סקס אפיל
האם אתם יודעים להתנשק? | #101
29:19
(האזינו לפרק החדש של "סקס אפיל" על נשיקת השנה החדשה)
סקס אפיל הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, ביוטיוב ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם. רוצים לדבר איתנו? בואו לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם נהניתם להאזין - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.
והפעם: בזמנים רגילים, שאינם ימי מלחמה, נהוג לציין את תחילת השנה האזרחית החדשה בנשיקה. נשיקה היא השער הראשוני של המיניות. מידת העוררות המינית שהיא תייצר, תקבע אם יהיה לכם דייט נוסף או אם יהיה סקס הלילה. מנגד, היעדר נשיקות עלול לסמן שמשהו ממש לא בסדר קרה למערכת היחסים שלכם.
בפרק 101 של "סקס אפיל" אירחתי את דנה ויינשטיין אורן, מאמנת אישית וזוגית מוסמכת, שמתמחה בהעצמת הנוכחות המינית, וגם אורחת ותיקה ואהובה במיוחד בפודקאסט, לפרק ג'וסי וכיפי על איך מתנשקים, מה הופך נשיקה לחושנית ונעימה, מה עושים עם הלשון, איך נדע שלא הגזמנו עם הרוק, ולמה שורש סלרי בכיס זה לא רעיון רע. האזינו לפרק שנמצא בראש הכתבה.
2 צפייה בגלריה
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן
דנה ויינשטיין אורן
(צילום: דנה אופיר)
"כששאלתי את העוקבים שלי באינסטגרם ובפייסבוק, מה הופך נשיקה לטובה, רוב המגיבים ציינו שנשיקה טובה היא עניין של סנכרון, וזה באמת הכי חשוב לדעתי. בסופו של דבר, אנשים שונים אוהבים להתנשק אחרת. מה שמשנה זה מידת הקשיבות. נניח, אם את שמה לב שהאדם שאת מתנשקת איתו לא קשוב לקצב שלך, זה אומר דרשני, וכנראה שלא יהיה לכם דייט נוסף ושלא תגיעו למיטה", אומרת דנה ויינשטיין אורן, מאמנת אישית וזוגית מוסמכת, שמתמחה בהעצמת הנוכחית המינית.
"אם את שמה לב שהאדם שאת מתנשקת איתו לא קשוב לקצב שלך, זה אומר דרשני, וכנראה שלא יהיה לכם דייט נוסף ושלא תגיעו למיטה"
אנחנו מקליטות את הפרק הזה רגע לפני ש-2023 מסתיימת. איזו שנה איומה ונוראה. בימים רגילים, נהוג לפתוח את השנה האזרחית החדשה בנשיקה. זכורות לך נשיקות שנה חדשה טובות במיוחד או טראומטיות? "אחת הנשיקות שהכי זכורות לי, קרתה כשהייתי נערה. יצאתי עם מישהו למסיבת סילבסטר, והייתה לנו נשיקה נוראית. היה לנו דייט כזה, ואת יודעת, היינו ילדים בני 15-16, שנים שבהן לא עשינו יותר מדי חוץ מלהתנשק וקצת להתחרמן. אז היינו קצת בחוץ ושתינו קצת, ואז אנחנו מגיעים אליו הביתה ואנחנו מתנשקים, ובמקום ליהנות, בעיקר הרגשתי את השיניים שלו. הוא ממש בלע אותי. זאת אומרת, הוא ניסה לחקות את מה שהוא ראה כנראה בסרטים, ומה שרואים בסרטים נראה פחות או יותר ככה. ממש כמו עם סקס בקולנוע - אף אחד לא מבין מה עושים בפנים, רואים רק איך זה נראה מבחוץ".
באמת אם אם תשאלי אנשים - "איך ידעתם מה לעשות בזמן הנשיקה?", מרבית הסיכויים שהם יגידו, "ראינו בקולנוע". "לעומת זאת, הנשיקה הראשונה שלי הייתה מדהימה. זה קרה בגיל 14, וזה לא היה משימתי כמו 'בסילבסטר צריך להתנשק בשעה 12', לכן כנראה שמשהו בזרימה של זה פשוט הרגיש אחרת. שנינו לא באמת ידענו איך להתנשק, היינו ילדים בני 14, אבל לפעמים זה בא טבעי, ושני האנשים פשוט מצליחים להסתנכרן יחד בלי לעבוד על זה".
2 צפייה בגלריה
לורי ודנה מדגימות נשיקה
לורי ודנה מדגימות נשיקה
לורי ודנה מדגימות נשיקה באולפן
(צילום: גיא סאלם)
הזכרת לי את הנשיקה הראשונה שלי, שקרתה בבית ספר יסודי, בכיתה ה', עם מי שהיה אז החבר הראשון שלי. הלכנו לפרדס ליד הבית שלו, אחרי ששני חברים אחרים שלנו כבר סיפרו לנו שהם התנשקו. הוא שאל אותי אם אני רוצה להתנשק, אמרתי "כן", ואז התקרבנו זה לזו, עצמנו עיניים, בהכי תמימות, ממש כמו בסרט My Girl, והתנשקנו. אבל בשפתיים. לא באמת פתחנו את הפה. ואז הוא אמר, "רוצה לנסות עם לשון"?, ואמרתי, "איכס! לא". "אוי, איזה מתוק זה! טוב, אז כשמדברות על נשיקות טובות, חשוב לדעת שיש הבדל בין להיות חדור מטרה לבין פשוט להיות ברגע ולזרום. צריך להרגיש את הסיטואציה, להרגיש את הוויב, ואז להתנשק מתוך מקום תשוקתי ותחושתי, ולא מתוך מקום של 'אני הולך להיות עכשיו הנשיקה הכי טובה שהייתה לה'. הרי, אם אני מקבילה את זה לסקס, אז גבר שיכריז, 'וואי, אני הולך להיות הסקס הכי טוב שיהיה לה' - רוב הסיכויים שייכשל בכך ולא יעמוד בציפיות".
זה באמת מעלה לי שנשיקה טובה היא אחד הדברים הכי מדיטטיביים שיש, כי את נסחפת לתוך המגע המאוד נעים ורך הזה של הפה, של השפתיים, ומאבדת כל תחושה של זמן. "נכון מאוד. זה מאפיין בעיקר אנשים בתחילת קשר, בתחילת ההתאהבות, שרבים מהם אומרים, 'אנחנו יכולים פשוט להתנשק שעות, להישאר במצב הזה ולא להמשיך בכלל הלאה'. האנשים האלה נטו נהנים מהנשיקה, מהתחושתיות, מהריח ומהטעם החדש של האדם שהם רק עכשיו מכירים ומתחילים להתאהב בו.
"אז כמו שאמרת, being זה דבר ממש חשוב, ועוד משהו חשוב נורא בעיניי, כשזה מגיע לנשיקות - שפתיים רכות. יש אנשים שהם נורא קפוצים, ואז גם השפתיים שלהם קפוצות כאלה, ופשוט לא כיף לנשק אותם. השפתיים לא משוחררות, ומשהו שם נורא לא רך. בנשיקות - ממש כמו במיניות - חשוב להרפות ולשחרר.
"אני גם חייבת להגיד שאני פוגשת הרבה אנשים בקליניקה שלי שלא אוהבים נשיקות, ואם הם כבר מתנשקים, אז זה ללא לשון וללא רוק. באופן כללי, אני דוגלת בלקבל כל אדם באשר הוא, אבל אני תוהה לעצמי - על מה זה יושב? על הגועל? על הריח? על הטעם? זה משהו תחושתי של ויסות חושי? זה מאוד מעניין לחשוב על אנשים שפשוט לא אוהבים להתנשק, כי בסופו של דבר, הפה שלנו הוא אזור ארוגני. נשיקה טובה יכולה להעביר צמרמורות בכל הגוף, היא יכולה לחרמן אותנו, להרטיב את הכול, ואדם שלא מתנשק בוחר ביודעין לוותר על חלק מאוד גדול מהתשוקה הזאת".
"הפה שלנו הוא אזור ארוגני. נשיקה טובה יכולה להעביר צמרמורות בכל הגוף, היא יכולה לחרמן אותנו, להרטיב את הכול, ואדם שלא מתנשק בוחר ביודעין לוותר על חלק מאוד גדול מהתשוקה הזאת"
מבחינה תרבותית יש גם סברה שנשיקה היא אפילו יותר אינטימית מסקס. למשל, בסרט "אישה יפה", ג'וליה רוברטס מבהירה שהיא עושה הכול, אבל לא מתנשקת. "זאת באמת אחת הדוגמאות שקיבלתי מהעוקבים שלי כששאלתי על נשיקות. זה ממש קטע".
אז הזכרת את זה ואני אסביר – את עשית שיעורי בית והלכת ושאלת את העוקבים שלך מה הופך נשיקה לטובה. "נכון, וקיבלתי תשובות נורא מצחיקות ומשעשעות. זה ממש היה אחד הנושאים שגיליתי שאנשים הכי שמחו לשתף עליו. מצאתי שם תמות מסוימות שחזרו על עצמן, למשל שנשיקות עם הרבה מאוד רוק, זה פשוט לא. זה Big No No.
