אם ברוב ימי השנה אנחנו מחוברים 24/7 למסכים, ביום כיפור רבים בוחרים להתנתק. אבל יש פיצ'רים ומאפיינים מסוימים באפליקציות והאתרים הפופולריים, שהיינו שמחים לוותר עליהם גם במשך כל השנה. אלה כמה מהפיצ'רים והממשקים הגרועים ביותר - חלקם מסורבלים מדי, חלקם טיפשיים, וכולם לגמרי מקשים לנו על החיים. אולי הגיע הזמן שהאפליקציות הפופולריות יעשו חשבון נפש, ויתנצלו בפנינו עליהם, אבל כנראה שנמחל באמת רק כשהם פשוט ישתנו.
1 צפייה בגלריה
נערה עם סמארטפון
נערה עם סמארטפון
נו, תבקשו סליחה כבר
(צילום: shutterstock)

פיצ'רים מוצלחים יותר:

להתחרט על הודעה בוואטסאפ

כשוואטסאפ השיקה לפני מספר שנים את הפיצ'ר שמאפשר למחוק הודעות שנשלחו, הוא התקבל בהתלהבות. אם בעבר, כששלחנו הודעה מביכה לאדם הלא נכון, כל מה שיכולנו לעשות זה להתמודד עם ההשלכות, פתאום קיבלנו את האפשרות להחזיר את הגלגל אחורה. אלא שלפיצ'ר הזה יש שתי בעיות מהותיות - ראשית, הבחירה למחוק הודעה אמנם מסירה מהצ'אט את התוכן שנכתב בה, אך במקומו יצוין בצ'אט שנשלחה בו הודעה מסוימת שנמחקה, מה שעשוי לייצר סיטואציה מביכה בפני עצמה ולעורר שאלות לא רצויות. זאת בניגוד לממשק של אפליקציית הצ'אט המתחרה טלגרם למשל, שמאפשרת למחוק את ההודעה באופן חלק שלא מותיר עקבות.
בעיה נוספת בממשק של וואטסאפ נוגעת לכך שכשלוחצים על מחיקת הודעה, תופיע שאלה - האם למחוק עבורך בלבד, או עבור כולם? אם מרוב לחץ ומבוכה בחרתם בטעות למחוק עבורכם בלבד, דווקא במקרה זה ההודעה תיעלם לחלוטין מהצ'אט ולא תוכלו להתחרט ולבחור למחוק אותה עבור כולם. וכך, למעשה, היא תישאר שם לנצח.

להזמין בוולט ולהתבאס

בטח קרה לכם שרציתם להזמין משהו לאכול, ונכנסתם לאפליקציה הפופולרית וולט. אחרי התלבטות וסקירה של האופציות השונות, סוף סוף בחרתם מסעדה להזמין ממנה, סימנתם את המנות החביבות עליכם, ורעבים ומצפים אישרתם את ההזמנה, רק כדי לגלות שלא ניתן להשלים אותה. במקרים רבים רק בתום ההזמנה מתקבלת הודעת שגיאה מאכזבת במיוחד, שמודיעה לכם כי המקום סגור להזמנות כרגע בשל עומס. לא ברור למה צריך לעבור את כל התהליך כדי לקבל את ההודעה הזו, ואין אופציה לקבל התראה ברגע שבו המסעדה, שאת תפריטה אתם בוחנים, נסגרת להזמנות.

למה כל כך קשה למחוק תמונה במסנג'ר?

אם למחוק הודעה בוואטסאפ זה מגושם, למחוק תמונה שנשלחה דרך האפליקציה זה דווקא די פשוט. בכל צ'אט יש לשונית ייעודית שמרכזת את כל המדיה שנשלחה בין המשתתפים בו לפי סדר כרונולוגי, ודרכה ניתן לאתר את התמונה ולמחוק אותה ישירות מהאחסון של המשתמש. לכן כל כך מפתיע שבפייסבוק מסנג'ר, אותו התהליך מסורבל בהרבה - על אף שכמו וואטסאפ, גם מסנג'ר היא מוצר של פייסבוק.
אמנם גם בצ'אט במסנג'ר קיים אזור ייעודי לכל התמונות והסרטונים שנשלחו במסגרת אותו צ'אט - אך לא ניתן למחוק תמונה דרכו. למעשה, אם תרצו למחוק תמונה שנשלחה במסנג'ר תצטרכו לגלול את הצ'אט אחורה עד להודעה שבמסגרתה נשלחה התמונה - גם אם מדובר בשנים אחורה. לאחר מכן תצטרכו ללחוץ עליה לחיצה ארוכה, להיזהר שלא ללחוץ בטעות על אחד הריאקשנז שמופיעים באופן אוטומטי, ולבחור במחיקה. ממשק כל כך מסורבל ומיותר, שמגיע מחברה שבבירור מסוגלת לעשות את זה פשוט בהרבה.

