עד לפני שנה-שנתיים אוזניות עם ביטול רעשים היו מוצר נישתי שניתן היה למצוא בעיקר אצל חובבי טכנולוגיה. אבל בתקופה האחרונה הן חודרות יותר ויותר למיינסטרים. חשבו על זה - הסביבה שבה אנחנו חיים הופכת ליותר ויותר רועשת, חללי העבודה הפתוחים אופנתיים יותר מתמיד ואנחנו טסים יותר מאי-פעם בקופסאות מתכת רועשות להחריד. לצד זה, טכנולוגיית ביטול הרעשים האקטיבי (ANC) הופכת ליותר נגישה וזולה, והיום לא צריך להוציא יותר מכמה מאות שקלים כדי להצטייד בזוג אוזניות. ועוד לא דיברנו על שוק האוזניות נטולות החוטים (Truly Wireless) שלאט לאט מאמץ את הטכנולוגיה הזאת בעצמו.
10 צפייה בגלריה
אוזניות מבטלות רעשים
אוזניות מבטלות רעשים
אוזניות מבטלות רעשים
(צילום: יח"צ)
איך זה עובד? לאוזניות עם ביטול רעשים אקטיבי (ANC) יש מיקרופונים שקולטים רעשים מהסביבה. האוזניות מנתחות את טווח התדרים של הרעשים, ושולחות לתוך האוזנייה את אותם הרעשים בפאזה הפוכה, מה שגורם ל"ביטול" הרעש המקורי. המנגנון הזה אפקטיבי במיוחד בהתמודדות עם רעשים קבועים שחוזרים על עצמם, בניגוד לרעשים פתאומיים.
כותרת ביניים
עד לא מכבר, שוק האוזניות מבטלות הרעש היה שוק פרימיום כמעט לחלוטין, עם דגמים שמחירם גבוה מ-1,000 שקלים ולא מעט כאלה שחוצים את רף ה-1,500 שקלים. בעתיד ככל הנראה נקבל דגמים זולים יותר שמספקים תמורה בלתי-רגילה לכסף, אבל כיום זה עדיין לא המצב. כל האוזניות הטובות ביותר עדיין יקרות יחסית. אלה הדגמים הטובים ביותר שבדקנו. מבחינת הביצועים, יש כאן תיקו - אך לאו דווקא כי אלה אוזניות דומות, אלא כי החבילה הכוללת שהן מספקות הופכת אותן לפתרון מצוין עבור הרוכשים.

WH-1000XM3 של סוני

בתחום אוזניות הפרימיום, WH-1000XM3 של סוני מספקות כיום את התמורה הטובה ביותר למחיר, עבור אנשים שכל מה שהם רוצים זה אוזניות מבטלות רעשים טובות. הן נוחות מאוד, לא מעייפות, ועוטפות את האוזניים בלי לגרום להן להזיע יותר מדי. מנגנון ביטול הרעשים שלהן הוא אמנם לא הטוב ביותר, אבל עדיין מצוין. הצליל שלהן כיפי אם אתם אוהבים מוזיקה עם הרבה בס, מה שהופך אותן למושלמות עבור הז'אנרים הפופולריים ביותר בשוק היום. הסוללה, שבבדיקה שלנו החזיקה 27 שעות, מצוינת. איכות השיחות טובה. אפילו האפליקציה שלהן מצוינת - לא דבר של מה בכך באוזניות כאלה.
10 צפייה בגלריה
Sony WH-1000xm3
Sony WH-1000xm3
Sony WH-1000xm. התמורה הטובה ביותר
(צילום: יח"צ)
החיסרון הגדול שלהן הוא החיבה המוגזמת של סוני לשליטה באמצעות משטחי מגע. הם אמנם גדולים ורגישים מספיק כדי שלא תתהו האם באמת לחצתם על כפתור או לא, אבל כפתורים פיזיים היו נוחים יותר. מחיר: 1,200-1,400 שקל

QC35 ו-Bose Smart Noise Cancelling Headphones 700 של Bose

האוזניות בעלות השם הדי נורא Smart Noise Cancelling Headphones 700 של Bose הן ניסיון של אחת ממובילות השוק להכניס טכנולוגיה חדשה למשחק, עם שישה מיקרופונים מבטלי-רעשים ושבב עיבוד חדש, פרי פיתוח של החברה. יש להן גם עשר רמות שונות של סינון רעשים, כשברמה העשירית החסימה היא כנראה הטובה ביותר ששמענו באוזניות מסוג זה. בנוסף, ברוב האוזניות שבדקנו איכות השיחה היא טובה, ואילו באוזניות האלה היא הרבה יותר מזה. הטכנולוגיה שמאפשרת ל-Bose לבטל את רעשי הסביבה גם נותנת לה את היכולת לבודד קולות בסביבה מאוד רועשת.
10 צפייה בגלריה
Smart Noise Cancelling Headphones 700
Smart Noise Cancelling Headphones 700
טכנולוגיה חדשה. Smart Noise Cancelling Headphones 700
(צילום: יח"צ)
מבחינת הנוחות והסאונד, עם זאת, יש כאן קצת בעיה. זה לא שהן לא נשמעות טוב, אבל ההבדל בינן לבין הדור הקודם שלהן לא נורא מהותי. וה-QC35 הישנות יותר הן אוזניות נוחות יותר, לא רק כי האוזניות החדשות לא מתקפלות אלא גם כי האוזניות עצמן פחות נוחות על האוזניים. ומשום מה, Bose ויתרה כאן על כפתורים פיזיים לטובת משטחי מגע. זמן הסוללה הוא כ-20 שעות - סביר לקטגוריה, אבל לא מדהים. את אותו זמן הסוללה תמצאו ב-QC35.
ה-QC35 בנות השנתיים-וחצי הן עדיין ההמלצה שלנו לקהל הרחב. הן נוחות מאוד, הן על הראש והן מבחינת החוויה שהן מספקות. מנגנון ביטול הרעשים שלהן מעט פחות טוב מזה של סוני, אבל עודנו מצוין. מבחינת סאונד, יש פחות דגש על בס, אבל האיזון הזה אינו דבר רע. מוזיקה קלאסית, למשל, עדיף לשמוע ב-QC35 ולא ב-WH-1000XM3 - וכך גם קטעים ווקליים ותתי-ז׳אנרים מסויימים של מוזיקה אלקטרונית שבהם בס חזק מדי מפריע לחוויה. כמו כן, יש כאן כפתורים פיזיים - נקודה לזכותן של האוזניות האלה.
10 צפייה בגלריה
בוס QC35
בוס QC35
QC35. מעולות לחובבי מוזיקה קלאסית
(צילום: יח"צ)
יש לציין שאלה אוזניות ותיקות יחסית, שנטענות עדיין דרך חיבור מיקרו-USB מיושן. כמו כן, בקיץ הישראלי האוזניות האלה יגרמו לאוזניים שלכם להזיע יותר מכמה מתחרים עם אוזניות גדולות יותר. מחיר: 1,499 שקל ל-Bose Smart Noise Cancelling Headphones 700 1,100-1,300 שקל ל-Bose QC35

PX7 של Bowers & Wilkins

חברת Bowers & Wilkins, או B&W בקיצור, היא אחת מחברות הרמקולים המוערכות והפופולריות ביותר בשוק. עד כה, האוזניות שלה הצליחו לשמור על מוניטין מצוין בזכות סאונד שכמעט ואין לו מתחרים ודגש על טכנולוגיה מתקדמת. ה-PX7 הן מהאוזניות הראשונות שתומכות בתקן aptX Adaptive, שמטרתו לייצר ערוץ אודיו אלחוטי יציב ואיכותי - למנוע קפיצות סאונד ולהעביר צליל באיכות גבוהה. אם יש לכם מכשיר תומך (מכשירי אנדרואיד עם גרסה 9 ומעלה של מערכת ההפעלה) תוכלו ליהנות מהחיבור הזה.
10 צפייה בגלריה
BW PX7
BW PX7
לא מתקפלות. BW PX7
(צילום: יח"צ)
אך גם בלעדיו, מדובר בזוג אוזניות מעולה עם איכות סאונד גבוהה ברמה מזו של המתחרים הזולים יותר. הבס כאן לא רק עוצמתי מאוד, אלא גם נקי ונעים; האיזון הוא לכיוון של סאונד מהנה ולאו דווקא אנליטי במיוחד; והאקוסטיקה מייצרת במת צליל רחבה יחסית לרוב המתחרים. תוסיפו לזה 30 שעות סוללה, כפתורים פיזיים, והטענה דרך USB-C, וקיבלתם זוג אוזניות מצוין.
החיסרון הגדול שלהן הוא הניידות. בדומה ל-Bose 700, אלה אינן אוזניות מתקפלות. זה אומר שהמארז שלהן גדול במיוחד, וקשה יותר להתנייד איתן. בנוסף, אי אפשר להתעלם מתג המחיר הגבוה-יחסית - שאמנם מוצדק אם מסתכלים על התמורה לאודיופילים, אבל ייתכן שהוא גבוה מדי עבור הצרכן הממוצע. מחיר: 1,590 שקל

