לראשונה זה זמן רב, משחק חדש מאיים על ההגמוניה של פורטנייט: הכירו את Fall Guys: Ultimate Knockout, שיצא לפני כשבוע, וכבר הספיק להפוך ללהיט ענק. מדובר במשחק באטל רויאל מסוג חדש: בניגוד למשחקי ירי כמו פורטנייט, Apex Legends או Warzone, ב-Fall Guys יש מסלולי מכשולים מאתגרים, שמזכירים את תוכניות הטלוויזיה Wipeout ונינג'ה ישראל, ולצדם שלבים של משחקי זיכרון ועבודת צוות.
גיימי gamey
המשחק נפתח עם 60 משתתפים כאשר המטרה של כל אחד מהם היא לגבור על יריביו בכל סיבוב מתוך ארבעה או חמישה. בכל סבב נושרים כמה מתמודדים. מי שהפסידו חוזרים ללובי לנסות שוב את מזלם, אלו שהגיעו לסיבוב האחרון מתחרים ביניהם על כתר הניצחון בשלב ייעודי שנבנה כשלב סיום.
4 צפייה בגלריה
Fall Guys
Fall Guys
הסוד הוא הפשטות. Fall Guys
4 צפייה בגלריה
Fall Guys
Fall Guys
בלי רובים
הסיבה להצלחה המסחררת של Fall Guys היא קודם כל הקלילות והפשטות שבו. מדובר במשחק עם שלושה כפתורים בלבד ויכולת שליטה מאוד בסיסית בתנועה, כך שלא רק גיימרים יכולים להבין אותו וליהנות ממנו תוך זמן קצר. הקלילות שלו באה לידי ביטוי גם בכך שסבבי התחרות קצרים, ואם מפסידים אפשר להיכנס למשחק חדש תוך פחות מדקה. הוא צבעוני, יצירתי ויש אפשרות ליצור לדמות שלכם מראה וביגוד לפי רצונכם. בדומה לפורטנייט, ככל שתעלו ברמה כך תקבלו יותר פריטים קוסמטיים או מטבעות שאיתם תוכלו לרכוש פריטים כאלה. Fall Guys שוחרר לפני שבוע לקונסולת פלייסטיישן ולמחשב, והספיק למכור יותר משני מיליון עותקים כשמחירו עומד על 20 דולר. סוני הגדילה לעשות וחילקה אותו החודש בחינם במסגרת המשחקים החינמיים החודשיים למנויי PS+. כרגע אין צפי ליציאת המשחק לקונסולות סוויץ' ואקס בוקס של נינטנדו ומיקרוסופט, אבל הביקוש ברשתות החברתיות הולך וגדל ולא מן הנמנע שזה יקרה בעתיד.
4 צפייה בגלריה
Fall Guys
Fall Guys
קיר הניצחון
4 צפייה בגלריה
Fall Guys
Fall Guys
פלטפורמת טוויץ'. כולם מדברים על Fall Guys
עם כל ההצלחה המסחררת של Fall Guys, עוד מוקדם מדי לקבור את פורטנייט. נכון, כרגע יותר אנשים צופים בו בפלטפורמת טוויץ' ולא פחות חשוב מדברים עליו ברשתות החברתיות, אבל זה כבר קרה עם משחקים אחרים בעבר. אם האנשים שמאחורי Fall Guys רוצים להישאר רלוונטיים לאורך זמן, הם יהיו חייבים להשקיע בבניית שלבים חדשים, סוגי תחרויות שונים ולאפשר אולי משחקים בזוגות או רביעיות. בנוסף, המשחק לא חף מבעיות, ה-Party System שלו מסורבל, השרתים שלו לעתים לא עומדים בעומס ובגרסת המחשב מסתובבים צ'יטרים שמשתמשים בקודים כדי להשיג יתרון באופן לא חוקי. האם המפתחת מדיה טוניק תשכיל לשמור על המומנטום, או שהמשחק שלה יהפוך לאפיזודה חולפת? ימים יגידו.