מריו וארנבים משוגעים? אנחנו בפנים: אם יש משחק שהצליח להפתיע אותי לטובה בשנים האחרונות, מדובר ללא צל של ספק ב-Mario + Rabbids: Kingdom Battle שיצא בשנת 2017 ונראה בתחילת דרכו כלא יותר משילוב מוזר להחריד בין המותג המוכר של מריו לבין הרבידים - אותם ארנבים משוגעים שהתחילו את דרכם במשחק Rayman Raving Rabbids של חברת יוביסופט בשנת 2006. בפועל, לעומת זאת, קיבלנו משחק אסטרטגיה בתורות מצוין, שכלל משחקיות נהדרת ומהנה לצד סיפור חביב וצבעוני שבהחליט הצליח לספק את הסחורה.
6 צפייה בגלריה
Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Mario + Rabbids: Sparks of Hope
(צילום: Ubisoft, Nintendo)
כעת, חמש שנים לאחר צאת המשחק הראשון בסדרה, מריו והארנבים המשוגעים של יוביסופט חוזרים לשתף פעולה ב-Mario + Rabbids: Sparks of Hope, שמצליח, כמעט תמיד, לקחת את כל מה שהיה טוב במשחק הראשון בסדרה ולשפר אותו. המשחק זמין לקונסולת נינטנדו סוויץ' בלבד. מחיר: 269 שקלים.

עוד משחקים:

אי שם בגלקסיה רחוקה, רחוקה

בניגוד למשחקי המשך אחרים שיצא לי לבדוק השנה (היי לך God of War Ragnarok, באמת עבר יותר מידי זמן מאז שדיברתי עליך), Sparks of Hope מצליח לעשות משהו שלא הרבה משחקי המשך מצליחים לעשות: לחדש כמעט בכל פרמטר את חוויית המשחק ולתת לנו משהו חדש ומעניין יותר תוך שמירה על עקרונות הבסיס שהפכו את המשחק המקורי לכל כך כיף ומספק - יחד עם זאת, יש כמה דברים ששונו ולאו דווקא עושים עבודה טובה.
(וידאו: בן שפייר, Gamey)
Gamey
אחד הדברים הראשונים שמוכיחים לנו שמדובר במשחק המשך ראוי להערכה הוא הסיפור של המשחק, ואפילו שהוא אמנם רחוק שנות אור מלהיות יצירה ספרותית מלאת ריגושים, הסיפור שקיבלנו כאן עדיין עושה עבודה לא רעה בכלל. אנחנו נכנסים פעם נוספת לנעליהם של חבורת הדמויות העליזה של מריו והרבידים, הכוללים כמובן את מריו, לואיג'י, הנסיכה פיץ' ואחרים לצד גרסאות הרבידים שלהם. המשחק נפתח כשאנחנו מגלים שישות קוסמית מרושעת בשם Cursa רוצה (איך לא) להרוס את הגלקסיה, ואנחנו, גיבורי היום, נשלחים לעצור אותה. בנוסף, Cursa צדה את ה-Sparks, יצורים קסומים בעלי כוחות מיוחדים אותם נצטרך להציל.
6 צפייה בגלריה
חינניות וסטייל בכל פינה
חינניות וסטייל בכל פינה
סיפור חביב עם דמויות נהדרות
(צילום מסך)
כפי שציינתי קודם, הסיפור הוא ממש לא חוד החנית של המשחק הזה, אבל דווקא בגלל כן ראוי לתת לו קצת במה: הסיפור כאן חביב, צבעוני ומשעשע לכל אורכו, ואפילו שהוא כולל לא מעט דיאלוגים מטופשים שסביר להניח שרובנו לא באמת נספק להם את מלוא הקשב, קשה להתעלם מהעובדה שנינטנדו ויוביסופט עבדו כאן לא מעט על מנת לספק סיפור שיעשה עבודה טובה. אציין לטובה את הדמות של רביד פיץ' שממשיכה בדיוק כמו במשחק הקודם לגנוב את ההצגה בכל רגע שהיא על המסך.

