טוויטר מקפיאה את התוכנית למחוק ב-11 בדצמבר חשבונות של משתמשים שלא התחברו לרשת החברתית בחצי השנה האחרונה. הסיבה: התוכנית תוביל למחיקת חשבונות של משתמשים שהלכו לעולמם, והחברה רוצה עוד זמן כדי לבחון כיצד היא יכולה להנציח אותם.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
(צילום: shutterstock)
טוויטר הודיעה אתמול על התוכנית למחוק חשבונות לא-פעילים, ומיד ספגה ביקורת על כך שאינה דואגת להנציח משתמשים שהלכו לעולם. זאת, בניגוד לפייסבוק שמאפשרת להפוך חשבון של משתמש שנפטר לעמוד הנצחה.
"שמענו את מה שיש לכם להגיד על ההשפעה של התוכנית על חשבונות של אנשים שנפטרו", הודיעה הרשת החברתית בציוץ, "מדובר בפספוס שלנו. אנחנו לא נסיר חשבונות שאינם פעילים עד שניצור דרך חדשה להנצחת חשבונות". ג'ק דורסי, מנכ"ל הרשת החברתית, שיתף את הציוץ וכתב: "הבהרה לגבי הבלבול שיצרנו".
כשייצא לבסוף לדרך, תהליך המחיקה אמור להתחיל באיחוד האירופי, בגלל תקנות ההגנות על פרטיות המידע (GDPR), ולהימשך חודשים ארוכים. "ייתכן שבעתיד נרחיב את מדיניות האי-פעילות שלנו על מנת לעמוד בתנאי הרגולציה במקומות אחרים בעולם, וכדי להבטיח את האמינות של השירות", נמסר מטוויטר.
2 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי
מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי
(צילום: AP)
אחד היתרונות של מחיקת החשבונות הוא ששמות משתמש רבים צפויים להתפנות. מצד שני, היעלמותם של משתמשים רבים מהרשת החברתית צפויה להוביל לירידה במספר העוקבים של המשתמשים הפעילים.