2022 הייתה שנה נהדרת לגיימינג, בייחוד אחרי 2021 שהייתה עמוסת דחיות, עליות מחירים ומחסור בשבבים. השנה קיבלנו כמה מהכותרים הטובים של העשור האחרון: מ-God of War Ragnarok שכבש את העולם בסערה ועד Elden Ring שהצליח לשים פעם נוספת את ז'אנר משחקי ה-Soulslike על המפה. הנה כמה מהמשחקים שהכי אהבנו לשחק השנה - וכמה מאלה שאפשר לדלג עליהם.
11 צפייה בגלריה
המשחקים שעשו לנו את 2022
המשחקים שעשו לנו את 2022
המשחקים שעשו לנו את 2022
(עיבוד תמונה. צילום: Focus Entertainment, Devlolver Digital, PS Studios, From Software)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

God of War Ragnarok: משחק השנה שלנו

God of War Ragnarok מסמן את חזרתו של קרייטוס אל המלחמה ומצליח להוכיח פעם נוספת שאולפני המשחקים של סוני יודעים את העבודה: ההמשך הישיר לחידוש של סדרת God of War של Santa Monica Studio משנת 2018 הוא חוויה גדולה יותר, מרגשת יותר ומספקת יותר. אפילו שהוא לאו דווקא חוד החנית בגזרת העלילה, קשה להתעלם מרמת האיכות הבלתי נגמרת שקיבלנו כאן - תשע הממלכות של המיתולוגיה הנורדית מעולם לא נראו טוב יותר.
11 צפייה בגלריה
God of War Ragnarok
God of War Ragnarok
God of War Ragnarok
(צילום: PlayStation Studios, Santa Monica Studio)
יחד עם זאת ובסופו של דבר, מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, ולמעט שינויים יחסית קלילים בכל מה שקשור לתזוזה וקרב, אין כאן באמת משהו חדש - אם קיוויתם לחווית משחק פורצת דרך כפי שקיבלנו עם המשחק הראשון בסדרה, היינו ממליצים לכם להנמיך קצת ציפיות.
המשחק זמין לקונסולות פלייסטיישן בלבד

Elden Ring: משחק השנה של שאר העולם

כמות התשבוחות והביקורות החיוביות שקיבל Elden Ring עוד לפני שיצא וכמובן אחרי הביאו אותו באופן ממש לא מפתיע לזכייה המתבקשת והרשמית בתואר "משחק השנה".
11 צפייה בגלריה
Elden Ring
Elden Ring
Elden Ring
(צילום: Bandai Namco, From Software)
התאמת ז'אנר ה-Soulslike לפורמט העולם הפתוח עשתה כאן רק טוב, וחוויית החקר והקרב האכזרית אך משובחת שקיבלנו כאן עושה חיל גם כן - וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הבוסים האימתניים שממש לא השאירו אותנו אדישים. מדובר ללא ספק במשחק שלא מתאים לכל אחד, אבל לאלה שזה כן מתאים להם, צפויה לכם חוויה בלתי נשכחת שתישאר אתכם למשך הרבה מאוד שנים קדימה - בייחוד כשמפתחת המשחק ממשיכה לעדכן ולשפר אותו אפילו יותר עם הזמן.
המשחק זמין לקונסולות פלייסטיישן, אקסבוקס וכן למחשב האישי

Call of Duty Modern Warfare II: איזה כיף שחזרת

סדרת Modern Warfare חזרה אלינו השנה פעם נוספת עם כותר ההמשך לריבוט הסדרה משנת 2019, ואוי כמה שהיה שווה לחכות: מצב הסיפור שלח אותנו לצוד קציני אויב ברחבי המזרח התיכון בהרפתקה שלא תבייש סרט אקשן מפוצץ אפקטים בעל תקציב הפקה שמן, ומצב המולטיפלייר הוכיח לנו פעם נוספת שכשחברת אקטיוויז'ן רוצה, היא יכולה לספק לנו מצבי משחק טובים וחווית משחק מרובת משתתפים איכותית - גם אם מערכת ההתקדמות ופתיחת הנשקים החדשה הצליחה להעיק עלינו במעט. גם מצב המשחק Warzone שזכה לכמה שינויים ושיפורים ומצב ההישרדות החדש DMZ הצליחו להפתיע אותנו לטובה.
11 צפייה בגלריה
Call of Duty Modern Warfare II
Call of Duty Modern Warfare II
Call of Duty Modern Warfare II
(צילום: Infinity Ward, Activision)
המשחק זמין לקונסולות פלייסטיישן, אקסבוקס וכן למחשב האישי