עולם חדש

שינוי נוסף ומבורך בהחלט שקיבלנו הפעם הוא עולם המשחק, שזכה לשדרוג די משמעותי בהשוואה למשחק הקודם וכעת כולל כמה אזורים שונים בהם נוכל להסתובב על מנת להתקדם בסיפור, להילחם באויבים, לאסוף מטבעות וחפצים ואפילו להשלים לא מעט משימות צד חביבות. בסיום של כל אחת מהפעולות האלה נקבל נקודות ניסיון איתן נוכל לשדרג את הדמויות שלנו. זוכרים את ה-Sparks שציינתי קודם? גם להם יש חלק חשוב בכל הקשור לשיפור הדמויות שלנו היות ונוכל להצמיד לכל חבר בצוות שלו Spark ייחודי משלו שיעניק לו כוח מיוחד במהלך הקרב. את ה-Sparks עצמם ניתן לשדרג גם כן במהלך המשחק על מנת לשפר את הנתונים והיכולות שהם יעניקו לנו.
6 צפייה בגלריה
עליית רמות גלובלית, שדרוג מבורך
עליית רמות גלובלית, שדרוג מבורך
עליית רמות גלובלית, שדרוג מבורך
(צילום מסך)
מערכת ניהול ושדרוג הדמויות של המשחק חביבה בהחלט, ואהבתי מאוד שבניגוד למשחק הקודם בו דמויות עלו ברמה רק בזמן המשחק איתן, כאן כל הדמויות יזכו לאותה כמות של נקודות ניסיון גם אם לא השתמשנו בדמות כלשהי לאורך כל המשחק - כך למעשה כולן יעלו רמה לאותה הרמה באותו הזמן. השינוי הקטן הזה גורם לכך שהרבה יותר קל להתנסות עם הדמויות השונות ועם שיטות קרב חדשות גם בחלקים מאוחרים של המשחק, וזה כמובן נהדר היות והאויבים, המפות ושיטות הקרב שנצטרך להשתמש בהן ישתנו כל הזמן גם כן.
יחד עם זאת, פחות אהבתי את הדרך בה נשדרג כל דמות ברמת הנתונים שלה: הפעם נשארו עם עצי יכולות ייעודיים לכל דמות בלבד (במשחק הקודם ניתנה האפשרות לקנות נשקים חדשים לכל דמות), בהם נוכל להשקיע נקודות שנקבל בכל פעם שדמות תעלה רמה. באופן אישי אהבתי מאוד את מערכת הנשקים של המשחק הקודם (בעיקר בגלל שכל סוג של נשק כלל סוגים אחרים של יכולות), והייתי שמח אם היא הייתה נכללת גם ב-Sparks of Hope. כמו כן עצי היכולות עשויים להיות מעט מסובכים להבנה ותפעול בקרב ילדים.
6 צפייה בגלריה
עצי יכולות ייעודיים לכל דמות
עצי יכולות ייעודיים לכל דמות
עצי יכולות ייעודיים לכל דמות
(צילום מסך)

