כבר יותר מעשור שאורן בקשי מצלם מערכונים מצחיקים ומעלה אותם לרשת, וכל סרטון שלו מקבל מיליוני צפיות. בשיחה עם בר שם אור ב"ברשת" הוא מספר על ההתמכרות שלו ללייקים, על הקושי לצאת מהרשתות החברתיות, ומגיב למבקרים שטוענים שהוא "מבזה את המין הנשי". האזינו לתוכנית המלאה.
בקשי התחיל לצלם מערכונים בתקופה שעוד לא היו רשתות חברתיות, ואנשים התחילו להעביר סרטונים ממכשיר למכשיר. "צילמתי סרטון עם הטראנס של דרדסים בתקופת הטירונות ואנשים התחילו להעביר את זה בבלוטות' ממכשיר למכשיר. במסדר סיום המפקד אמר לי פתאום 'תגיד בקשי, אתה אוהב דרדסים?', כולם נקרעו מצחוק. ברגע הזה הבנתי שיש פה משהו".
הוא התחיל להעלות סרטונים לפייסבוק, וכל אחד מהם קיבל מיליוני צפיות. בהמשך, הוא התרחב גם לאינסטגרם ולטיקטוק. את הסרטון עם הדרדסים החליפו לאחרונה סרטונים שבהם חיקה מעודדות אמריקניות וזכו למאות אלפי צפיות. "בהתחלה כשעשיתי את זה לא ידעתי אם זה יצליח, אמרת מה, זה יתפוס בישראל?". אבל הסרטונים תפשו תאוצה, וגם הביקורות לא איחרו להגיע. בקשי מתחפש לנשים במערכונים האלו, וחטף על זה לא מעט אש.
1 צפייה בגלריה
אורן בקשי
אורן בקשי
אורן בקשי
(צילום: עידן כהן)
"על כל דבר יחשבו שפתאום מבזים את המין הנשי. הרבה אנשים אוהבים להיות פוליטיקלי קורקט, אפילו אני לפעמים כזה, אבל אני משתדל שלא. כי אני לא אוהב להיות צבוע", סיפר בקשי. "בארץ זה קהל קשוח. כל דבר שמעלים בארץ, אתה מרגיש כאילו שופטים אותך, כאילו אנשים מחכים עם טוקבקים ואומרים 'אנחנו היום נרמוס מישהו. את מי נרמוס היום?'".
הביקורות הגיעו גם ממקומות לא צפויים. "יצא לי פעם מאץ' באפליקציית היכרויות עם מישהי ואז היא עושה לי 'יו, זה אתה מהסרטונים וזה'. אז אני כזה, האמת שכן וזה. ואז היא רושמת לי 'וואי, אתה חייב להפסיק'. עכשיו הייתי בטוח היא מסתלבטת ואז אומרת לי 'אתה ממש מבזה, אני כאילו ממש קיוויתי שייצא לנו מאץ' כדי לפתוח איתך את כל הדברים האלה, ולהגיד לך שזה על הפנים'".

עוד "ברשת":

העבודה על הסרטונים, סיפר בקשי, לא פשוטה – וגם הוא התמכר ללייקים ולספירת צפיות. "מי שברשת מספיק שנים יודע שאתה כל יום צריך להילחם על הצפיות ועל המקום שלך, כי כל יום נולד מישהו חדש שיכול לבוא ולעקוף אותך או לתפוס את המקום שלך".
"ממכרים אותך, ואז פתאום באה תקופה שאין צפיות, ומה הם רוצים בעצם? שתשלם בשביל צפיות. כי ככה זה עובד כמעט בכל פלטפורמה", הוסיף. "יש את המכורים שאומרים לעצמם 'די, אני חייב את הצפיות שהיו לי פעם, לא אכפת לי אני אשלם'. ויש כאלה שזה פחות עובד עליהם, כמוני. אני פשוט לא מאמין בלשלם בשביל שיצפו בי ויאהבו אותי. אני עדיין מעדיף שזה יהיה אותנטי ושאלך ברוטשילד או בכל מקום אחר ויקפצו עליי ויגידו 'בוא סלפי, גדלתי עליך'. אני כבר כמעט 10 שנים בזה, אנשים שהיו בני 14 ראות אותי והיום בני 24 נשואים".
אבל לא הכל ורוד. למרות שהוא מתפרנס מהעבודה ברשת, בקשי מרגיש עדיין לא פרץ לתודעה בטלוויזיה ובתקשורת המיינסטרים. "אני בעד לפרוץ איפה שיקראו לי, באמת. יגידו לי 'אורן, אתה יכול להצליח באונליפאנס' אני אפתח אונליפאנס. אני מתפרנס מהרשת, אבל לא עובר הרבה אודישנים".
"ברור שהייתי רוצה להיות גם בטלוויזיה. אמרו לי שאולי זה בגלל המראה שלי, שיותר מתאים לשחק רק עבריין מחוספס ופחות כוכב ילדים. אולי אני צריך להתגלח, אבל אני לא יכול להוריד את הזקן, זה סימן ההיכר שלי. אני מאוד אוהב להופיע עם אנשים על במה ולבצע מערכונים, אבל קשה לי למצוא כרגע שותפים לזה".
בכל שבוע בר שם אור מארח ב-ynet radio את אושיות הרשת והמשפיענים הגדולים במדינה לשיחה על הדרך למעלה, ההצלחות, הכישלונות ומה שמסתתר מאחורי הסטורי.
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים