"סקס אפיל" הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחה או מומחית מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם.
פספסתם את הפרק הקודם על ההיסטוריה של מלכות הדראג? תוכלו להאזין לו כאן. מוזמנות ומוזמנים לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם בא לכם לפרגן - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.
והפעם, פרק ספיישל:
את אוקטובר האחרון ביליתי בהאנובר, גרמניה, כאורחת של מותג צעצועי המין הגרמני, "סטיספייר", ביריד הבריאות המינית הגדול באירופה. יריד Erofame, שמתקיים מאז 2010, הוא כנס הסחר המוביל של תעשיית אביזרי המין. הכנס הראשון התקיים בברלין, אך הגידול במספר המציגים אילץ את המארגנים להעבירו שנה בלבד מאוחר יותר להאנובר, ומאז הוא מתקיים שם, מדי שנה באוקטובר.
בימיו הטובים משך למעלה מ-200 חברות ומותגים מרחבי אירופה, אסיה וארה"ב, שהציגו לקמעונאים ולסיטונאים את הסחורה החדשה בעולמות הארוטיקה והלייף-סטייל, החל מוויברטורים מכל סוג ועיצוב שתוכלו לדמיין, דרך אביזרים ארוטיים, משחקי קופסה סקסיים, בגדי פטיש ועד להלבשה תחתונה מגרה.
השנה התקיים היריד אחרי שנתיים בהן הושבת בגלל הקורונה, ובמקום צמיחה במספר הדוכנים, קיבלנו יריד מצומצם עם 96 דוכנים בלבד. הסיבה, טוענים כאן, היא מדיניות הקוביד הנוקשה, שבאוקטובר עדיין התקיימה בסין, ואילצה את מרבית המציגים הסינים לוותר על הנסיעה מחשש לבידודים.
סקסולוגים טוענים ש"הגודל לא קובע", אבל ב-Erofame לא קיבלו את המסר, כשסטיספייר זכתה לדוכן "הגדול והעבה" מכולם, חלל רחב ידיים המעוצב בסגנון הייטקיסטי. היו שם עמדות תצוגה מלבניות, בתוכן שכנו כל דגמי הצעצועים, כשהם מסודרים לפי סוגי עונג וממוינים בהתאם לגווני צבע. גם עמדת דיג'יי הייתה כאן, וכן בר-קפה שהגיש סנדוויצ'ים טריים, סלטים ומשקאות אלכוהוליים, הכול בחינם לרווחת המבקרים. ברמן, תעשה לי "סקס און דה ביץ'".

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
כל הצעצועים ממוינים לפי סוגי עונג
(צילום: לורי שטטמאור)

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
הדופלגנגר המניאטורי של מוריסי, בהשקה של סטיספייר
(צילום: לורי שטטמאור)

ליד הבר פגשתי את ונוס אוהרה - בלוגרית, יוצרת תוכן מיני ונסיינית צעצועים בריטית המתגוררת בספרד. היא מכנה את עצמה, "אקטיביסטית אורגזמות", ומנהלת ערוץ יוטיוב פופולרי, שהסרטונים בו זוכים לאלפי צפיות. בארבע השנים האחרונות אוהרה משתפת פעולה עם סטיספייר בייעוץ, קידום ובהמצאת צעצועים חדשים. "משנת 2013 ניסיתי על גופי 700 צעצועי מין. מחר אני הולכת לעלות לייב לטלוויזיה הספרדית, בזמן שאלבש על עצמי צעצוע קטן בשם 'ליטל סיקרט'", היא משתפת בשובבות. "זה ויברטור קטן וסקסי שמתממשק עם האפליקציה של סטיספייר, ואפשר לשלוט בו מרחוק".
ליריד היא הגיעה כדי לספר על כמה מהצעצועים שהיא עזרה להם להתחיל לקרום עור ורטטים. "הצעצוע הראשון הוא צעצוע שהופיע לי בחלום. קוראים לו 'Threesome', הוא נראה כמו יד חייזרית עם שלוש אצבעות והוא משדר אורגזמות שאינן מהעולם הזה, כך שהוא לגמרי חייזרי", היא צוחקת. "דמייני שמישהו עם אצבעות מאוד מיומנות נוגע בך, כי זה קצת מגשים את הפנטזיה הזאת".

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
ונוס אוהרה אוחזת בצעצוע שעזרה לפתח. "יד חייזרית שגורמת לאורגזמות שאינן מהעולם הזה"
(צילום: לורי שטטמאור)

"עוד צעצוע שהייתי מעורבת בפיתוח שלו הוא צעצוע בשם 'A-מייזינג' שמגרה את אזור ה-A", היא אומרת ומראה לי ויברטור בעל מבנה ייחודי וארוך, הכולל קצה צר וגמיש. "כולן מדברות על אזור ה-G אבל לא מספיק מתייחסות לאזור ה-A, שהוא עוד יותר מרגש בעיניי. הצעצוע הזה סוף-סוף שם את אזור העונג הזה בפרונט". אזור ה-A יושב על כיפת הנרתיק, שנמצאת בחלקו החיצוני של צוואר הרחם, אחרי אזור ה-G המפורסם (ואם בא לכם לדעת עוד עליו, האזינו לפרק שמתמקד בנקודות העונג הנשי).
אוהרה סיפרה לי שלמרות שהיא משחקת עם צעצועי מין כבר 15 שנה, מתוכן עשר שנים כנסיינית צעצועי מין רשמית, היא תמיד מתרגשת כשהיא מגלה בתוכה עונג חדש שהיא טרם הכירה. "כשרק התחלתי להתנסות עם צעצועים, הייתי מספרת על זה לחברות שלי והן היו אומרות, 'מה אני צריכה את זה? יש לי חבר'. אף אחת לא אומרת את זה יותר. היום כל מי ששומעת על העבודה שלי מתלהבת. לפני עשור גם הרגשתי שיש 'קנאת צעצועים' מבחינת גברים הטרוסקסואלים, שלא תמיד אהבו שלחברות שלהם יש ויברטור. גם זה מאוד השתנה. היום יש המון זוגות שמשלבים ויברטורים בחיי המין שלהם, בייחוד כאלו שמתממשקים עם הסמארטפון ואפשר לשחק איתם כשמנהלים קשר מרחוק".

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
רקדנית בורלסק בהשקה
(צילום: לורי שטטמאור)

"שמתי לב גם לעלייה ממש גדולה בפופולריות של צעצועים נלבשים", אומרת אוהרה. "את יכולה לצאת לדייט או לשופינג ומישהו יפעיל לך את הוויברטור מרחוק. לדעתי זה טרנד נהדר כי הוא עוסק יותר בטיזינג מאשר במרדף אחר האורגזמה, ומביא המון הומור לקשר, ואין דבר יותר סקסי מהומור".
איך עובד העניין הזה של ויברטורים לבישים?
"מדובר בוויברטורים שנצמדים עם מגנט לתחתונים. את יכולה להכניס צעצוע כזה פנימה, ואז לצאת לארוחת ערב עם החצי השני שלך, לתת לו להפעיל לך אותו דרך האפליקציה או דרך שלט רחוק, ולראות מה קורה", היא צוחקת.
"כשרק התחלתי להתנסות עם צעצועים, הייתי מספרת על זה לחברות שלי והן היו אומרות, 'מה אני צריכה את זה? יש לי חבר'. אף אחת לא אומרת את זה יותר. היום כל מי ששומעת על העבודה שלי מתלהבת"
השיחה עם אוהרה נקטעה עקב ההכרזה כי בעוד מספר דקות תתחיל "מסיבת פתיחת היריד", שנערכה גם היא בדוכן של סטיספייר. מה משותף לרקדניות בורלסק, ויברטורים וגמד? ובכן, כולם כיכבו במסיבה הצבעונית הזאת, שלוותה בהכרזה על ההבטחה הגדולה ביותר של המותג הגרמני לשנת 2023: דגם הפרו 2 הגיע לדור השלישי שלו וזוכה כעת בשדרוג מסקרן - טכנולוגיה חדשה בשם "ליקוויד אייר".

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
ההכרזה על הדור השלישי של הפרו-2. "הולך להרגיש כמו סקס מתחת למים"
(צילום: לורי שטטמאור)

"הטכנולוגיה של גירוי באמצעות גלי אוויר יצאה לשוק בסוף 2016, ומבחינת התעשייה שלנו זה משול להמצאת הגלגל ממש. החברה הזאת המציאה מחדש את כל ענף אביזרי המין", מתגאה יואב אלעני, היבואן הרשמי של סטיספייר לישראל והבעלים של 'סקסי שופ' ושל מותג הצעצועים הישראלי, 'טוי בוקס'.
"במקום מוצר שהוא רוטט והרטט יכול להיות כואב או מרגיז או מעצבן, הם פיתחו טכנולוגיה של יניקה. זה כמו נשיקות וזה מדמה בצורה מושלמת את התחושה של מין אוראלי. זה נקרא Air pulse technology, פולסים של אוויר. הטכנולוגיה החדשה של 2023 היא גלים נוזליים, או 'ליקוויד טכנולוגי' באנגלית".
מה זה אומר?
"הם טוענים שזה הולך להרגיש כאילו שאת עושה סקס מתחת למים".
חשוב לציין כי טכנולוגיית גלי האוויר של סטיספייר, המדמה תחושה של יניקה או מין אוראלי, הואשמה ב-2016 על ידי חברת וומנייזר (Womanizer), חברת צעצועי מין נוספת מגרמניה, בהפרת פטנט. בסטיספייר דחו מכול וכול את הטענות, טענו כי מטרת התביעה המשפטית היא "לערער את שוק צעצועי המין של גרמניה", והראו כי הדגמים שמתבססים על טכנולוגיית היניקה פותחו על ידי מעצבי המוצר של החברה עצמה. שש שנים עברו מאז והמשפט טרם הוכרע. בינתיים שתי החברות ממשיכות להוציא ויברטורים לגירוי חיצוני שמתבססים על גלי אוויר, וגם מצליחות להימצא יחד באותה תערוכה.

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
"וומנייזר וסטיספייר נמצאות בסכסוך משפטי"
(צילום: לורי שטטמאור)

וומנייזר השיקה השנה את ה-DUE 2 – ויברטור ארנב מהדור החדש, שגם מעניק גירוי חיצוני לדגדגן בעזרת טכנולוגיית גלי האוויר, וגם עובד על אזור ה-G, וכן צעצוע בשם Womanizer OG שמיועד נטו לאזור ה-G, ומאפשר החדרה פנימית של זרוע יניקה רוטטת. לדברי החברה, זאת הפעם הראשונה שטכנולוגיית היניקה שמיועדת לדגדגן מופנית פנימה, לאזור ה-G עצמו.
מלבד ה'ליקוויד אייר' של סטיספייר, לא נרשמו השנה תגליות גדולות מדי ביריד. כן התלהבתי משתי חברות מעניינות מאוד מבחינה טכנולוגית: קירו (Kiiroo) ההולנדית והנדי הנורבגית (Handy), שתיהן הציגו ביריד צעצועי אוננות חכמים לגברים, שמתממשקים עם טכנולוגיית המציאות המדומה, נשענים על בינה מלאכותית ומאפשרים חוויית אוננות כמה שיותר ריאליסטית.

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
דוכן להלבשה תחתונה של מעצבת מפולין
(צילום: לורי שטטמאור)

אתרי פורנו מאפשרים כבר היום חיבור בעזרת משקפי VR, ומעניקים לגולשים המשלמים חווית אוננות אינטראקטיבית. קירו והנדי לוקחות את טרנד העונג העתידני הזה שלב נוסף קדימה: לדבריהן, אתה לא רק תרגיש ששחקנית הפורנו שאתה מעריץ נמצאת ממש לידך בחדר, אתה גם תרגיש פיזית על איבר המין שלך את המגע שלה.

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
יינס פיטר מ'הנדי'. מאונן חכם לגברים שמשלב VR ובינה מלאכותית
(צילום: לורי שטטמאור)

