בשיתוף התעשייה האווירית
"ילדים הם העתיד שלנו - מי שיבוא אחרינו, מי שיחיה במדינה ובמקום הזה וחשוב לטפח אותם. לי, אישית, חשובה הערבות ההדדית, העשייה למען הקהילה ובעיקר למען הילדים". דימה, מהנדס בתעשייה האווירית, מסביר במשפט אחד וקולע את הערך העליון של התנדבות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
הוא ועשרות מחבריו לעבודה הגיעו ליום התנדבות בבית הספר היסודי 'גני אביב' כדי להכין לתלמידי השכבה הבוגרת בבית הספר מרחב למידה חדש, נעים ויפה על פי עיצוב שהוכן מראש בשטח.

"הזדמנות להחזיר קצת ממה שקיבלתי בעבר"

מי שהכינה את עיצובו של המקום היא דולי דויטשר, מעצבת פנים בעמותת 'רתם למען הקהילה', שעוזרת לעובדים להביא יופי בכל מקום אליו הם מגיעים. "אנחנו מגיעים לכל מיני מבנים - ממעונות לנשים מוכות, מקלטים לילדים שמרוחקים מהבית בצו בית משפט, בתים של חיילים בודדים ועוד - ובכל פעם עם אנשים מארגון אחר, ויחד איתם אנחנו יוצרים קסם באותו מקום", היא מספרת.
דולי דויטשר, מעמותת רתם למען הקהילהדולי דויטשר, מעמותת רתם למען הקהילהצילום: ירון ברנר
"בבית הספר 'גני אביב' עשינו את הקסם עבור קומה לילדים הבוגרים, משלושה חדרונים ומסדרון, שהיו מוזנחים. המטרה שלנו היא ליצור מרחבים נעימים, ואנחנו מאמינים שאדם – גם ילד וגם מבוגר – שנכנס לחלל מעוצב, נעים ונקי, משהו בנפש שלו נרגע".
רלי מכלוף, גם היא מהנדסת בתעשייה אווירית, מספרת שמבחינה מדובר בסגירת מעגל אישית. "כשהייתי קטנה היו חסרים לנו דברים בבית, והיו מי שבאו ועזרו. היום אני באה ומנסה להחזיר כמה שאני יכולה.
"קל לראות את הילדים מול העיניים, רואים ממש לאן זה הולך ואת כל היתרונות מהפעילות הזו. אני לא רואה בהתנדבות עבודה בכלל, אני רואה בכך הזדמנות להחזיר קצת ממה שקיבלתי בעבר", היא אומרת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
בשטח מוקירים תודה על הפעילות הזו. "אנשי התעשייה האווירית מגיעים אלינו בפעם השנייה כדי לשדרג את מראה בית הספר, לשמח את הילדים, לצייר לנו על הקירות, ולהכין פינות למידה וספסלים יפים. בכל פעם שהם באים לעשות למען הילדים, אנחנו מאד שמחים", מספרת ליתי בדש, מנהלת בית הספר 'גני אביב'. היא, כמובן, מסכימה עם המעצבת ורואה בפועל את יתרונות העיצוב.
ליתי בדש, מנהלת בית הספר 'גני אביב' ליתי בדש, מנהלת בית הספר 'גני אביב' צילום: ירון ברנר
"ברגע שמשדרגים את בית הספר והופכים אותו למקום יותר נעים, יותר נינוח, הילדים מרגישים טוב יותר ואחרי הכל, הבית השני עבור הילדים זה בית הספר. חלק מהמשפחות כאן הן משפחות מורכבות, שזקוקות לעזרה ועבורם בית הספר הוא המקום הבטוח שלהם. אם זה המקום הבטוח והבית אנחנו רוצים שיהיה יפה יותר".

התנדבות עם תחושת שליחות

השנה, בתום ימי הזיכרון ויום העצמאות, יצאו עובדי התעשייה האווירית לעשרות אתרים, במסגרת שיתופי פעולה עם עשרות גופים חברתיים, עמותות וארגונים ועוזרים בהרצאות לקידום חינוך טכנולוגי, שיפוץ, שיקום, בניה, ניקיון, שתילה וכל פעולה שרק נדרשת כדי לשפר לאחרים, הזקוקים לכך, את החיים בסביבתם הטבעית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
חודש 'שיא' בקהילה של החברה נותן ביטוי לנטיות הלב של כל העובדים, שבוחרים מקומות להתנדב בהם מסך הפעילויות המוצעות וההתנדבות בחודש זה היא בקבוצות גדולות של עובדים.
 נטע רדי, מנהלת אחריות חברתית בתעשייה האווירית נטע רדי, מנהלת אחריות חברתית בתעשייה האוויריתצילום: ירון ברנר
"אנחנו מתרגשים להתנדב והעובדים מאד רוצים לבוא, להתנדב ולתרום לקהילה בסביבה בה הם חיים", אומרת נטע רדי, מנהלת אחריות חברתית בתעשייה האווירית. "אנחנו מתנדבים לאורך כל השנים ובמשך כל השנה. יחד עם העשייה העסקית שלנו, אנחנו רואים בזה שליחות – פיתוח וייצור מערכות הגנה למדינת ישראל יחד עם שמירה על החוסן החברתי, שהוא חלק מאותו חוסן בטחוני. זה הולך יד ביד. אנחנו מאד מעודדים מאוד את העובדים והעובדות שלנו להיות מעורבים בקהילה ואנחנו נוכחים שוב ושוב, שאלו לרוב חוזרים ומבקשים להמשיך ולהתנדב ולקחת חלק בפעילויות נוספות בשת"פים החברתיים של החברה".
ובדש מסכמת בהתרגשות: "אני מודה למתנדבים על כל רגע. האכפתיות, ההכלה שלהם, הלב הרחב. הם באים ועושים דברים מדהימים".
בשיתוף התעשייה האווירית