אין הרבה משחקים שאגדיר באופן חד-משמעי כ"מושלמים", אבל The Witcher III: Wild Hunt הוא ללא צל של ספק אחד כזה. המשחק השלישי בסדרת משחקי המכשף של סטודיו המשחקים הפולני CD PROJEKT מוגדר בעיניי רבים וגם בעיניי משחק מושלם - מאותם משחקים שתמיד יזכו למקום חם בלב. כעת זוכה המשחק לעדכון משמעותי וחינמי לחלוטין (גרסת 4.0), שמרענן את יצירת המופת הזו ומתאים אותה לחומרה העדכנית של דור הקונסולות החדש והמחשבים האישיים.
4 צפייה בגלריה
The Witcher III
The Witcher III
The Witcher III
(צילום: CD PROJEKT)

עוד משחקים:

למי מכם שפחות בעניינים, סדרת משחקי המכשף היא בעצם עיבוד מרשים למדי של סדרת ספרים מבית היוצר של סופר העל הפולני אנדז'יי ספקובסקי הנושאת את אותו השם, שעוקבת אחר המכשף גראלט מריוויה (Geralt of Rivia). מכשף הוא למעשה צייד מפלצות במשרה מלאה, שעבר אימון קשה הכולל שינויים גנטיים על מנת להילחם בשלל המפלצות הקטלניות שנמצאות בכל רחבי היבשת. ראוי לציין שמשחקי סדרת המכשף אמנם מתבססת ברובה על שלל אלמנטים מסדרת הספרים, אך באותה נשימה היא איננה מהווה המשך או הקדם ישיר לעלילות הספרותיות של המכשף - זה גם זמן טוב להפציר בכם ללכת ולקרוא את סדרת הספרים המעולה הזו, הנאה מובטחת.
4 צפייה בגלריה
גרלט מריוויה, התגעגענו
גרלט מריוויה, התגעגענו
גרלט מריוויה, התגעגענו
(צילום: CD PROJEKT)
בעוד והמשחק הראשון היה פחות מוצלח מהשניים שבאו אחריו, את האהבה האמיתית למותג זכינו לראות בעיקר עם המשחק השלישי בסדרה, The Witcher III: Wild Hunt, שיצא לראשונה בשנת 2015 והפך במהרה לאחד ממשחקי המחשב המוערכים בכל הזמנים - תואר שהוא מחזיק בו בקלות גם ב-2023. באופן אישי מדובר כאמור באחד ממשחקי המחשב האהובים עליי בכל הזמנים, ופעם בכמה שנים אני מקפיד לחזור אליו על מנת לחוות ממנו עוד ולנסות בו דברים חדשים.
העדכון החינמי שהגיע למשחק בחודש שעבר היה כמובן עוד תירוץ נהדר לחזור ולבלות שעות רבות בעולם המשחק המרשים של The Witcher III. העדכון כולל כמה שיפורים קטנים אך משמעותיים למשחק, שהופכים אותו להזדמנות מצוינת עבור שחקנים ותיקים שרוצים לחוות מחדש את עלילת המשחק וכמובן גם לשחקנים חדשים שרק עכשיו גילו את המותג - ואחרי שתי עונות של סדרת נטפליקס מוצלחת, סרט אנימציה נהדר ומיני-סדרה נוספת (טוב, כאן קשה לי להגיד שמדובר בביצוע מוצלח במיוחד), אין ספק שיש לא מעט כאלה.
