אוהבים מטאל? המשחק הזה בשבילכם: Metal Hellsinger לוקח את כל מה שטוב במוזיקת המטאל והרוק הכבד ומשלב אותו עם משחק יריות מגוף ראשון שישאיר אתכם עם הביט תוך שהוא מתגמל אתכם על דיוק, קצב ותגובתיות מהירה על רמת הפיקסל. האם מדובר בתענוג צרוף שכל חובב מוזיקה כבדה צריך להכיר? חד-משמעית כן. המשחק זמין למחשב האישי ולקונסולות הפלייסטיישן והאקסבוקס. המחיר: החל מ-119 שקלים.
5 צפייה בגלריה
Metal: Hellsider
Metal: Hellsider
Metal: Hellsider
(צילום: The Outriders, Funcom)

עוד קצת משחקים:

שים גיטרות

אני מאוד אוהב משחקי קצב, ואני גם מאוד-מאוד אוהב רוק כבד ומטאל. על כן, כשראיתי לראשונה את Metal Hellsinger, משחק שלוקח את שני הדברים האלו ומשלב אותם יחד, ידעתי שאני פשוט אהיה חייב לבדוק את המשחק הזה.
אציין כבר עכשיו שזוהי לא הפעם הראשונה שקיבלנו משחק קצב המשלב ירי מגוף ראשון ומוזיקת רוק כבדה, ובשנת 2020 כבר יצא לי לבדוק ולשחק במשחק דומה בשם BPM: Bullets Per Minute, שעשה עבודה לא פחות טובה מ-Metal Hellsinger. יחד עם זאת, MHS הוא ללא ספק ביצוע מרשים יותר לשילוב המאוד מהנה הזה, והתודה לכך נתונה, איך לא, לפסקול של המשחק.
5 צפייה בגלריה
אמני המטאל הטובים בעולם
אמני המטאל הטובים בעולם
אמני המטאל הטובים בעולם
(צילום מסך, The Outsiders, Funcom)
כל המנגינות של MHS הינן מקורית, אך בניגוד ל-BPM שסיפק לנו מוזיקה בהחלט טובה אבל ללא יוצרים מוכרים, הפסקול של MHS מורכב כולו משירים שנוצרו בשיתוף פעולה מלא עם אמני המטאל מהטובים בעולם: מסרג' טנקיאן, אחד מאמני המטאל והרוק כבד האהובים עליי והסולן של להקת System of a Down, ועד מיקאל סטנה, הגיטריסט האגדי של להקת Dark Tranquillity - כולם יחדיו עמלו על פסקול בן 15 שירים שלא ישאיר אף מטאליסט חובב אדיש.

קצב הוא שם המשחק

MHS הוא כאמור משחק קצב, מה שאומר שעיקר הפעילות שלכם תהיה לעקוב אחרי הביט של המוזיקה שמתנגנת ברקע על מנת להישאר בקצב וכך לבצע ירי מדויק וחזק יותר כלפי האויבים שלכם - ככל שתירו מדויק יותר לביט מד הניקוד שלכם יוכפל, מה שיספק לכם יותר נקודות בכל הריגה של אויב (ניתן להכפיל את מד הקצב עד 16). עוד דבר מאוד מגניב שיש לנו כאן הוא ארנסל הנשקים שייפתח לכם לשימוש לאורך המשחק, שכולל כמה סוגים של נשקים עם קצבי אש משתנים - דבר שהופך את ההישארות בקצב למאתגרת יותר כיוון שלכל נשק יש קצב ירי וטעינה שונים מזה של נשקים אחרים.
5 צפייה בגלריה
מגוון נשקים ואויבים
מגוון נשקים ואויבים
מגוון נשקים ואויבים
(צילום: The Outriders, Funcom)
מעבר לכך, ככל שנתקדם בשמונת השלבים שיש למשחק להציע, המורכבות והקצב של המנגינות יעלו, מה שבהחלט הופך את השלבים האחרונים של המשחק למאתגרים במיוחד. ראוי לציין שירי הוא לא הדבר היחידי שישאיר אתכם בקצב: המשחק מאפשר לכם בין היתר להתחמק מאויבים ולקפוץ מספר פעמים באוויר, דבר שעשוי לפגוע במד הקצב שלכם אם תבצעו את הפעולות האלה מחוץ לביט. מעבר לנשקים וליכולות התזוזה שלכם המשחק מספק לכם גם את ה-Sigils - תוספים מיוחדים לדמות שלכם שיעשירו את היכולות שלה.
כל אחד מהשלבים כולל לא מעט סביבות מעניינות לחקור שמזכירות מאוד את האווירה הקודרת והממכרת של משחקים כמו Doom או Quake (טוב, זה די ברור שהמשחק הזה מאוד רוצה להיות Doom באווירה שהוא מספק). אציין לטובה גם את המבנה של השלבים עצמם, שכוללים לא מעט גשרים ומנהרות שללא ספק יאתגרו אתכם ויצריכו מכם לחשוב מהר על המהלך הבא שלכם.
5 צפייה בגלריה
עיצוב שלבים מספק
עיצוב שלבים מספק
שלבים בעיצוב מרשים ומספק
(צילום: The Outriders, Funcom)
במהלך השלבים נפגוש לא מעט אויבים, בהם כמובן כמה בוסים מאתגרים שיצריכו מכם גם לשמור על קצב וגם להתחמק מכמות גדולה של מתקפות בו-זמנית. אם כל זה לא הספיק חשוב שתדעו שכל שלב כולל מספר אתגרים שניתן להשלים על מנת לקבל יותר נקודות, זאת לצד היכולת לבחור מבין שלוש רמות קושי שונות בהן נוכל לשחק. המשחק כולל אפילו עלילה, אולם כאן לא הצלחתי למצוא יותר מדי עניין כשמצאתי את עצמי מדלג או מתעלם מרובה רק כדי שאוכל להגיע לאקשן כמה שיותר מהר.
הניקוד של המשחק נועד כמובן לשקף לכם כמה מדויקים וטובים הייתם בכל שלב. מעבר לכך, לכל שלב יש טבלת ניקוד ייעודית שמראה איזה שחקן קיבל את הניקוד הטוב ביותר - מה שלגמרי יגרום לכם לשחק שוב ושוב במטרה לקבל את הניקוד הטוב ביותר.
5 צפייה בגלריה
בוסים מאתגרים
בוסים מאתגרים
בוסים מאתגרים
(צילום: The Outriders, Funcom)
אז איך מרגישה חוויית המשחק של MHS? בעיניי מדובר בביצוע מרשים מאוד למשחק קצב, ובשילוב עם המנגינות הנהדרות של המשחק שללא ספק מצליחות להשאיר אתכם באווירה (ואם אתם מצליחים להישאר בקצב בכלל), מדובר בחוויה מהנה וייחודית בנוף המשחקים של היום - וטוב שכך. מעבר לכך תג המחיר של המשחק מאוד מבורך (119 שקלים בלבד על המחשב האישי, 159 שקלים על הפלייסטיישן ו-150 שקלים על האקסבוקס - זה זמן טוב לציין שהמשחק זמין גם במסגרת שירות Gamepass Ultimate).

השורה התחתונה

Metal Hellsinger הוא אמנם חוויה שלאו דווקא תתאים לכל אחד, אבל לאלה שכן מדובר בביצוע שללא צל של ספק עושה את העבודה הודות לרמת דיוק גבוהה מאוד, פסקול מדהים וחווית משחק מאתגרת ומתגמלת. בתג המחיר של המשחק אין ספק שמדובר באופציית חובה עבור כל גיימר שחובב מטאל, או עבור גיימרים שמחפשים אתגר עם "קצת" גיטרות ורעש.