Momentum 3 ו-PXC550-II של סנהייזר

בחודשים האחרונים סנהייזר עדכנה שתיים מהסדרות מבטלות-הרעשים שלה: Momentum ו-PXC. התוצאה היא שני זוגות של אוזניות מעולות, שמתאימות לקהלים מעט שונים. נתחיל מ-Momentum 3 - הדור החדש של סדרת הדגל הצרכנית מבית סנהייזר. אלה אוזניות שמטרתן קודם כל לספק סאונד איכותי, ורק אחר כך לבטל רעשים. אם תעלו אותן למטוס יחד עם המתחרים מבית Bose, או אפילו עם ה-PXC של סנהייזר עצמה, תגלו שמומנטום לא מצליחות לחסום את כל הרעשים שהאחרות כן. נראה לפעמים שביטול הרעשים כאן הוא קצת כדי לצאת ידי חובה, וקצת כדי לשפר את החוויה בסביבה עירונית.
10 צפייה בגלריה
סנהייזר מומנטום 3
סנהייזר מומנטום 3
Momentum 3. סאונד מעולה
(צילום: יח"צ)
בו בזמן, איכות הסאונד שלהן מלהיבה ממש. זו חתימה קולית דומה ל-PX7, שנמצאות בסקירה הזו: בס כיפי, יותר צלילים חמים ופחות דגש על שחזור ריאליסטי של הצלילים הגבוהים הצורמים. כמעט כל מה שהשמענו דרך האוזניות האלה נשמע מצויין.
יתרונות נוספים של האוזניות האלה נמצאים בתחום העיצובי והטכנולוגי. עיצוב הרטרו של הסדרה שורד עוד קפיצת דור, פשוט כי גם בדור הקודם האוזניות האלה נראו טוב והיו נוחות. הן ממשיכות להיראות טוב ולהיות נוחות גם הפעם, וגם אחרי חמש שעות של שימוש רציף הרצועה לא לחצה יותר מדי.
מאחורי המכסה יש אימוץ של טכנולוגיות חדשות - החל מהטענה ב-USB-C ועד לאינטגרציה של Tile - משדר בלוטות' שמטרתו לאפשר לכם למצוא את האוזניות אם איבדתם אותן. ואם אתם רוצים לדבר עם אלכסה של אמזון, באמצעות האוזניות האלה תוכלו לעשות זאת בלי ללחוץ על אף כפתור. ואם זה לא מספיק, יש כאן גם חיישני לבישה, שעוצרים את הסאונד כשאתם מורידים את האוזניות וממשיכים לנגן כשאתם מחזירים אותן לאוזניים.
בחסרונות, למעט היותן האוזניות היקרות ביותר בסקירה, אפשר לציין את הסוללה - רק כ-14 שעות קיבלנו בבדיקה שלנו. בנוסף, גם להן וגם ל-PXC-550-II יש טריק מעצבן קמעה - הפעלה אוטומטית כשאתם פורשים את האוזניות. במקום מתג, ההדלקה והכיבוי של האוזניות נקבעים לפי מצבן - מקופל או פרוש. זה לא תמיד הכי נוח.
10 צפייה בגלריה
סנהייזר PXC500-II
סנהייזר PXC500-II
PXC-550-II. מינימליסטיות
(צילום: יח"צ)
ואם כבר PXC-550-II, בואו נדבר קצת עליהן. למרות מה שהפרשי המחיר עלולים לרמוז עליו, הן לא בהכרח פחות טובות מ-Momentum 3. הן פשוט שונות. בעיצוב, בחתימה הקולית, בטכנולוגיות הכלולות בהן. וכמו מומנטום, גם כאן מדובר בדור המשך של אוזניות פופולריות.
מבחינה עיצובית, בזמן שמומנטום הן גדולות ובולטות, PXC צרות הרבה יותר ומינימליסטיות. הן קצת מזכירות את האוזניות שסנהייזר מייצרות למחשבים, רק בלי מיקרופון בולט. ואם מומנטום מתקפלות לגובה, תוך שהן מייצרות אריזה די עבה, האוזניות האלה משתטחות כשהן מקופלות.
מבחינה קולית, אין כאן שום דבר מהחום של מומנטום. אלה אוזניות שמציגות לכם את הסאונד בצורה הרבה יותר טבעית, בלי לרכך את הצלילים הגבוהים או להפוך את הבס למלהיב בצורה מלאכותית. האם זה טוב? רע? הכל תלוי בהעדפה המוזיקלית שלכם.
שני מקומות שבהם יש ל-PXC550-II יתרון מובהק על פני מומנטום, למעט המחיר כמובן, הם סינון הרעשים וזמן הסוללה. סינון הרעשים כאן עדיין לא ברמה של סוני, בוס או B&W, אבל הוא טוב יותר מבמומנטום. והסוללה, שמספיקה ל-20 שעות, טובה יותר. החסרונות הגדולים הם השליטה באמצעות משטחי מגע (למה, הו למה?) והעובדה שבעלי אוזניים גדולות עלולים להרגיש שהאוזניות קצת צרות מדי. מחיר: 1,790 שקל למומנטום 3 1,490 ל-PXC550-II
כותרת ביניים