4 צפייה בגלריה
עדכון גרפי מספק
עדכון גרפי מספק
עדכון גרפי מספק
(צילום: CD PROJEKT)
העדכון המשמעותי שקיבלנו כאן הוא כמובן בביצועים ובגרפיקה: גרסת הדור הבא של המשחק הותאמה במלואה בעיקר לדור הקונסולות הנוכחי (פלייסטיישן 5 ואקסבוקס Series S/X). המשחק כעת מציע שיפור גרפי יחסית משמעותי בהשוואה לכל גרסה קודמת שלו כולל מערכת מזג אוויר משופרת (בכנות המשחק הזה תמיד היה נראה נהדר), זאת לצד עדכון ביצועים משמעותי שמאפשר למשחק להיטען במהירות ולעבוד באופן חלק להחריד - בגרסאות העדכון לפלייסטיישן 5 ולמחשב האישי המשחק זכה בנוסף לתמיכה בטכנולוגיית Ray Tracing המשפרת אפילו יותר את נראות המשחק.
מעבר לכך בוצעו כמה שינויים חביבים גם לעולם המשחק עצמו, שכעת כולל מערכת NPC חדשה המאפשרת למשחק לרענן באופן קבוע את סוגי האנשים שנפגוש בעולם. כמו כן, נוספו למשחק שלל תכנים הקשורים לסדרת המותג בנטפליקס, בהם החליפות של חיילי ממלכת נילפגארד (Nilfgaard) ומשימת צד חדשה שתאפשר לנו להשיג שריון וסט חרבות לגראלט הלקוחים גם הם מהסדרה המוצלחת.
4 צפייה בגלריה
שיפורים גם במערכת הקרב
שיפורים גם במערכת הקרב
שיפורים גם במערכת הקרב
(צילום: CD PROJEKT)
לצד אלה הוכנסו למשחק גם כמה שיפורים שמנסים לגשר על הפערים שבכל זאת הוצגו עם המשחק לאורך השנים. השינוי הגדול כאן בעיניי הוא אינטגרציה רשמית של מספר מודים שנוצרו על-ידי הקהילה, המשפרים באופן ניכר את תפקודו בכל הקשור למערכת הקרב (אולי אחד מהדברים הכי שנויים במחלוקת שיש למשחק הזה להציע), מערכת ניהול החפצים ומערכות משחק נוספות (הגדלת מרחק הנפילה לפני שגרלט חוטף נזק למשל זה שיפור מבורך בהחלט). כמו כן, נוספו שלל שיפורים קטנים נוספים, למשל היכולת לעשות "Quick Signs" (פיצ'ר שמאפשר לנו להטיל כישופים במהירות).
כל אלה נוספו כמובן למה שכבר קיבלנו בעבר, בהם למשל התמיכה בפיצ'ר "Cross Saves" שהוצג לראשונה עם יציאת המשחק לנינטנדו סוויץ' המאפשר לנו להעלות את השמירה שלנו לענן על מנת להמשיך ולשחק מאיפה שהפסקנו גם על פלטפורמה אחרת לחלוטין, זאת לצד כל תוכן צד (חליפות אלטרנטיביות לדמויות מסוימות למשל) או הרחבה (Hearts of Stone ו-Blood and Wine) שנוספו למשחק לאורך השנים.
כל השיפורים שקיבלנו כאן בהחלט עושים את העבודה, אך גם אחרי מספר לא מבוטל של שעות משחק בגרסה הנוכחית, לא הייתי אומר שמדובר בשדרוג סופר-משמעותי לאלה מכם שכבר שיחקו במשחק בעבר - בעיקר אם אתם כמוני ושיחקתם בו על המחשב האישי.
יחד עם זאת, כמובן שמדובר בגרסה המרשימה והטובה ביותר שהמשחק הזה הציע לנו אי פעם, כך שאם אתם מעוניינים לחוות אותו מחדש או בפעם הראשונה, זוהי ללא צל של ספק ההזדמנות המושלמת לעשת את זה - בייחוד שהשדרוג לגרסה זו מוצע לנו בחינם במידה וכבר יש לכם עותק של המשחק (ואם אין לכם חשוב שתדעו שהוא זוכה להנחות גדולות באופן תדיר, רוב הזמן אפשר למצוא אותו בחנויות הדיגיטליות השונות בעבור בערך 25 שקלים בלבד).
עותק לסקירה סופק על ידי CD PROJEKT