בחור נכנס לאפליקציית היכרויות ומגלה שמישהי ממש חמודה הציצה בפרופיל שלו. הוא כותב לה, היא עונה לו וזמן מה אחרי זה הם מתאהבים. עד כאן נשמע רגיל למדי, נכון? אלא שבסיפורו של אדו סולומון (38), דאטה אנליסט ודי-ג'יי מעתלית, קיים טוויסט לא צפוי שקשור בקנדה.
"יום אחד ראיתי שבחורה טבעונית מקנדה הציצה לי בפרופיל", הוא מספר בנונשלנטיות. "היא חיפשה גבר טבעוני באזור שלה, ולא מצאה אף אחד. היא גרה בעיירה של חובבי בשר, אי שם בקנדה, וחיפשה טבעונים מכל העולם".
ואוקיי קיופיד הביא אותה לישראל?!
"כן! וגם העניקה לנו אחוז התאמה מאוד-מאוד גבוה".
איך התחלתם לדבר?
"הדבר הראשון שכתבתי לה היה - 'למה את גרה כל כך רחוק?'", הוא נזכר וצוחק. "מפה לשם, התגלגלנו לשיחה שלא חשבתי שתתפתח באמת למשהו, הרי היא בקנדה ואני בארץ".
על מה דיברתם?
"דיברנו על הטבעונות בישראל וסיפרתי לה שיש אפילו נעליים טבעוניות בצה"ל, ונפתח לה עולם שלם שהיא לא הייתה מודעת אליו. מהשיחה הזאת המשכנו לדבר ולדבר, עד שהבנו שיש כאן משהו".

4 צפייה בגלריה
אדו סולומון
אדו סולומון
אדו סולומון. בעלי חיים לפני הכול
(צילום: שירלי פוקס)

שלושה חודשים אל תוך אותו קשר וירטואלי, והשניים החליטו שהגיע הזמן לצאת מהמסך ולהיפגש. היעד שנבחר היה פראג. "חיפשנו עיר ידידותית לטבעונים באירופה והמפגש הראשון שלנו נערך בפראג. כן, מסתבר שהיא ידידותית לטבעונים".
לא חששת מהמפגש? שאחרי בילד-אפ של שלושה חודשים פתאום תיפגשו ותתאכזב?
"לקחנו את זה בחשבון, ועל כן לפני הפגישה סיכמנו שבאים בלי ציפיות ונפגשים כדי לעשות חיים בפראג, ואם תהיה בינינו כימיה גם בלייב, זה יהיה בונוס. אבל החיבור התגלה כטבעי והמפגש היה המשך ישיר לתקשורת שהייתה לנו מרחוק, בזמן שפראג שימשה כתפאורה רומנטית ונהדרת".
תאר בפניי את הרגע שראית אותה בפעם הראשונה.
"וואו", אדו נאנח, "אני זוכר שנחתי בבוקר והיא נחתה אחר הצהריים. חיכיתי לה בשדה, וכשראינו אחד את השנייה היא מיד מצאה חן בעיניי, אבל לא ידעתי אם היא מרגישה אותו הדבר. פשוט התחבקנו".
גם התנשקתם?
"לא התנשקנו. אני זוכר שזה היה ממש מגניב לראות אותה במציאות אבל גם מאוד מוזר".

4 צפייה בגלריה
אדו סולומון
אדו סולומון
היום הוא במקום אחר ופנוי להכיר מישהי במרחק נסיעה. אדו סולומון
(צילום: שירלי פוקס)

מאז אותו מפגש אמיץ חווה אדו קשר של תשעה חודשים ב'לונג דיסטנס', שכלל טיסות לקנדה, הפרשי שעות, מחשבות ושאלות קשות על העתיד. "היה לנו מאוד קשה עם הפרשי השעות. ברוב שעות היממה אחד מאיתנו ישן או עבד, ובין לבין השארנו הודעות ארוכות עם מלא לבבות. עשינו כל מיני תוכניות שאחד מאיתנו יהגר, אבל ככל שעבר הזמן הבנו שזה יותר מסובך ממה שנדמה לנו, עד שהיא נשברה בסוף".
מה למדת על זוגיות מאז?
"זאת הייתה חוויה מדהימה ובאמת אהבתי אותה, אבל ב'לונג דיסטנס' יש המון אתגרים שלא כל זוג יכול לעבור, במיוחד זוג שהכיר מראש מקצוות שונים של העולם. בכל מקרה, עברו שש שנים מאז, אני במקום אחר היום ואשמח להכיר מישהי במרחק נסיעה ולא טיסה", הוא אומר מחויך.
לאיזו בחורה אתה עושה סווייפ ימינה באפליקציה?
"אני אוהב פרופילים עם הרבה מלל, ולמצוא בין השורות פוטנציאל לשיחות של שעות שירתקו את שנינו. וכמובן, תמונה עם בעל חיים זה תמיד פלוס".
אתה עוד מעז להתחיל עם נשים ברחוב?
"התחלתי להעז לפני שנה, אבל עכשיו, עם מסכה, כשאי אפשר לחייך או לקלוט חיוך, 90% משפת הגוף מוסתרת. אני לא יכול להתחיל בלי לקבל פידבק מידי. אני גם לא יודע כמעט כלום עליה ברחוב. היתרון באפליקציה הוא שלומדים על הבנאדם דבר או שניים לפני שמחליקים ימינה".

"בחורה שלא אוהבת בעלי חיים - זו בעיה"

יש משהו מאוד מרגיע בקולו של אדו. הוא מכיל את מי שמולו, סבלני, נעים לשיחה ומגיע לריאיון הזה בלב מאוד פתוח. אדו מספר לי שהוא מחלק את האהבה שיש לו לבעלי חיים, בדגש על שני הכלבים שלו והחתולים שהוא אימץ. "בעלי חיים זה יותר מתחביב. חוץ מהחיות שיש לי אני מחזיק בתיק סורק שבבים ומחזיר כלבים אבודים לבעליהם", הוא מצהיר. "בחורה שלא אוהבת בעלי חיים זו בעיה".
למה?
"כי אהבה לבעלי חיים אומרת משהו על הבן אדם. מי שלא אוהבת בעלי חיים, מה היא תאהב בי?"
וילדים?
"ובכן...", אדו מהרהר בתשובה, "אני לא בטוח שאני רוצה ילדים. אני לא סגור על עצמי בנושא הזה".
למה?
"עוד לא החלטתי אם זה נכון להביא ילד לעולם. אני רוצה שהילד שלי יהיה בנאדם טוב, חכם ומאושר, ואני לא בטוח שהשילוב הזה אפשרי. גם אם אדאג לשני הדברים הראשונים, המחשבה על ילדים מעוררת בי המון חרדות: מה יהיה אם אני לא אמצא בסביבה כשיהיה רע לילד?"
אתה חושב שזה קשור לילדות שלך?
"אולי, לא היה לי מודל זוגי כשהייתי ילד. ההורים שלי התגרשו כשהייתי ממש קטן ואולי יש לזה קשר. אבל שוב, אני לא יכול להגיד 'לא' מוחלט ו'כן' מוחלט על נושא הילדים".
במה זה תלוי?
"כרגע אין לי מושג. בואי נגיד שאני בטוח בלא להיות בטוח".
אולי זה תלוי במי שתפגוש?
"אם אפגוש מישהי שגם לה יש ספקות לגבי העניין, יהיה קל יותר ואולי דברים באמת יזרמו להבאת ילדים, אבל אם היא מראש יודעת שהיא רוצה ילדים, זה ילחיץ אותי".
קרה לך שבנות התרחקו ממך בגלל זה?
"ברור, בטח", הוא עונה מיד. "קרה ממש לא מזמן עם מישהי שהיה לנו חיבור מעולה, אבל השאיפה שלה היא להביא ילדים ולייצר משפחה. היא גם הייתה בגיל שבשל לזה. לא רציתי שתחכה בגללי. אני תמיד כן לגבי זה".