התראות מגוגל מפות

אם יש לכם מכשיר אנדרואיד, אתם מכירים את הרגע הזה. ביקרתם במיקום מסוים מחוץ לבית, בין אם מדובר במסעדה יוקרתית או סתם סופרמרקט שכונתי, וברגע שעזבתם אותו תקבלו התראה מגוגל מפות, שמזהה את המיקום שלכם, שואלת אתכם איך הייתה החוויה במקום, והאם תרצו לדרג אותו או להשאיר עליו חוות דעת. בעוד שכולנו יודעים שמודל ההכנסות של גוגל עובר דרך איסוף מידע עלינו, אולי לא צריך לעשות את זה בצורה כל כך בוטה, כי זה מרגיש די קריפי.

פרסומות בזמנים הכי לא מתאימים

ככל שווידאו הלך והפך לצורה פופולרית לצריכת תוכן במדיות דיגיטליות, הפרסום בסרטונים בפלטפורמות השונות הלך ותפס תאוצה, כדי לייצר מוניטיזציה מדפוסי הצריכה הללו. גם פרסומות שמופיעות באמצע הווידאו, ולא רק בזמן ההמתנה לתחילתו, הלכו ונהיו שכיחות יותר. בעוד שהצורך להרוויח מהתכנים הללו ברור, לעתים הפרסומות שבאמצע הסרטון משולבות ברגעים הכי לא נכונים - כמו באמצע קטע מוזיקלי, או ממש באמצע משפט של הדובר, ופוגמים באופן משמעותי בחווית השימוש.

הסרת חשבון מג'ימייל

נניח שיש מספר חשבונות ג'ימייל ששמורים בדפדפן הכרום שלכם, וברגע שאתם מנסים להתחבר לג'ימייל, או לחלופין להתחבר לשירות כלשהו שמאפשר הרשמה אליו באמצעות ג'ימייל - הוא מציע לכם אותם כאופציות התחברות. נניח שאחד החשבונות האלה כבר לא רלוונטי עבורכם, למשל אחרי פרידה מבן או בת זוג. ההסרה של אחד החשבונות מאופציות ההתחברות המוצעות, פעולה שנשמעת פשוטה, למעשה אינה אינטואיטיבית כלל.
כדי למחוק את החשבון הלא רצוי, תצטרכו להתנתק מג'ימייל לחלוטין בדפדפן, ורק אז, כשתיכנסו למסך בחירת חשבון לשם התחברות, תופיע האופציה "הסרת חשבון", שתאפשר לנקות מאותו תפריט כל חשבון שכבר אינו רלוונטי. למה בעצם לא לאפשר זאת גם כשאתם עדיין מחוברים? לגוגל הפתרונים.

רציתם לערוך ציוץ? חבל

פייסבוק כבר מזמן מאפשרת לערוך פוסטים אחרי שפורסמו, אבל טוויטר, המתחרה הקטנה בהרבה, לא מאפשרת זאת. וזה למרות שמשתמשיה מבקשים את הפיצ'ר הזה כבר במשך שנים. לאחרונה טוויטר נמצאת בתנופת התחדשות, ומשחררת שלל פיצ'רים חדשים, אבל האפשרות הפשוטה הזו עדיין איננה בנמצא, וגם לא נראה שזה עומד להשתנות. מנכ"ל ומייסד החברה, ג'ק דורסי, אמר בעבר כי הוא חושש ממצבים בהם אנשים ישתפו באופן נרחב מסר שישונה לאחר מכן. אלא שוודאי יש דרכים אחרות להתמודד עם תרחיש כזה, כמו למשל סימון ציוצים שנערכו כדי שאנשים יוכלו לבדוק את גרסאותיהן הקודמות. ואם פשוט עשיתם טעות הקלדה שהייתם מעדיפים לתקן? תצטרכו להעתיק את הציוץ, למחוק אותו ולפרסם מחדש לאחר העריכה.