לקירו יש אפליקציה בשם FeelConnect שמאתרת תוכן VR למבוגרים מתוך אתרי הפורנו שונים, ומאפשרת לצרכנים לבחור את הסרט שהכי מגניב אותם, לסנכרן אליו את הצעצוע בעזרת קוד QR ולהתחיל להתענג. הסנכרון מתבצע הודות לבינה מלאכותית שנקראת FeelMe AI. "השנה השקנו את הטכנולוגיה החדשה שלנו - FeelMe AI שהופכת כל תוכן למבוגרים לוויברציות ולתנועות של הצעצוע. בעזרתה הוויברטורים שלנו מגיבים לתנועות שהצרכנים רואים על המסך", מסבירה לי הלן זיל, הסמנכ"לית של החברה.
יינס פיטר, הבעלים של הנדי, מספר לי שהם מתכנתים בקוד פתוח ושיש להם קהילה המונה 15 אלף משתמשים מאירופה ומארה"ב, שמעורבים בפיתוח ובשיפור המאונן. איך עובד ויברטור/מאונן לגבר? "אתה מחדיר את הפין לתוך שרוול שעשוי מ-TPE, שזה חומר דמוי סיליקון. יש לנו שרוולים בגדלים שונים, ואתה משחיל לשם את הפין שלך ומפעיל את המכשיר. ניתן להשתמש בו אופליין או לחבר אותו לאפליקציה ולאפשר לפרטנר/ית שלך לשלוט בו מרחוק.
"לכל מכשיר יש מספר סידורי משלו שאפשר לשנות בכל עת, כדי לשמור על הפרטיות. אני יכול לשלוח את המספר הזה לחברה שלי מרתה, שנמצאת כרגע באוסלו, ולהגיד לה, 'מרתה, את יכולה לשלוט ב'הנדי' שלי?'", הוא מדגים וקצת בא לי להכיר עכשיו את מרתה הנורבגית ולראות כיצד היא שולטת לו בצעצוע.

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
"הצעצוע הזה עלול לגרום לעלייה בדופק הלב, התנשפות עמוקה ועונג קיצוני"
(צילום: לורי שטטמאור)

יינס מספר לי שהם עובדים גם עם בעלי מוגבלויות. "התחלנו לעבוד עם חברה אמריקאית שמתמקדת באנשים עם אוטיזם, ובימים אלו אנחנו בודקים איך נוכל לאפשר להם לאונן בקלות. יש לנו גם לקוח בנורבגיה שסובל מ-ALS, אז הכנו לו את המאונן ללא צורך בשימוש בידיים, והוספנו לתוכנה כלים כדי שהוא יוכל לשלוט במאונן דרך העיניים שלו בלבד. זה עושה לי צמרמורת כשאני מדבר על זה".
"יש לנו לקוח בנורבגיה שסובל מ-ALS, אז הכנו לו את המאונן ללא צורך בשימוש בידיים, והוספנו לתוכנה כלים כדי שהוא יוכל לשלוט במאונן דרך העיניים שלו בלבד. זה עושה לי צמרמורת כשאני מדבר על זה"
גם נציגות ישראלית יש בכנס הזה. מלבד יואב אלעני נכחו במקום גם הבעלים של "רד-פוינט", אולי הרשת הוותיקה בישראל לממכר צעצועי מין, וכן אלכסיי יגיב, הבעלים של "פטיש דיל" ו"ליבידו", שתי חנויות צעצועי מין תל-אביביות.
אלכסיי סיפר לי שזאת הפעם העשירית שלו ביריד, ושכמו רוב האנשים פה, גם הוא התגלגל לעולם הבריאות המינית די במקרה. "בשנת 2010 רציתי לקנות צעצוע מין לעצמי, שלא יכולתי להשיג בישראל. זה היה צעצוע יקר יחסית, ומצאתי מוכר סיני שהסכים למכור לי את הצעצוע, הרבה לפני הימים של 'אליאקספרס', אבל בתנאי שאני ארכוש עשרה עותקים".

10 צפייה בגלריה
כנס צעצועי מין
כנס צעצועי מין
אלכסיי יגיב. חיפש קבוצת רכישה לקנייה של צעצוע מין
(צילום: לורי שטטמאור)

מאחר שאלכסיי לא הזדקק לעשרה צעצועים מאותו הדגם, הוא פנה לאתר "הכלוב", אחד מאתרי ה-BDSM הוותיקים בישראל, והציע לחובבי הסאדו-מאזו להצטרף אליו לקבוצת רכישה שתכלול תשעה חברים נוספים שיצטרפו לקנייה. המוצר המדובר, אם הסתקרנתם, הוא חגורת צניעות לפין. "רציתי שהאהובה שלי תכלא את החבר שלי ותברח עם המפתח", הוא משתף וגורם לי לפרוץ בצחוק מתגלגל.
"בסוף זה עלה לי משהו כמו אלף שקלים לעשר יחידות, ויצא שהרווחתי כמה שקלים אקסטרה על הרכישה הזאת. בתקופה ההיא עבדתי בכלל בתור סוכן נסיעות, ופתאום קלטתי איך עובד עולם הסיטונאות. החלטתי שיש בתחום הזה של הבריאות המינית כסף, ופתחתי אתר למכירת צעצועים. מהאתר נולדו שתי החנויות שאני מחזיק היום".
ישראלי נוסף שאני פוגשת בתערוכה הוא אבי רקח, הבעלים של פאם-פאן (FemmFunn) האמריקאית. אבי, שהגיע ליריד עם שני ילדיו, בחר להציג דגמים נבחרים מהחנות שנמצאת בקליפורניה. לדבריו, גם הוא הגיע לתעשייה הזאת לגמרי במקרה. "אני חי בלונג אנג'לס כבר 30 שנה, ובהתחלה עבדתי בתעשיית הקולנוע בכלל. ב-2006 הפקתי סרט הוליוודי לפסטיבל 'סנדנס' וזכיתי במקום הראשון. לפני שמונה שנים החלטתי לעשות שינוי מקצועי והתחלתי להמציא ולייצר צעצועים למבוגרים בקליפורניה".
להמציא?
"כן, אני גם ממציא. הזהירו אותי שמאוד קשה להיכנס לתעשייה הזאת, כי היא נשלטת על ידי קומץ קטן של אנשים, והבנתי שאם אני רוצה להתבלט, אני צריך לחשוב על מוצרים שאף אחד לא חשב עליהם לפני כן. המוצר הראשון שהמצאתי ועשה מהפכה הוא 'האולטרה בולט של פאם-פאן'. מדובר בוויברטור קטן, בארץ מכנים אותו 'רוקט-פוקט', שעשוי כולו מסיליקון. לפני כן ייצרו את הבולטים האלה מפלסטיק והיה ציפוי דק של סיליקון שהיה מתקלף אחרי כמה זמן. פה זה סיליקון שנשאר לזמן רב, והוא בטוח יותר לגוף של המשתמשת".
"בתחום שלנו אתה חייב לשמור על ראש פתוח. אסור לך להיות ביקורתי או שיפוטי, ועליך להבין שלכל אדם יש את הפנטזיה המינית שלו. צריך לקבל את האנשים כמו שהם"
אבי מספר לי שהוא נשוי לישראלית כבר 29 שנה, ויש להם שלושה ילדים, שניים מהם עובדים איתו בחנות. "הילדים שלי נחשפו לתחום בגיל צעיר וכשהם התבגרו הם ראו את איך שאני מתנהל ואהבו את מה שהם ראו. בהתחלה הם הגיעו לחנות כצופים, ראו את הלקוחות והבינו שלאף אחד אין קרניים", הוא צוחק.
"בתחום שלנו אתה חייב לשמור על ראש פתוח. אסור לך להיות ביקורתי או שיפוטי, ועליך להבין שלכל אדם יש את הפנטזיה המינית שלו. צריך לקבל את האנשים כמו שהם וזה באמת תחום שעוזר לשמר את חיי הנישואים של אנשים. מי שרוצה למכור צעצועי המין חייב לאהוב אנשים", הוא מסכם.
רגע לפני סיום, שאלתי את ונוס אוהרה על הצורף הכי דחוף כרגע בעולם צעצועי המין. "אני חושבת שהדבר שהכי דחוף עכשיו זה לייצר מטענים מהירים לצעצועי מין, כי אם את קרובה לגמור ופתאום הסוללה שלך נגמרת, את צריכה להמתין עכשיו 20 דקות עד שהצעצוע שלך ייטען, וזה הורס הכול!", היא צוחקת. "אז משהו שישפר את חיי הסוללה בהחלט יהיה נחמד".
  • הכותבת הייתה אורחת של חברת "סטיספייר"
בכל יום רביעי בשעה 15:00 ב-ynet radio לורי שטטמאור בוחנת את המיניות והסקס שלנו מזווית חדשה ומסקרנת