"עוד תמה שחזרה מדברת על החשיבות של טעם וריח. אם יש מישהו אחד ששותה אלכוהול או רק אדם אחד שמעשן, והשני לא, או אנשים שתוקעים המבורגר עם בצל לפני הדייט, זאת בעיה. לפעמים אנשים אומרים, 'מה, זה בקטנה וזה', אבל זה לא בקטנה בכלל, חברים. ממש מריחים את הריח של הבצל והשום או את הניקוטין והאלכוהול גם שעות ארוכות אחרי כן".
אגב, יש מאכלים שהם מנטרלי ריח. למשל, פטרוזיליה או שורש סלרי. "אוקיי, אז אתם יכולים או ללעוס מסטיק או שורש סלרי, מה שזמין לכם", היא אומרת וצוחקת. "אז כן, צריך לשים לב ולחשוב על הדברים האלה לפני שהולכים להתנשק, וכמו שהזכרתי בהתחלה – הכי חשוב זה סנכרון וקשיבות. לראות את הקצב של הצד השני ולעבוד ביחד. תשובה שממש הצחיקה אותי בנוגע לנשיקה גרועה – מישהי אמרה: 'כשפותחים את הפה כאילו שבאים לקחת ביס מלאפה'. מישהי נוספת כתבה שבאחת הנשיקות הראשונות שלה, הגבר ממש פצע אותה. אולי היה לו גשר בשיניים".
אגב, לפעמים אפשר להיפצע מזיפים דוקרניים מדי. אם יש לך עור עדין, זה לפעמים ממש מרגיש כמו נייר שיוף. אני זוכרת שחזרתי הביתה אחרי נשיקות לוהטות וכל הסנטר של בער. "אוי, כן. זה בהחלט משהו לחשוב עליו, כי זה מאוד טרנדי להסתובב עם זקן או זיפים, אבל להרבה נשים זה לא נעים פיזית על הפנים או במקומות אחרים. ואז, אם אני חשה שריטה על הפנים והמגע של הזיפים לא נעים לי, אני בכלל לא אוכל להיות ברגע. אני כל הזמן אהיה במחשבות על הכאב שאני חשה.
"הרבה אנשים כתבו, 'נשיקות טובות בנויות באופן הדרגתי, כולל נשיכות קטנות בשפתיים, רפרוף שפתיים על שפתיים, מעבר של הלשון על השפתיים, קצת שאיבה של השפה התחתונה, ותמיד אפשר להוסיף לנשיקה תפיסה של השיער וקיצי בצוואר'. וזה נכון. לתפוס את השיער, אבל לא בצורה שמושכת אותו בכוח, אלא יותר בצורה שנצמדת לקרקפת, או לעשות כזה 'קיצי' בצוואר, או להוסיף עוד איזה מגע שהוא מעבר לנשיקה, זה ממש-ממש מוסיף".
"נשיקות טובות בנויות באופן הדרגתי, כולל נשיכות קטנות בשפתיים, רפרוף שפתיים על שפתיים, מעבר של הלשון על השפתיים, קצת שאיבה של השפה התחתונה, ותמיד אפשר להוסיף לנשיקה תפיסה של השיער וקיצי בצוואר"
מעולה, הסכמתי עם הכול. "אני גם מאוד אוהבת למצוץ את הלשון של הפרטנר השני. למרות שלא כולם זורמים עם זה, אני חייבת לציין".
מה עם אלה שמסובבים את הלשון? "אז להכול יש מקום, אבל זה חייב להיעשות בסנכרון ובקצב הדדי. או למשל ביסים - יש עוצמה לכל ביס. זה יכול להיות ביס חזק וזה יכול להיות ביס מרפרף, וצריך לשים לב מתי זה טו-מאצ', כי לפעמים מהתשוקה בכלל לא שמים לב".
גם כל האנדרופיניים שמשתחררים תוך כדי, לא מאפשרים לך לחוש בכלל כאב. זה יקרה רק אחרי שהרוחות יירגעו, מה שנקרא. "היה מישהו שכתב לי משהו ממש מעניין, והוא אמר שזה בכלל טיפ שהוא קיבל מאמא שלו, שהיא בת 78! אותה אישה הציעה להתנשק על תחילת הדייט, אבל בתיאום מראש. כלומר, לפני הדייט מסכמים שהדייט הולך להתחיל בנשיקה לוהטת, ומשם נמשיך. זה נשמע לי ממש מגניב, אבל מה יקרה אם אנחנו נפגשים ופתאום לא בא לי? מה אז? כאילו, כבר סיכמנו על זה מראש".
בדרך כלל, יש מתח מיני כזה שנבנה והמתח המיני הזה ממש חשוב בעיניי. לא הייתי רוצה לוותר עליו. פעם יצאתי לדייט והבחור ישר הסתכל עליי במבט כזה של "אני הולך לנשק אותך תכף ומיד", וזה הרגיש לי מוקדם. "נכון, בגלל זה היא אומרת שזאת לא צריכה להיות החלטה חד-צדדית, אלא סיכום מראש של - 'אוקיי, דיברנו, התכתבנו, יש מתח מיני, אז איך שאנחנו נפגשים, אני מדביק אות לקיר בנשיקה, ורק אז אנחנו מתחילים את הדייט'. לא ניסיתי את זה עדיין, אבל זה נשמע מעניין. כמובן כל זמן שזה הדדי ותוך הסכמה נלהבת.
"אגב, מישהי כתבה לי, 'אם אני לא מצליחה לנשום, זה לא טוב'. זאת אומרת, אם דוחפים את הלשון עמוק מדי לגרון, או אם מגיעים לשקדים, זה טו-מאצ'. צריך למצוא את האמצע, למצוא את הקצב המשותף שלכם, ולהתחיל את זה באופן הדרגתי. וגם - משהו שאף אחד לא כתב, אבל בואו - אנחנו בעונה של חורף, השפתיים שלנו עלולות להתייבש. ממש חשוב לדאוג ללחות של השפתיים. כן, גברים, גם אתם. זה לא כיף להתנשק עם שפתיים יבשות מדי".
איזה באסה זה כשזוגות מתרחקים האחד מהשני, אחד הדברים הראשונים שהם אומרים בחדר הטיפול הזוגי זה שהם כבר לא מתנשקים. בדרך כלל, האישה היא זאת שמביאה את זה ואומרת, "פעם היינו מתנשקים, היית מחזר אחריי, וזה נעלם". "נשיקה מהמקום הזה של חיזור וקרבה ואכפתיות היא לא פחות מהבעת תשוקה ומסימון לצד השני שאנחנו רוצים אותו, שאנחנו מסתכלים עליו כעל ישות מינית שמדליקה אותנו ושבא לנו עליה. זה מאוד שונה מסתם סקס".
אילו עוד טיפים חשוב להזכיר בהקשר של נשיקות? אמרנו שפתיים מסוככות, הדרגתיות. "לא לדחוף את הלשון עמוק מדי, לייצר רכות בשפתיים ובלשון, להתחיל קודם כל מהשפתיים, ואז לאט-לאט לפתוח את הפה, ולשחק עם המקום הזה. מישהו כתב משהו חמוד – 'להתייחס לכל נשיקה כמו לטיול ספונטני'. כלומר, יש את העקרונות, אבל לא חייבים להיצמד אליהם".
אני שמעתי לב שכשאני נורא נהנית להתנשק עם מישהו, אז אני פתאום ארד לנשק לו את הצוואר. אני ממש ארצה כזה לגעת לו בכל הפנים. "נכון, לגמרי. ואני חושבת שיש גם עניין של קצב - ‫יש משהו בנשיקה איטית ‫שיוצר חושניות ותחושתיות אחרת ‫מאשר בנשיקה מהירה".
מה לגבי נשיקות אחרי מין אוראלי? כשמחליפים יחד מיצי גוף? "זה לגמרי כיף, להרגיש את המיצים האחד של השני בסקס זה ממש-ממש כיף. ולהתנשק באמצע סקס. יש אנשים שלא אוהבים להתנשק באמצע סקס. אבל אם אנחנו מתייחסים לכך שהנשיקה מייצרת אינטימיות ותשוקה, אז כשאתה מתנשק עם מישהו בזמן שאתם שוכבים, אתה מראה לה שאתה לא פה איתה עכשיו רק בשביל המין, אלא למשהו שהוא מעבר לזה. אגב, פעם חשבתי שאם מישהו מנשק טוב, הוא בטוח יורד טוב, אבל גיליתי שזה לא בהכרח נכון. מה שכן, אם מישהו לא מנשק טוב, ככל הנראה שמראש לא ניכנס יחד למיטה".
אגב, אני אוהבת מאוד ששואלים בדייט ראשון, "אפשר לנשק אותך"? אני אוהבת את זה. זה מנומס בעיניי. "הסכמה היא דבר מאוד חשוב, מה גם שיש משהו מאוד מביך כשמישהו בדייט ראשון בא לנשק אותך ואת בכלל לא בקטע".
בדרך כלל עושים את זה כזה קיצי ביד לפני כן. מכינים את השטח ורואים אם יש מענה. "בכל מקרה, אם אתה בא לנשק מישהי אבל אתה לא בטוח אם היא רוצה או לא רוצה, אז אם יש ספק - אין ספק. זה לא. היא אמורה להראות לך בשפת הגוף שלה שבא לה, ושהיא רוצה, ושזה זורם לה, ואם אין את זה, אז כנראה שצריך לכל הפחות לשאול. אולי היא פשוט בן אדם ביישן מאוד, ולא נעים לה להראות את הסממנים האלה, אבל אם יש ספק, לשאול תמיד".