4 צפייה בגלריה
אדו סולומון
אדו סולומון
שומעת רק את מה שמתנגן בגלגלצ? לא בטוח שזה יעבוד. סולומון
(צילום: שירלי פוקס)

מה היתרון הכי גדול שלך?
"החיוך שלי. גם בבוקר וגם אם רע לי, אני תמיד אחייך. לא אתן לאחרים הרגשה רעה".
מה החיסרון הכי גדול שלך?
"אמא שלי אומרת שאני Jack of all trades, Master of none. יש לי תחומי עניין רבים ומגוונים, אז לפעמים נדמה שאני מתפזר, אבל פשוט יש לי מלא תחביבים שאני אוהב".
כמו מה?
"מוזיקה, סליחה על הקלישאה, זה החיים. הרבה יותר מתחביב. כילד הייתי יושב ליד הרדיו ומחכה שהשיר האהוב עליי יתנגן. בגיל 35 החלטתי לצאת מאזור הנוחות שלי והלכתי ללמוד בבית ספר למוזיקה בתל אביב. קניתי ציוד מתקדם ויצא לי להתגלגל לתקלט באירועים פרטיים, במסיבות של יום העצמאות. עכשיו צריך לחכות עם זה.
"וגם ספורט - אין דבר מופלא יותר מזה. כל חיי הייתי בכושר רע ובשנים האחרונות אני משקיע בעצמי והרבה. ספורט זה הדבר עם היחס עלות-תועלת הכי טוב שיכול להיות".
מה המקום שאתה הכי אוהב בעולם, ולמה?
"בסופו של יום - אין כמו בבית, אבל לא בית באינטנסיביות שרבים מאיתנו חווים בתקופת הקורונה, אלא בית אחרי יום ארוך ומלא פעילויות".
אתה מאמין באהבה ממבט ראשון?
"מאמין באהבה משיחה ראשונה".
אילו תכונות אתה מחפש באישה שאיתך?
"חשוב לי שהיא תהיה סקרנית, טיפוס חושב לגבי נושאים גדולים באמת כמו היקום, למשל. אני פילוסוף במהות שלי. השנה גם אתחיל ללמוד פילוסופיה באוניברסיטה הפתוחה. וכמובן - טוב לב, אהבה לבעלי חיים ומודעות סביבתית. חשוב לי שיהיה לנו הרבה במשותף, שנבין האחד את השני גם ללא צורך במילים".
מה המרכיב הכי חשוב בעיניך במערכת יחסים?
"הכי חשוב לא לשקר. בקשר עם הקנדית סיכמנו שלא משקרים לעולם בגלל שבמרחק כזה גדול לא יכולנו לדאוג לגבי זה כל הזמן. הפכתי את זה לדרך חיים - לומר תמיד את האמת ובכל התחומים".
מה ה'דיל ברייקר' שלך?
"אם היא לא יכולה בלי סמארטפון, סטייקים או סיגריות - זו בעיה. וגם אם היא שומעת רק את מה שיש בגלגל"צ".
מה זאת אומרת?
"מאוד חשוב לי נושא המוזיקה ושיהיה למי שאני נמצא איתה טעם מסוים, ואם היא גם אוהבת את מה שאני אוהב, זה בונוס. העיקר שלא יהיה לה טעם בנאלי מדי ושבאמת תאזין למוזיקה, שתכיר סגנונות שונים".

4 צפייה בגלריה
אדו סולומון
אדו סולומון
אדו סולומון. כנות, אהבה לחיות וטוב לב
(צילום: עינב מרקל)

בנות, בטרם תכתבו לאדו, דעו שהפלייליסט שלו מורכב מדפש מוד, מוזיקת דאנס מהניינטיז ופופ מכל התקופות. "יש לי חיבה מיוחדת לתחרות האירוויזיון, ראיתי כל תחרות מאז 1989. אבל מה שהכי גורם לי לשמחה בלב זה מוזיקת האוס", הוא מסכם את הנושא.
תאר לי את הדייט המושלם מבחינתך.
"כשהלחיים של שנינו כואבות מרוב חיוכים".
ישראל חצויה - עד כמה פוליטיקה חשובה לך בזוגיות? תצא עם מישהי שדעתה שונה משלך?
"כנראה שאצא. יש כל כך הרבה דברים אחרים שחשובים לי. אם אתן משקל גם לפוליטיקה זה יהיה כבר מסובך".
איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"אני מאוד מפחד לחשוב על העתיד, האנשים ובעלי החיים שאאבד, על זקנה. היום אני הגרסה הכי טובה של עצמי בפער גדול. אני מקווה שאדו של גיל 48 ימשיך באותו הקו ויהיה גם הגרסה הכי טובה".
איפה אפשר להתחיל איתך?