קדימה לקרב

את בסיס של מערכת הקרב במשחק נינטנדו ויוביסופט לא ממש שינו, וגם הפעם לכל אחת מהדמויות שלנו יש סט כלים ויכולות ייחודי לה ממנו היא יכולה לבצע שתי פעולות בכל תור. מעבר לכך יש כמה מהלכי תנועה קבועים שניתן לבצע עם כל דמות, בהן יכולת Dash שתאפשר לנו להוריד נזק לאויב בקלות ומבלי לבזבז נקודת מהלך, זאת לצד יכולת בשם Team Jump שתאפשר לנו לקפוץ על חבר צוות אחר על מנת להגיע לאזורים שונים במפה. כל קרב מתנהל במתכונת של תורות, כשבכל תור תוכלו לבצע את שתי הפעולות שלכם עם כל אחד מחברי הצוות שלכם. בסיום, התור יעבור לאויב.
6 צפייה בגלריה
מערכת קרב מספקת
מערכת קרב מספקת
מערכת קרב מספקת
(צילום מסך)
המשחק כולל בנוסף כמה סוגים של משימות וקרבות, החל מקרבות בהם נצטרך להביס את כל האויבים שעל המפה על מנת לנצח דרך קרבות שיאלצו אותנו לחסל יעדים מסוימים או קרבות שיסתיימו ברגע שנגיע לנקודה מסוימת במפה - בכל אחת מהפעמים האלה הביצוע שנקבל לא רע בכלל, עם גיוון נהדר בזירות הקרב השונות שרק יהפכו למאתגרות ומסובכות יותר ככל שנתקדם במשחק, זאת לצד סוגים חדשים של אויבים שיצריכו מאיתנו לחשב מסלול מחדש לא מעט פעמים.
יש כאן עוד שינוי אחד די משמעותי וגדול שראוי להתייחס אליו וזוהי מערכת התזוזה במשחק, ששונתה מהמשחק הקודם וכעת מציעה טווח תזוזה לכל דמות המבוסס על רדיוס מרחק משתנה, זאת בהשוואה למערכת התזוזה הקודמת שכללה רשת מוגדרת בה יכולנו לזוז וכתוצאה מכך הייתה הרבה יותר קלילה לשימוש. בכנות, אם אשווה את שתיהן, אני די אוהב את שיטת התזוזה החדשה, אך אני יכול לשים את האצבע על כמה מקרים בהם היה נכון וטוב יותר אם היינו מקבלים במקום זאת את מערכת התזוזה של המשחק הקודם. כך או כך, התפעול של הדמויות, החל מהזזה שלהן ועד ביצוע היכולות עצמן עדיין פשוט להחריד, וטוב שכך.

ביצוע נהדר כל עוד לא מדובר במסך טעינה

את המשחק הקודם מאוד אהבתי גם בזכות הנראות והגרפיקה הצבעונית שלו, וגם הפעם זכינו לקבל בדיוק את זה: Sparks of Hope הוא חוויה צבעונית ומקסימה לא משנה מאיפה נסתכל עליה, וגם הפעם המודלים של הדמויות והאנימציות שלהן ושל האויבים נראות נהדר.
6 צפייה בגלריה
אזורים צבעוניים מלאים בדברים לעשות
אזורים צבעוניים מלאים בדברים לעשות
אזורים צבעוניים מלאים בדברים לעשות
(צילום מסך)
עוד דבר שעובד כאן נהדר הם הביצועים של המשחק - בחנתי אותו לאורך כמה שבועות גם במצב משחק נייד וגם במצב משחק נייח בחיבור למסך הטלוויזיה, ולשמחתי הרבה זכיתי לקבל חווית משחק חלקה ונטולת נפילות פריימים בשתי תצורות המשחק - גם בזמן שהמסך היה עמוס באויבים ובסביבות קרב שונות ומשונות. יחד עם זאת לצערי לא הכל ורוד, ואם יש דבר אחד שאני באמת יכול לשים עליו את האצבע ולהתלונן עליו זו כמות מסכי הטעינה הלא הגיונית שהוא כולל.
כמעט כל פעולה שתבצעו במשחק (כניסה לתפריט הדמויות, התחלת קרב וכו') תשלב בצורה כזו או אחרת מסך טעינה, ואפילו שלא מדובר במסכי הטעינה הארוכים בעולם (זה לא מתקרב לרגע למסכי הטעינה הנוראיים של Metroid Dread), הם עדיין שם ועדיין מעיקים. כמו כן, קרה לי לא מעט שעקב מעבר מהיר שלי בין התפריטים חלק מהפונקציות שלהם לא עבדו, מה שהצריך אותי לעבור מסכת מסכי טעינה חדשה על מנת לאפס את התפריט שניסיתי להגיע אליו.

השורה התחתונה

Mario + Rabbids Sparks of Hope הוא המשך מצוין למקור מצוין שממשיך לספק לנו חווית משחק מלאת אסטרטגיה ופאן, הכוללת מערכת קרב נהדרת, עולם משחק מקסים שכיף להסתובב בו, וסיפור חביב שישאיר אותנו עם חיוך על הפנים אורכו - כל עוד מצליחים להתעלם ממסכי הטעינה הרבים שעשויים להעיק במקצת על החוויה.
המשחק זמין לקונסולת Nintendo Switch בלבד. מחיר: 269 שקלים.
עותק לסקירה הובא על ידי עדלי יונייטד ויוביסופט אירופה