הגיל הממוצע בו ילדים מקבלים את הסמארטפון הראשון שלהם הולך והופך לצעיר יותר, במיוחד בישראל. לרוב, הסיבה להעניק את המכשיר לילד צעיר נובעת מרצון שלא ייפגע חברתית, לא יישאר מאחור מבחינה טכנולוגית, או פשוט לדעת איפה הוא נמצא בכל רגע, כדי להגן עליו. אבל האם הורים באמת מודעים לסכנות הרבות אליהן הסמארטפון חושף את הילדים, שבטווח הארוך עלולות לגרום לירידה ברמות האמפתיה, פגיעה בקשב ואף פיתוח מיניות מעוותת? ואיך בכל זאת כדאי לפעול?
רן בראוןרן בראוןצילום: פוטו פרג'
השבוע ב"ריפרש" אנחנו מארחים את רן בראון, מייסד מכון "מתבגרים" שמייעץ להורים, בני נוער ואנשי מקצוע על האתגרים של דור המסכים, ומנהל קהילת "להיות הורה רלוונטי". שוחחנו על ההסכם שכדאי להורים לנסח מול הילדים לפני מתן סמארטפון, כדי להגן עליהם מחשיפה לתכנים לא מותאמים, בריונות ברשת ואתגרים מסוכנים, על האיזון בין פיקוח על הילדים אונליין לבין שמירה על פרטיותם, וגם על הצדדים החיוביים של מרחב האונליין עבורם. האזנה נעימה.
1 צפייה בגלריה
ילדים בסמארטפון
ילדים בסמארטפון
ילדים בסמארטפון
(צילום: שאטרסטוק)

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט ריפרש