קומו על הרגליים ותתחילו לזוז: נינטנדו סוויץ' ספורט (Nintendo Switch Sports) מחזיר אותנו היישר ל-2006 ולתקופת הזהב של קונסולות הווי (Wii), שגרמה לכולנו לקום מהכורסה ולהתחיל לזוז מול מסך הטלוויזיה. על פניו? חוויה משפחתית משובחת ומשעשעת - בפועל? משחק קטן שמרגיש לא ממוצה עד תום. והמחיר? 229 שקלים.
4 צפייה בגלריה
Nintendo Switch Sports
Nintendo Switch Sports
Nintendo Switch Sports
(צילום: Nintendo)

עוד קצת משחקים:

אם יש משהו שנינטנדו תמיד ידעה לעשות כמו שצריך זה לספק לשחקנים שלה חוויות משחק משונות ומיוחדות יותר מאלה שניתן לקבל אצל המתחרות. לאורך השנים הציגה החברה אינספור פיתוחים ייחודיים בעולם הגיימינג, חלקם כגון הווי הפכו להצלחה פנומנלית, ואחרים כגון ה-Virtual Boy, גרמו לנינטנדו להבין שלא כל רעיון הזוי יכול להצליח.
במקרה של הווי, ראוי לציין שמדובר באחת מקונסולות המשחקים המוצלחות ביותר של נינטנדו עד היום, שתפסה, ועדיין תופסת, מקום של כבוד בטבלת הקונסולות הנמכרות ביותר של החברה. הקונסולה, שהגיעה לשוק בנובמבר 2006, שינתה לחלוטין את הדרך בה גיימרים ברחבי העולם שיחקו, על ידי שילוב של טכנולוגיית מעקב תנועה (Motion Control) שאפשרו להם לשלוט במשחק על ידי הנפת שלט הקונסולה באוויר.
4 צפייה בגלריה
ממש כמו ב-2006
ממש כמו ב-2006
ממש כמו ב-2006
(צילום: Nintendo)
אחד ממשחקי ההשקה של קונסולת הווי המקורית היה Wii Sports, שנוסף בחינם לכל קונסולה. המשחק אפשר לחוות את טכנולוגיית מעקב התנועה בקלות, באמצעות שילוב מספר משחקי ספורט פשוטים, בהם טניס, באולינג, איגרוף, גולף ובייסבול. במרוצת השנים יצאו לשוק שני משחקי המשך, שהרחיבו את קטלוג ענפי הספורט וסיפקו חוויות משחק מבוססות תנועה חדשות. כעת, סוויץ' ספורט מנסה להחזיר לאור הזרקורים את משחקי הספורט האייקונים של נינטנדו, אך בניגוד לקודמיו, הפעם עומדים בפני המשחק לא מעט אתגרים בדרך להצלחה.

מוכנים? צאו לדרך

אם אי פעם שיחקתם במשחק ווי ספורט, סביר מאוד להניח שתרגישו בבית עם סוויץ' ספורט. הפעם נינטנדו כללה שישה ענפי ספורט לבחור מהם: טניס, באולינג, צ'אמבארה (קרב חרבות), כדורעף, כדורגל וכדור נוצה.
כל אחד מענפי הספורט הכלולים במשחק מהנים ומספקים למדי, וחווית השליטה בכל אחד מהם מרשימה. המשחק יודע לזהות את סוגי ההנפות והתנועות שתבצעו ולתרגם אותם למהלכים שונים במשחק - אך לא מדובר בהנפה פשוטה של השלט לכל עבר, לדיוק שלכם יש משמעות ניכרת על תפקודכם במהלך המשחק. בטניס תוכלו לתזמן את הנפות המחבט כדי להנחית מכות חזקות שיהיו יותר מסובכות לתגובה מצד היריב, בקרב החרבות תוכלו לבלבל את האויב על ידי שינוי מהיר של סוג ההנפה שתנחית מכה מכיוון לא צפוי, ובמוד הכדורגל תוכלו לבצע מספר סוגים של בעיטות ואפילו לנגוח בכדור.
למרות שהדיוק ללא ספק יעזור לכם, המשחק עדיין דואג לפשט הכל כמה שניתן, כך שבסופו של דבר החוויה תהיה מהנה לכל גיל, בין אם יש לשחקן ידע בענף ספורט מסוים או שמעולם לא בעט בכדור במציאות. מנגד, אפילו שיש כאן תוכן שללא ספק יגרום לכם לזוז, זוהי ממש לא חווית הספורט האולטימטיבית שאפשר לקבל היום עם הסוויץ', ומשחקים כמו Ring Fit Adventure או אפילו Just Dance ללא ספק יגרמו לכם להזיע הרבה יותר.
4 צפייה בגלריה
משחק שמתגמל על דיוק
משחק שמתגמל על דיוק
משחק שמתגמל על דיוק
(צילום: Nintendo)
אציין לטובה את ענפי הכדורגל וקרב החרבות, שללא ספק הפכו למצבי המשחק האהובים עליי, בעיקר הודות לכמות המהלכים הנכבדת שהם מאפשרים לבצע, והגיוון שהם מספקים בהשוואה לענפי הספורט האחרים. יחד עם זאת, שימו לב שמצב הכדורגל הבסיסי וחלק ממצבי המשחק בקרב החרבות דורשים שני שלטים לכל שחקן במקום שלט אחד, מה שאומר שאם אין לכם יותר מזוג אחד של שלטים, לא תוכלו לשחק בחלק ממצבי המשחק עם בני הבית שלכם - קצת מבאס. כמו כן, במידה ותרכשו את המשחק בגרסה הפיזית שלו, תקבלו בנוסף אביזר נלווה של רצועת רגל שתאפשר לכם לשחק במצב משחק מיוחד של כדורגל, דמוי פנדלים, בו תבעטו את הכדור לשער באמצעות תנועות הרגל שלכם (ניתן גם לרכוש את רצועת הרגל בנפרד בעלות של 79 שקלים).
על שאר סוגי הספורט אני לא מרגיש צורך להרחיב, בעיקר בגלל שהם פשוט עובדים כמו שהייתם מצפים שהם יעבדו. בסופו של דבר, לקח לי שעות ספורות לשחק לפחות פעם אחת בכל אחד מענפי הספורט שיש למשחק להציע, ואחרי שעשיתי את זה הגעתי למסקנה ברורה: המשחק הזה פשוט קטן מידי.
אמנם אני לא מצפה מנינטנדו לספק 20 סוגי ספורט שונים, אבל אין ספק שהייתי שמח לראות כאן יותר משישה. כן אתן נקודה קטנה לנינטנדו שהבטיחה שתוסיף בהמשך אפשרות לשחק גולף במסגרת הרחבת תוכן חינמית, אבל לא ברור למה היא צריכה למשוך אותנו כמה חודשים בשביל שנקבל הרחבה למשחק, במקום לספק לנו חווית משחק מלאה יותר בתקופת ההשקה שלו.
4 צפייה בגלריה
שישה מצבי משחק: זה הכל?
שישה מצבי משחק: זה הכל?
שישה מצבי משחק: זה הכל?
(צילום: Nintendo)
עניין מרגיז נוסף הוא שהמשחק אמנם מציע ארון תלבושות שמאפשר לנו לעצב את הנראות של השחקן, אך חלק מהתלבושות האלו נעולות, ועל מנת לגשת אליהן יש לשחק ברשת נגד שחקנים אחרים. איפה הבעיה? שירות האונליין של נינטנדו עולה כסף, מה שאומר שאם תרצו לשחרר את הגישה לאותן תלבושות על ידי משחק עם בני הבית או החברים מבלי לשחק אונליין, לא תוכלו לעשות זאת אלא אם תרכשו מנוי אונליין בתשלום. ולמה זה נראה לנינטנדו הגיוני? אין לי מושג.
יחד עם זאת וכל עוד לא מדובר בתלבושות, מנוי אונליין הוא ללא ספק אופציה נהדרת למשחק אם אתם רוצים לסחוט ממנו עוד כמה שעות הנאה, בעיקר בגלל שהוא מאפשר לכם לשחק נגד שחקנים אחרים מרחבי העולם ועל הדרך גם פותח כמה מצבי משחק מיוחדים שזמינים למשחק רק עם המנוי.

השורה התחתונה

סוויץ' ספורט הוא משחק קטן שמגיע עם לב ענק, וחווית המשחק שהוא יספק לכם מושלמת למשפחות או לקבוצת חברים, שמחפשת קצת תחרות שעל הדרך גם תקים את המשתתפים מהספה. יחד עם זאת, עם חומות תשלום מיותרות וכמות תוכן שלאו דווקא תספק את כל השחקנים, לא בטוח שרבים ימהרו להוציא מעל 200 שקלים למשחק שממצה את עצמו אחרי שעות ספורות, אפילו שמדובר בכמה שעות מהנות בהחלט. כמו כן, לא מדובר בחווית הספורט האולטימטיבית שאפשר לקבל עם הסוויץ', וישנן אופציות טובות בהרבה, למשל Ring Fit Adventure, שאמנם עולה קצת יותר אבל מספק חווית ספורט משמעותית בהרבה מזו שנקבל כאן.
עותק לסקירה סופק על ידי נינטנדו ישראל