קרן שחם התחילה את הקריירה על מסלול הדוגמנות, עברה בתחרות מלכת היופי ואפילו זכתה בריאליטי. אבל את העבודה שלה היא חבה דווקא לעבודה כמאפרת, דרכה בנתה קהילה גדולה של עוקבים. היום היא אחת מיוצרות התוכן השנונות והמצחיקות באינסטגרם, שיודעת למתוח ביקורת כשצריך ואפילו מחקה בלוגריות מפורסמות. בריאיון לבר שם אור ב"ברשת" ב-ynet radio היא מסבירה למה אין לה פילטרים, מתגאה להיות הזוכה בריאליטי הגרוע ביותר לדבריה ולא מסכימה שיקראו לה משפיענית. האזינו לתוכנית המלאה.
"אני לא חושבת שאני משפיענית. זה מילה שנוצרה במשרדי פרסום שקשורה למכר, למספרים, פשוט יוצרות תוכן ובלוגריות אימצו אותה. אינסטגרם זו פלטפורמה שכל כך קל לתקוף אותך וכל כך קל להגיע אלייך, שאני התחלתי להסתכל על אינסטגרם כאילו זה גם המרחב שלי. לא רק שלכם. אני לא רכוש הכלל".
1 צפייה בגלריה
קרן שחם
קרן שחם
קרן שחם
(צילום: שי פרנקו)
שחם אולי הוציאה לעצמה שם של מי שנכנסת בכולם בלי חשבון, אבל היא גם לא חוסכת ביקורת מעצמה. "זכיתי ב'דור הבא 24/7', הריאליטי הגרוע ביותר בתולדות ישראל, אבל לקחתי את הכסף אז הכל טוב. יש חוסר הלימה בין כמה שהתוכנית הזו נכשלה מבחינת רייטינג לבין כמה שהיא הצליחה באתרי הרכילות והביאה קליקים". למרות הבאזז והכסף, שחם שילמה מחיר: "שלושה חודשים לא יצאתי מהבית. היום אני יודעת לזהות שהייתי בחרדה מוחלטת. התקף חרדה אחרי התקף חרדה. אז לא ידעתי שזה חרדה, פשוט אמרתי מה קורה לי? בכיתי בבית ולא רציתי לצאת".
עוד "ברשת":
הקריירה שלה התחילה כאמור כדוגמנית והגיעה לשיא בתחרות מלכת היופי בשנת 2005. שם היא קטפה את תואר נערת ישראל, אבל ראתה גם את הצדדים הפחות יפים של המקצוע . "אני ליטרלי למדתי את טכניקת איך נהיים בולימיים בתחרות מלכת היופי. אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול, מישהי הייתה באוטובוס וסיפרה לי שהיא אוכלת ואז הולכת לשירותים והסבירה לי ממש מה לעשות. הייתי בהלם, לא ידעתי שאפשר לעשות דבר כזה. וניסיתי והמשכתי עם ההתנסות הזאת כמה שנים. הלכתי לפסיכולוגית היא אמרה 'את רוצה מתישהו להביא ילדים?' אמרתי כן, היא אמרה לי 'תפסיקי להקיא כי את פוגעת לעצמך ברחם'. וזה נתן לי בומבה".
בכל יום שלישי בשעה 13:00 ב-ynet radio בר שם-אור מארח את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים