אחרי שנים של הבטחות, בחודשים האחרונים נראה כי מהפכת הרחפנים סוף סוף יוצאת לדרך: חברות כמו ווינג מבית אלפבית (החברה האם של גוגל), זיפיליין, דרון-אפ ואחרות כבר מספקות ללקוחות בארה"ב ובמדינות נוספות מזון, תרופות ומוצרים נוספים באמצעות כלי הטיס הזעירים. בהמשך השנה צפויה להצטרף אליהן שחקנית ענק נוספת - אמזון.
1 צפייה בגלריה
רחפן של חברת פלייטרקס ריפרש
רחפן של חברת פלייטרקס ריפרש
רחפן של חברת פלייטרקס
(צילום: יח"צ)
יריב בשיריב בשצילום: יח"צ
לצד החברות האלה, אחת השחקניות המובילות בתחום משלוחי הרחפנים בארה"ב היא פלייטרקס (Flytrex) הישראלית, שמשרתת אזור שמאכלס כ-30 אלף תושבים בצפון קרוליינה ובטקסס ועושה מאות משלוחים בשבוע. השבוע ב"ריפרש" אנחנו מארחים את יריב בש, המייסד והמנכ"ל של פלייטרקס. שוחחנו עם יריב על היתרונות של הרחפנים לעומת שליחים אנושיים, על התחרות עם ענקיות כמו אמזון ואלפבית וגם על הסיבה לכך שהשירות של החברה לא יהיה זמין בישראל בעתיד הנראה לעין. יריב הוא גם אחד ממייסדי עמותת SpaceIL, אז כמובן שניצלנו את ההזדמנות כדי לשאול אותו על ההתקדמות של פרויקט "בראשית 2". האזנה נעימה.

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט פודקאסט