SE7 של Cowin

בשנים האחרונות, מספר מותגים סיניים הצליחו לפרוץ לשוק המערבי תוך שהם עוקפים את המשווקים וחנויות האודיו, והולכים ישירות לאמזון ולמתחריו. Cowin הוא אחד המותגים האלה, שמציג אוזניות מבטלות רעשים עם תג מחיר נמוך. כתוצאה, את SE7 של החברה אי אפשר באמת לשפוט בהשוואה ישירה לאוזניות של Bose וסוני, כי השאלה המהותית היא זו של תמורה: האם האוזניות האלה מצדיקות את המחיר שלהן.
10 צפייה בגלריה
Cowin SE7
Cowin SE7
Cowin SE7. לא בליגה של הגדולות
(צילום: יח"צ)
התשובה מסובכת קמעה. יש כאן ביטול רעשים, והוא עובד. שני אנשים שמעולם לא חוו אוזניות מבטלות רעשים קודם לכן התלהבו מהיכולת הזו, אבל אז נתנו להם אוזניות יקרות פי שלושה, והם הבחינו בהבדל מהותי. בהשוואה מול כל האוזניות היקרות, אפילו כאלה שעבורן ביטול הרעשים נמצא בעדיפות שנייה כמו סנהייזר מומנטום 3, ה-SE7 מפסידות.
זה נכון גם לגבי הסאונד. כבר ראינו לא מעט אוזניות כפתור, הן מיצרנים סיניים והן מיצרנים יפניים, שמצליחות לספק סאונד מדהים במחיר זעום. באוזניות גדולות, עדיין יש הלימה יותר מהותית בין מחיר לבין איכות, וקשה להגדיר את הצליל ב-SE7 כטוב. הבס מודגש יתר על המידה, ומוכיח שבס חזק אינו מספיק - הוא צריך להיות גם נקי. תדרי הביניים סובלים מחוסר השקעה, ובמת הצליל קטנה מאוד - הכל נשמע עמוס מדי. השימוש המועדף שלנו באוזניות האלה היה לפודקאסטים וצפייה בסרטים - באלה הפגמים שלהן פחות בולטים.
מחיר: 499 שקל

