עם יותר מ-230 אלף עוקבים באינסטגרם ומאה אלף עוקבים בטיקטוק שיינא גרשוביץ, או פשוט שיינא למי שעוקב, היא אחת המשפיעניות החזקות היום ברשתות החברתיות. בריאיון לבר שם אור ב"ברשת", היא מספרת למה היא לא אוהבת להגיד שהיא "יצאה בשאלה", למה הפסיקה לעקוב אחרי משפיעניות אחרות ועל הרגעים בהם חשבה שהיא הולכת למות. האזינו לתוכנית המלאה.
שיינא בכלל לא התכוונה להיות משפיענית, רק לקדם את עצמה כנטורופתית. "בתחילת הקורונה התחלתי ללמוד נטורופתיה, ושאלתי את עצמי מה אני עושה עם החיים שלי", היא מספרת "הבנתי שאם יש לי עוד ארבע שנים של לימודים לפניי, אולי כדאי שבינתיים אתחיל להנגיש ידע, כדי שבעוד ארבע שנים כבר ידעו שאני נטורופתית. אז התחלתי לתת טיפים למתכונים, וראיתי שזה תפס".
"אני לא אשכח את התיוג הראשון שקיבלתי מבחורה שהכינה עוגיות והמליצה עליי, ואיך בעקבות התיוג הקטן שלה אנשים נהרו לעמוד". היא מספרת על הצמיחה המהירה ואומרת "תוך חודש מקהילה של חמשת אלפים עוקבים הגעתי לעשרת אלפים עוקבים, ובתוך שנה למאה אלף עוקבים".
1 צפייה בגלריה
שיינא
שיינא
שיינא
(תמונה: באדיבות המצולמת)
למרות שהיא מאוד פעילה ברשתות החברתיות, היא הפסיקה לעקוב אחרי משפיעניות אחרות. "עם כמה שאני אוהבת אותן במציאות, אין מה לעשות, זה לפעמים חודר אלייך. בתור יוצרת קשה לראות יצירות של מישהי אחרת, כי זה מחלחל והביטחון העצמי מתערער – אולי היא עשתה את זה יותר טוב?".
את ההחלטה המפתיעה הזו היא מספרת שקיבלה אחרי שהבינה שהתמכרה לרשתות החברתיות. "זה פגע לי בזוגיות, גרם לי להתקפי חרדה. יום אחד בן הזוג שלי לשעבר אמר לי 'את מבינה שאת הורסת לנו את מערכת היחסים?'. ואז זה הפך מ-FOMO ל-JOMO (האושר שבהחמצה). "זה תהליך מורכב, אבל היום אני מדברת על זה ורוצה שבנות ייקחו על עצמן אחריות ויגידו סטופ".

עוד "ברשת":

שיינא גדלה בבית דתי עם 12 אחים ואחיות, ואחרי שסיימה את האולפנה טסה לאוסטרליה והחלה בתהליך של עזיבת הדת - "אני לא אוהבת את המונח יציאה בשאלה", היא אומרת. "גדלתי בישוב חשמונאים, זה ישוב דתי-לאומי, לתוך מציאות בה מכתיבים לך איך לחיות - את אמורה לשמור נגיעה, לא לעשות סקס לפני החתונה, ולא באמת מסבירים לך מה ההיגיון. כל החיים שאלתי את עצמי למה שאני לא אעשה סקס לפני החתונה? זה דבר תמים". היא מספרת על הצעד הראשון בתהליך - "אני זוכרת את הפעם הראשונה שחיללתי שבת והדלקתי את האור, ואז חיכיתי ושאלתי את עצמי מתי אני אמורה למות. כשהבנתי שזה לא סוף העולם אמרתי אוקיי, אני עושה את הדבר הנכון. כתבתי לאמא שלי שאני לא מרגישה שאני צריכה לשמור שבת, ולא הפסקתי לבכות. הרגשתי שאכזבתי אותה. אבא שלי עד היום לא יודע".
בהמשך, היא אפילו התחילה להגיש פודקאסט שבו היא מדברת בחופשיות על מיניות, חרדות ועל הרקע שממנו הגיעה. היא משתפת באחת החוויות האישיות שעברה - "נדבקתי בפפילומה. הרגשתי תחושה לא מוסברת והיו לי דימומים, אבל הנחתי שבטח אחרי ששוכבים בפעם הראשונה ככה זה. הייתי ככה שנתיים שלמות. כשהלכתי להיבדק ראו שיש לי תאים טרום-סרטניים דרגה 3. גדלתי במציאות בה אין מגע עם פרטנר, ומלמדים אותך שסקס מוגן זה רק באמצעות גלולות. אני חושבת שכדאי לעולם הדתי להתקדם. לא כל אחת שתהיה באולפנה תצא דתייה – אז אולי נסביר לה מראש מה זה מחלות מין".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים