פריים דיי חוזר: למרות קשיי הובלה ולוגיסטיקה עולמיים, אמזון הכריזה על יום המבצעים לחברי המועדון שלה כמדי שנה. רק שהשנה היא 2020 ושום דבר בה לא רגיל. פריים דיי נדחה כבר שלוש פעמים בגלל הקורונה ובמקום ביולי הוא יתקיים ב-14-13 באוקטובר. כבר עכשיו יש מבצעים מקדימים באתר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השנה, חג הקניות חל לא רק בצל הקורונה, אלא גם בצילה של וולמארט שהשיקה בספטמבר מועדון לקוחות חדש, וולמארט פלוס שמו, שדומה מאוד לפריים של אמזון. וולמארט אף הכריזה על יום מבצעים משלה: ביג סייל, שיחל היום ב-19:00 שעון ניו יורק, כשהמבצעים בו לא תקפים לחברי מועדון בלבד.
אין ספק שאמזון תרצה להשוות את המבצעים שלה למבצעי וולמארט ולכן הצפי שהשנה אלו יהיו אגרסיביים במיוחד. גם בסט ביי וטרגט ייצאו במבצעים, כשבסט ביי מציעה מבצעי בזק חזקים וכן מבצעים על מוצרי "open box" - פריטים לא משומשים שהאריזה שלהם נפתחה. לרוב המחיר שלהם נמוך מהמחיר המלא ב-20% עוד לפני המבצע.
5 צפייה בגלריה
חבילות אמזון
חבילות אמזון
חבילות אמזון
(צילום: Shutterstock)
האם מבצעי הפריים דיי משתלמים לישראלים? תלוי. בתחילת משבר הקורונה, אמזון ארה"ב ביטלה את השילוח חינם לישראל ובכך הורידה מאוד את מספר הקונים באתר ששולחים חבילות לישראל. בתחילה השאירה רק משלוח אקספרס יקר שעולה עשרות עד מאות דולרים. בקיץ השיבה את המשלוח הסטנדרטי שעולה בדרך כלל כ-20-10 דולר למשלוח לא כבד.
יש פריטים כדוגמת דייסון V11 שלטענת יניב קוטר מחברת השליחויות דילטס, ייתכן ששווה להזמין באמצעות משלוח הפריט לכתובת בארה"ב ומשם לישראל. "שואב האבק הזה עולה 600-700 דולר וצפוי שמחירו יירד ל-500 דולר, תלוי בדגם. המשלוח יירד מ-93 דולר ל-60 דולר: כ-1,978 שקל + 203 שקל משלוח (לפי שער של 3.381 שקלים) כלומר 2,180 שקל. בישראל מחירו של דגם אבסולוט: 3,490-2,392 שקל אבל יש גם דגמי V11 בהחל מ-2,198 שקל, למשל אנימל פלוס.
עד מומלץ לקנות באתר את כל הפריטים שאמזון מייצרת בעצמה: קורא הספרים קינדל, רמקולים כמו אמזון eco עם אלקסה, fire טבלט ו-fire tv, ומוצרי ring ו-eero שיימכרו בהנחות הטובות ביותר, כנראה יותר מבלאק פריידיי שיגיע בנובמבר. כך למשל תציע 60% על אקו דוט דור 3 שיימכר ב-18.99 דולר בלבד. עוד מותגים ששווה לקנות שם: מוצרי OXO למטבח, instant pot וגם נינג'ה וקיטשן אייד. יהיו גם מבצעים על שואבי אבק רובוטיים כמו רומבה וניטו.
לרוב לא כדאי לקנות באמזון מוצרי אפל, כי מחיריהם גבוהים יחסית, אך בידקו את מחירי שעוני אפל מהדגמים הישנים כמו אפל 5. גם בקונסולות משחק (פלייסטיישן, אקסבוקס) המבצעים יהיו על הדור הקודם. לא יהיו הנחות על ציוד כושר וציוד משרדי כי אלה הלהיטים של תקופת הקורונה והמלאי במילא מוגבל בגלל הביקוש.
אמזון כבר פרסמה שתציע 50%-20% הנחה על מוצרי בית חכם, מוצרים לתינוקות, למוצרים לבית, צעצועים, ביוטי, מוצרים לחיות מחמד, לרכב, מוצרי מזון ואופנה וכן פרסמה הנחות מדויקות על חלק מהמותגים, אם כי הצפי כאמור הוא שהמחירים יירדו עוד יותר בעקבות התחרות עם וולמארט.
בימים אלה ישראלים קונים באמזון מוצרי יצירה, כסאות ושולחנות לילדים. יש גם עלייה בקניות מוצרי מזון, מוצרי מזון ללא גלוטן, חטיפי אנרגיה, דגני בוקר ואוזניות סמסונג, אפל עבור האזנה למוזיקה ומפגשי זום.

איך משתתפים?

שימו לב שאלה מבצעים לחברי מועדון פריים. כלומר, כדאי להתכונן מראש ולהירשם כבר למנוי בחינם (לחודש אחד בלבד) באתר ומי שלא רוצה להיות מנוי בהמשך, שישים לעצמו תזכורת לבטל אותו עוד 30 יום. אם נרשמתם בעבר וביטלתם, הרישום לא יהיה חינם אבל תוכלו לבטל שוב תוך 30 יום.
שימו לב שכדאי גם לקנות בארה"ב בכרטיסי אשראי עם עמלת המרה נמוכה, שכן על התשלום הזה תשלמו גם עמלת מט"ח.
בכל קנייה השוו מחיר אמזון (כולל מע"מ ושילוח) למחיר דרך חברת שילוח שמחזיקה כתובת בארה"ב כדי לדעת האם הקנייה משתלמת.
כדאי להשוות מחירים לעומת ישראל ולבדוק מחירים גם באמזון בריטניה, כי גם שם יהיו מבצעים כמו בכל אתרי אמזון אירופה, אם כי המאסה הקריטית של המבצעים תהיה באמזון ארה"ב. כמו כן באתרי אמזון האירופיים המבצעים פחות משתלמים לישראלים בגלל שיטת חישוב המע"מ והמשלוח.