Elite 85h של ג'ברה

ג'ברה הדנית מוכרת בעיקר בעולם האוזניות הקטנות, אבל היא פעילה גם במגרש של הגדולות - ובמחיר אטרקטיבי יחסית למתחרות. יכולת השתקת הרעשים של האוזניות מצוינת בזכות שמונה מיקרופונים, שמקליטים את הרעש ומנטרלים אותו: האוזניות השתיקו כמעט לחלוטין רעש של מטוס נוסעים הומה אדם ורעש לבן חללי מפסקול ביוטיוב.
10 צפייה בגלריה
Jabra Elite 85h
Jabra Elite 85h
Jabra Elite 85h. צליל משובח
(צילום: יח"צ)
ה-Elite 85h מפיקות צליל משובח, הפרדה נאה בין התדרים, בס עוצמתי וצלילים עשירים בטווח הבינוני והגבוה. הן מציבות תחרות אמיתית בפני Bose וסוני בשורה של תכונות שעולות עליהן: יותר מיקרופונים, שאמורים לשפר את השתקת הרעשים ואת איכות שיחות הטלפון, עמידות לרטיבות, 36 שעות פעולה רצופה והפעלה מתוחכמת באמצעות אלכסה, סירי או גוגל. מנגד, הן כבדות יחסית (296 גרם) ולאחר כמה שעות שימוש הן מתחילות להעיק וללחוץ. מחיר: 899 שקל
(טל שחף)

Venue של Skullcandy

יש אוזניות שעובדות טוב עם מוזיקה קלאסית, יש אוזניות שעובדות טוב עם רוק, יש אוזניות שעובדות טוב עם מוזיקה אלקטרונית. ה-Venue של סקאלקנדי עובדות טוב עם הפסגה של מצעד הלהיטים האמריקאי העכשווי. וזהו, פחות או יותר. לכו אפילו רק כמה שנים אחורה, והחתימה הקולית שלהן פשוט לא מתאימה למוזיקה. זה השילוב בין בס עוצמתי (קצת יותר מדי, אפילו), לבין תגובה אנמית ממש בתדרי אמצע והתדרים הגבוהים. זה עובד כל כך טוב עם מה שמושמע ברדיו האמריקאי בימים אלה, אבל בעייתי לכל השאר. מה שכן עובד לטובתן הוא המחיר הנמוך. ובמחיר הזה אתם אפילו מקבלים אוזניות נוחות יחסית, עם זמן סוללה של כ-25 שעות (כשביטול הרעשים דולק) וחיישן Tile שמשדר לטלפון שלכם את המיקום של Venue כשהן בטווח קליטת בלוטות'. ואם כבר בבלוטות' עסקינן, החיבור של האוזניות האלה יציב כל עוד אתם לא זזים יותר מדי, אבל היו כמה וכמה קפיצות וניתוקים ברחוב. העיצוב? הוא קצת פלסטיקי, אבל לפחות אלה אוזניות קלות יחסית. ובניגוד לאוזניות יקרות יותר, יש כאן את היתרון של כפתורים פיזיים (כן, זה נוח יותר ממשטחי מגע!). פשרה נוספת שמיתרגמת למחיר נמוך יותר היא שימוש בשקע מיקרו-USB להטענה.
10 צפייה בגלריה
Skullcandy Venue
Skullcandy Venue
עיצוב פלסטיקי. Skullcandy Venue
(צילום: יח"צ)
ומה עם ביטול הרעשים? בסביבה משרדית וביתית, הוא עושה את העבודה. רעש של מזגן, רעשי רקע של רחוב, הכל נעלם בצורה די טובה. אם יש לכם אוזניות יקרות יותר להשוות אליהן, כן תרגישו בהבדל, אבל התוצר הסופי באמת לא רע. כשיוצאים איתן החוצה, לעומת זאת, התדרים בהם יש רעשים הרבה יותר מגוונים, וה-Venue לא מצליחות להשתוות לאוזניות של חברות כמו סוני, Bose וסנהייזר. אך כמו בהרבה אוזניות מבטלות רעשים אחרות, הרחוב הישראלי בחודשי הקיץ הוא לאו דווקא מקום הגיוני להסתובב בו עם אוזניות גדולות אלא אם אתם אוהבים אוזנייים מזיעות. מחיר: 490-570 שקל