"סקס אפיל" הוא פודקאסט המיניות של ynet יחסים, בהנחיית לורי שטטמאור, עורכת הערוץ. מדי שבוע נדבר עם מומחה או מומחית מעולמות הסקס, היחסים והמיניות. מוזמנים ומוזמנות להאזין לנו כאן ב-ynet, וגם לעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס ובכל מקום אחר שבו אתם נוהגים ונוהגות להאזין לפודקאסטים שלכם.
פספסתם את הפרק הקודם על הוויברטורים שמחכים לכם ב-2023? תוכלו להאזין לו כאן. מוזמנות ומוזמנים לקהילה שפתחנו בפייסבוק - "סקס אפיל - הקבוצה לדיונים", ואם בא לכם לפרגן - נשמח מאוד אם תדרגו אותנו בחמישה כוכבים באפליקציות השונות.

1 צפייה בגלריה
לנה ליילה מטליצקי
לנה ליילה מטליצקי
לנה ליילה מטליצקי. "השטיחו את המיניות הגברית. הגיע הזמן לשים אותה במרכז"
(צילום: שמעון בוקשטיין)
והפעם: "אם אנחנו נדע לנהל את האנרגיה המינית שלנו, היא לא תנהל אותנו. פשוט ככה. זה לא יהיה איזה שד ששולט בעניינים, אנחנו פשוט נדע מה לעשות איתה. וזה כוח אמיתי בעיניי, לדעת איך לנהל את עצמנו מבפנים בצורה מאוד-מאוד עמוקה ולא לפחד. כי כשמשהו דחוס וצפוף ונעול במרתף, הוא באמת נהיה פראי ובלתי ניתן לשליטה", אומרת לנה ליילה מטליצקי, סקסולוגית סומטית אשר מלווה ומנחה גברים, נשים וזוגות במפגשים אישיים ובסדנאות.
בגיל 15 לנה עברה פגיעה מינית, ומהמקום שבו הכוח והשליטה נלקחו ממנה, היא החליטה להחזיר לעצמה את השליטה ולהתחיל ללמוד על המיניות הגברית. היום היא עוסקת בתחום הזה ואף מתמקדת בעבודה עם גברים. "רציתי להחזיר לעצמי את השליטה ולא לפחד בכל פעם שאני מרגישה את הרטט הזה של האנרגיה המינית הגברית", היא מספרת בפרק החדש של "סקס אפיל".
"כשהתחלתי ללמוד על המיניות הזכרית, התחלתי לראות דברים בצורה אחרת. התחלתי להרגיש הרבה יותר ביטחון עם הגוף שלי כאישה - וזה לא אומר שאני נכנסת באופן מודע לסיטואציות שמסכנות אותי. אני לא אלך בתחנה המרכזית בלילה לבד, למשל. אבל דרך העבודה וההבנה של המערכת המינית הזכרית, קיבלתי המון-המון כוח וביטחון. אני חושבת שכאישה, מילת המפתח היא להרגיש בטוחה, לדעת שאת יודעת מה קורה מולך.
"אנחנו חיות בחברה פטריארכלית שמשפיעה לרעה לא רק על נשים אלא גם על הגברים עצמם. המיניות הגברית נתפסת כשטוחה, כי לא מדברים עליה ולא שמים אותה בקדמת הבמה. יש איזושהי תפיסה נורא שטחית לגביה, שהיא כמו מערכת הפעלה. לוחצים על כפתור והגבר מוכן למיניות, כמו מכונה. תחשבי כמה משקל שמים בחברה שלנו על הביצועים ועל התפקוד של הגבר. כתוצאה מכך, המון גברים מאבדים את הקשר לחוויה הגופנית שלהם. אני מאמינה שגם לזה צריך לתת מקום ולא רק לשחרור המיני הנשי. יש גם מיניות זכרית שלמה שאין אליה גישה ושווה מאוד לשחרר אותה.
