העשור האחרון היה גדוש במשחקים טובים שלקחו את היכולות של קונסולות הדור הנוכחי לקצה.
עם סיום העשור ולקראת הדור הבא של הקונסולות, אנחנו בגיימי מציגים בפניכם את הבחירות שלנו למשחקים הטובים ביותר מהעשור האחרון.
הפעם, המשחק שעליו אין כל עוררין: God Of War.
(GOD OF WAR משחקי העשור של Gamey)
הסדרה שהמציאה את עצמה מחדש
סדרת המשחקים של GOW החלה את דרכה בשנת 2005 עם המשחק הראשון שיצא לפלייסטיישן 2 והיה הצלחה ענקית. עלילת המשחק מתארת את סיפורו של קרייטוס - חצי אל וחצי אדם ובנו של האל זאוס. קרייטוס הוא גנרל ספרטני שמכר את נשמתו לאל המלחמה היידיס בתמורה לניצחון בקרב שכמעט הפסיד. היצחון אמנם הגיע אך בהתקף זעם הרג את אשתו ובנו בטעות. מלא חרטה וזעם יוצא קרייטוס במסע נקמה מול היידיס ויורש את מקומו כאל המלחמה לאחר שהרג אותו ובמשחקי ההמשך כנגד כל הפנתיאון היווני. למשחק יצאו שני משחקים נוספים והרחבות כשהאחרון ביניהם הוא God of War III שיצא לפלייסטיישן 3 בשנת 2010 ובו קרייטוס החריב את יוון כולה במלחמה שלו מול זאוס אביו.
שש שנים עברו והמעריצים הניחו שמשחק המשך בסדרה הפופולרית כבר לא יגיע.
ואז הגיעה הפתעה: בכנס E3 בשנת 2016 חשפה סוני את המשחק החדש בטריילר שבו הוצג קרייטוס בגרסתו המבוגרת יותר לצד בנו הלא מוכר עד כה. עולם הגיימינג געש מהתרגשות לקראת חזרתו של אחת הדמויות האהובות והמזוהות ביותר של הפלייסטיישן.
שנתיים מאוחר יותר המשחק יצא לשוק וגרף אין ספור ביקורות משבחות, God of War הצליח לשנות את הנוסחה של המשחקים הקודמים ואפילו להתעלות עליהם. קיבלנו את ההזדמנות להכיר קרייטוס שונה, בוגר ואחראי יותר, המיוסר מעבר שרודף אותו עד מידגרד, עולמם של בני האדם במיתולוגיה הנורדית. עם מכניקת קרב חדשנית ומאתגרת, עלילה מרגשת וגרפיקה שעוד לא נראה כמותה, המשחק טישטש את הגבול בין משחק לסרט הוליוודי.
בראיון שערכנו עם דורי ארזי, הבמאי הסינמטי של המשחק, הוא הסביר כיצד פיתוח המשחק דמה לפיתוח סרט הוליוודי.
מדובר במשחק חובה לכל מי שבבעלותו Playstation 4 ולכן הוא ממוקם גבוה ברשימת משחקי העשור שלנו.
פורסם לראשונה: 14:16, 13.05.20