לאחר שנדחה שוב ושוב בעקבות משבר הקורונה, אירוע המכירות העולמי של אמזון יוצא לדרך: אמזון פריים דיי יתחיל מחר, ובמשך יומיים תציע במסגרתו ענקית הסחר המקוון שורה של מבצעים - חלקם משתלמים במיוחד גם ללקוחות הישראלים. אבל לפני ששולפים את כרטיס האשראי, כדאי לזכור שימי מכירות מרוכזים באונליין הם אבן שואבת גם עבור האקרים, שמבקשים לנצל כל הזדמנות כדי להכניס את היד עמוק לכיס הדיגיטלי שלנו.
2 צפייה בגלריה
גם האקרים מחכים לאמזון פריים דיי
גם האקרים מחכים לאמזון פריים דיי
גם האקרים מחכים לאמזון פריים דיי
(צילום: shutterstock)
תרמיות פישינג (דיוג), הונאות רשת ושאיבת מידע פיננסי רגיש מלווים אותנו לכל אורך השנה, אבל הופכים נפיצים ונפוצים יותר במיוחד באירועי מכירות מקוונים. הם מנצלים את העובדה שבתקופות אלה היד שלנו קלה יותר על העכבר, ושאנחנו ממילא מוצפים בשלל הצעות, מבצעים והנחות, ולכן נתקשה יותר להבחין מה אמיתי ומה לא.
עוד בנושא:
לרגל אמזון פריים דיי, ערכה חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט מחקר מקדים, ומצאה כי בחודש האחרון בלבד חל גידול של 21 אחוזים ברישום דומיינים שמכילים את הביטוי Amazon בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. מתוך אותם דומיינים, כמעט 40 אחוזים נמצאו כזדוניים בוודאות גבוהה, או כחשודים מספיק כדי להימנע מביקור בהם.
2 צפייה בגלריה
1
1
שלא תיפלו ברשת. חגיגת הקניות שבדרך
כדי שלא תיפלו ברשת, לא רק ביומיים הקרובים - אלא בכלל, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע מהונאות:
  • בדקו את שם האתר: האקרים מנסים לחקות כתובות פופולריות, במקרה שלנו - Amazon.com. אתרים זדוניים נוטים להכיל אותיות וסמלים שנראים דומים במבט מהיר.
  • חפשו את סימוני האבטחה: אתרים מאובטחים מכילים בשורת הכתובת את הרצף https (הקפידו על האות s) וכן סימון של מנעול.
  • בלי לנדב פרטים: אם מבקשים מכם להזין פרטים שאינם רלוונטיים למימוש העסקה - ותרו עליה.
  • הקפידו על סיסמאות חזקות: נכון, מדובר בחולשה אנושית אוניברסלית, אבל לפחות באתרי הקניות הגדולים הקפידו על סיסמאות חזקות והחליפו אותן מעת לעת.
  • התרחקו מרשתות WiFi ציבוריות: אל תערכו קניות ברשת כשאתם מחוברים ל-WiFi ציבורי. רשתות אלה נוטות להיות מאובטחות פחות.
  • העדיפו כרטיסי אשראי: בכל הנוגע לקניות ברשת, חברות האשראי כבר למודות ניסיון ומתחזקות פרוטוקולים ברורים בענייני הונאות. העדיפו כרטיס אשראי על פני כרטיסי דביט ואחרים.
  • היזהרו מקישורים: אם יש מבצע שווה במיוחד - אתרי המכירות יספרו לכם עליו. עדיף להימנע מקישורים ל"מבצעים" מפוברקים שעוברים ברשתות החברתיות, בתיבות המייל ואפילו בוואטסאפ.
  • אם זה טוב מכדי להיות אמיתי - זה פייק: אין מתנות חינם - בטח ובטח שלא ברשת. אם נתקלתם במבצע שווה מדי, בהנחה קיצונית או במותג שסתם ככה החליט לפנק אתכם במוצרים בחינם - זו ככל הנראה תרמית.