בשנת 2021 נרצחו 21 נשים בישראל, לפי הנתונים של ארגון ויצו. הכלים שאיתם נלחמת המדינה בתופעה המדאיגה הזאת - צווי הגנה ומקלטים - הם מיושנים ורלוונטיים רק לאחר מקרה קיצוני. אבל מה אם היינו יכולים לרתום את היכולות האדירות של ישראל בטכנולוגיה, בבינה מלאכותית ובביג דאטה כדי לעצור את הגברים האלימים לפני שקורה אסון?
1 צפייה בגלריה
ריפרש
ריפרש
מיכל סלה ז"ל
לילי בן עמי לילי בן עמי צילום: יואב דודקביץ'
השבוע ב"ריפרש" אנחנו מארחים את לילי בן עמי, מייסדת פורום מיכל סלה על שמה של אחותה הצעירה שנרצחה על ידי בן זוגה בשנת 2019. החזון של הפורום הוא בניית אקוסיסטם של 100 סטארטאפים שיביאו עד שנת 2030 ל-0 נרצחות בשנה. לילי הגיע להתארח אצלנו שבועות ספורים אחרי הגמר של האקתון מיכל סלה, שבו השתתפו 80 צוותים שפיתחו פתרונות טכנולוגיים להצלת חיים נשים שחיות תחת אלימות. שוחחנו איתה על הדרכים השונות שבהן ניתן לרתום את הטכנולוגיה להצלת חיים, על הפיתוחים שזכו בהאקתון האחרון ועל שיתוף הפעולה עם ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ומטא. האזנה נעימה. לקבלת סיוע על רקע אלימות במשפחה, התקשרו למוקד 118 של משרד הרווחה שפועל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, או שלחו הודעה למספר 055-7000128. מוקד ייעודי לגברים במספר 1218.

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט פודקאסט