"כל הזמן מגבילים את המיניות הגברית. אפילו ביהדות כשאוסרים על שפיכת זרע לבטלה. התוצאה היא דחיסות פנימית ולחץ עצום. הופכים את המיניות הגברית למן מפלצת כזאת שצריך להחביא מתחת למיטה, אחרת היא תשתלט עלינו. אני מציעה גישה אחרת – לא לחכות שיקרו לגברים אתגרים עם המיניות שלהם כמו חרדת ביצוע או שפיכה מהירה, אלא להתחיל לתת למיניות הגברית לגיטימציה ולהרחיב אותה.
"יש איזושהי תפיסה נורא שטחית לגבי המיניות הזכרית, שהיא כמו מערכת הפעלה. לוחצים על כפתור והגבר מוכן למיניות, כמו מכונה. תחשבי כמה משקל שמים בחברה שלנו על הביצועים ועל התפקוד של הגבר. כתוצאה מכך, המון גברים מאבדים את הקשר לחוויה הגופנית שלהם"
"מגיעים אליי המון גברים שמרגישים חוויה של חרמנות ועוררות וממש נבהלים ממנה כי הם מפחדים לפגוע. אני מציעה שקודם כל ניתן לגיטימציה לגברים להרגיש עוררות וחרמנות, כי זה בסדר וזה טבעי וזה בריא להרגיש את זה. לא צריך לכווץ את התחושות האלה – להפך! אני מבקשת שתרחיבו אותם, שתנשמו אליהם. תנסו להבין מה עובר לכם בגוף בזמן שאתם חשים את זה – כי עוררות מינית היא לא רק זקפה, היא חוויה אנרגטית שלמה שיכולה להרגיש בהתחלה כמו חום באזור החלציים. לפעמים אפשר ממש לדמיין אותה זורמת בכל חלקי הגוף.
"אז הדבר הראשון שהייתי ממליצה זה לשים לב לתחושות הגופניות שקורות לכם, והדבר השני הוא להתחיל לנשום. ממש לנשום עמוק ולהוציא קול. להיאנח אנחות רווחה, שכשמן כן הן - מכניסות רווח לגוף ומאפשרות הזזה של האנרגיה המינית הזאת לעוד מקומות.
"כשאתם הולכים ברחוב ורואים מחזה שמעורר אתכם, תעצרו ותיקחו נשימה עמוקה, ותנו לזה למלא אתכם. זה גם יכול להוריד זקפה ספונטנית, ובמקרה של מיניות זה מאפשר להאריך את מעשה האהבה ולעכב שפיכה מהירה. הטיפ השני הוא להתחיל לעבוד עם רצפת האגן שלכם. אימון, תרגול ועבודה עם רצפת האגן יאפשרו לגבר גם להגיע לזקפה חזקה יותר, או לחילופין – לפתח מיומנות לשחרר אותה במידה והיא קורית בסיטואציה לא הולמת, וגם להגיע למולטי-אורגזמה בזמן המיניות עצמה.
"הלימוד העיקרי הוא באמת להרפות ולשחרר את השרירים הטבעתיים של פי הטבעת. כדי להכיר את השריר הזה תנסו לכווץ את פי הטבעת ואז לשחרר אותו. אפשר לאסוף את האשכים פנימה לכיוון הבטן ולתרגל כיווץ ושחרר של האזור הזה של המין. אם תעשו כל יום בין 40 ל-100 פעמים איסוף ושחרור של האזור הזה, אתם תחזקו אותו בצורה משמעותית, ותוכלו להאריך את מעשה האהבה שלכם.
"טיפ נוסף הוא להתחיל להניע את האגן, לשקשק אותו יחד עם הוצאת נשימה בפה פתוח בשילוב עם השמעה של קול. אני מציעה לעשות את התרגול הזה קודם כל באוננות ורק אחר כך לשלב ביחסי המין עצמם. בסוף חופש מיני לא נמדד בכמה מיניות יש לכם אלא ביכולת שלכם להכיר את עצמכם ולשלוט בגוף שלכם. בלגיטימציה שלכם להרשות לעצמכם להרחיב את העונג שלכם. מותר לכם להיות יצורים מיניים", מסכמת לנה. האזנה נעימה!

בכל יום רביעי בשעה 15:00 ב-ynet radio לורי שטטמאור בוחנת את המיניות והסקס שלנו מזווית חדשה ומסקרנת