אחרי שהשיקה סוף סוף את הגלקסי פולד, סמסונג עובדת על הסמארטפון המתקפל הבא שלה: אמש (יום ג') בוועידת המפתחים של הענקית הקוריאנית, הוצג קונספט חדש של סמארטפון שמתקפל פנימה לצורה של ריבוע, כמו מכשירי הצדפה של שנות התשעים.
בסמסונג הבהירו כי המכשיר עדיין נמצא עדיין בפיתוח, ולא ברור אם ומתי הוא יגיע למדפים. "העיצוב החדש שאנחנו בוחנים לא רק ייכנס בקלות לכיס, אלא ישנה את הדרך שבה משתמשים בטלפון", אמרה הייסון ג'אונג, ראש קבוצת המחקר והפיתוח של סמסונג.
2 צפייה בגלריה
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
הסמארטפון המתקפל של סמסונג
ועידת המפתחים של סמסונג
(צילום: סמסונג)
ועידת המפתחים של סמסונג הייתה המקום שבו הציגה סמסונג בשנה שעברה את האבטיפוס של הסמארטפון המתקפל הראשון שלה, גלקסי פולד. ההשקה של המכשיר נקבעה לאפריל, אך היא נדחתה ברגע האחרון בעקבות בעיות שהתגלו במסך המתקפל. בסופו של דבר המכשיר, שעולה 1,980 דולר, הגיע לחנויות רק בחודש שעבר. הגלקסי פולד הוא מעין טאבלט קטן עם מסך בגודל 7.3 אינץ', שמתקפל כמו ספר לגודל של סמארטפון רגיל. המכשיר שסמסונג הציגה אתמול, לעומת זאת, נראה כמו סמארטפון בגודל רגיל שמתקפל בצורה אנכית למרובע קטן למדי, מה שהופך אותו לקומפקטי ונוח לנשיאה.
2 צפייה בגלריה
גלקסי פולד
גלקסי פולד
גלקסי פולד. מתקפל כמו ספר
(צילום: רויטרס)
עצם ההצגה של מכשיר מתקפל חדש מהווה מבחינתה של סמסונג הצהרה על כך שלמרות כל הקשיים, היא לא איבדה עניין בתחום הסמארטפונים המתקפלים. בינתיים, גם המתחרות שלה עובדות במרץ על מכשירים מתקפלים משלהן: בחודש הבא צפויה לפי ההערכות חברת מוטורולה להציג את הגרסה החדשה של הרייזר, הטלפון המצליח שלה מהעשור הקודם, הפעם בגרסה חכמה ומתקפלת. לפי תמונות שדלפו, הוא צפוי להתקפל בצורה דומה למדי למכשיר שסמסונג הציגה אתמול.