Horizon Forbidden West: משחק המשך שיכול היה להיות טוב יותר

החיבה שלנו למשחק הראשון בסדרת משחקי Horizon גרמה לנו לחכות בכיליון עיניים לכותר ההמשך בסדרה, אולם כאן מצאנו את עצמנו יותר מאוכזבים מאשר מרוצים - עלילת המשחק כבר הרבה פחות מרגשת ומרתקת. המשחקיות כן המשיכה להיות טובה הודות לאויבים מעניינים ומערכת קרב מספקת, אבל זה לא הספיק כדי להפוך את Horizon Forbidden West למה שהיינו רוצים שהוא יהיה.
11 צפייה בגלריה
Horizon Forbidden West
Horizon Forbidden West
Horizon Forbidden West
(צילום: PlayStation Studios, Gorrilla Games)
מנגד, זהו ללא צל של ספק אחד המשחקים היפים ביותר ששיחקנו בהם אי פעם: עולם המשחק עצום ומלא באזורים מהפנטים ביופיים לחקור. על המסך הנכון ובשילוב עם יכולות החישוב והגרפיקה המרשימות של הפלייסטיישן 5, מדובר בחוויה שכל גיימר החובב גרפיקה משובחת חייב לנסות.
המשחק זמין לקונסולות פלייסטיישן בלבד

Cult of the Lamb: השילוב שלא ידענו שאנחנו צריכים

הפתעת השנה שלנו תהיה ללא צל של ספק Cult of the Lamb, משחק קטן ומקסים שבו נגלם טלה שכל מטרתו היא להקים ולתחזק כת מאמינים פגאנית - כן, קראתם נכון. הרעיון ההזוי של המשחק בשילוב עם משחקיות פשוטה אך מספקת הופכות אותו לאחד היהלומים הכי מלוטשים של שנת 2022 - זאת כל עוד אתם מתרחקים מגרסת המשחק לקונסולת נינטנדו סוויץ' כמו מאש, על יתר הפלטפורמות הוא עובד נהדר.
11 צפייה בגלריה
Cult of the Lamb
Cult of the Lamb
Cult of the Lamb
(צילום: Massive Monster, Devolver Digital)
במהלך המשחק תאספו ותדאגו לעתידם של חברי הכת שלכם, תקיימו טקסים ושיעורי תפילה ותצאו למסעות מחקר שיאפשרו לכת לגדול. כל זה מגיע במעטפת גרפית פשוטה וצבעונית, שרק תמשיך להפנט אתכם ככל שיעבור הזמן. ראוי לציין גם את תג המחיר: 20 דולר בלבד.
המשחק זמין למחשב האישי ולקונסולות אקסבוקס, פלייסטיישן ונינטנדו סוויץ'

ציונים לשבח

הוא אמנם לא היה המשחק הטוב בעולם, אבל Evil West הצליח להוכיח לנו שלא כל משחק צריך לכלול עולם פתוח עמוס בדברים בשביל להישאר רלוונטי. מדובר בחוויית Hack and Slash משובחת בעלת ניחוח נוסטלגיה לעידן המשחקים של האקסבוקס 360 והפלייסטיישן 3, שתזרוק עליכם שלל ערפדים ומפלצות מאיימות לחסל באמצעות שאר נשקים ויכולות מהנות - כל זה במעטפת דם וגועל המזוקקת עד לרמת הפיקסל. אנחנו ממליצים לשחק את המשחק על רמת הקושי הגבוהה ביותר - הנאה ואתגר מובטחים לכם.
11 צפייה בגלריה
Evil West
Evil West
Evil West
(צילום: Focus Entertainment, Flying Wild Hog)
המשחק זמין לקונסולות פלייסטיישן, אקסבקוס ולמחשב האישי
אוהבים מטאל ויריות? Metal: Hellsinger הוא ככל הנראה המשחק המושלם בשבילכם - תצפו לקרבות ענק מול שדים מאיימים ובוסים מצוינים שיצריכו מכם לשמור על הקצב. על הדרך נזכה להנות משלל מנגינות מטאל שהולחנו על-ידי גדולי האומנים של הז'אנר.
11 צפייה בגלריה
Metal: Hellsider
Metal: Hellsider
Metal: Hellsider
(צילום: The Outriders, Funcom)
המשחק זמין לקונסולות פלייסטיישן, אקסבוקס וכן למחשב האישי
SIFU הוא משחק קרבות שיתגמל אתכם על דיוק, חשיבה יצירתית ומהירה וכמובן סטייל, כל זה בתוך מעטפת קרב מאתגרת - ג'ון וויק סטייל. בנוסף נקבל גם מכניקת משחק מעניינת במיוחד: אם תמותו תוכלו לחזור לחיים מבוגרים יותר, דבר שישנה ככל שיעבור הזמן את הדרך שבה תתמודדו עם אתגרים שונים במהלך המשחק.
11 צפייה בגלריה
SIFU
SIFU
SIFU
(צילום: Sloclap)
המשחק זמין לקונסולות פלייסטיישן, נינטנדו סוויץ' וכן למחשב האישי

היו גם קצת אכזבות

Gotham Knights התחיל כרעיון טוב והתגלה כאכזבה של ממש הודות למשחקיות לא מרגשת ולעיתים גם מעיקה (אנחנו לא חובבים של מערכות Grind), זאת לצד ביצועים גרועים הכוללים נפילות פריימים תכופות - כל זה בזמן שהמשחק דילג על דור הקונסולות הקודם ויצא לקונסולות הדור הבא והמחשב האישי בלבד. בעת הנוכחית נמליץ להתרחק מהמשחק או לכל הפחות לרכוש אותו בהנחה יפה, אלא אם פחות מפריעים לכם הביצועים הרעועים או שאתם ממש אוהבים את הגיבורים של DC.
11 צפייה בגלריה
Gotham Knights
Gotham Knights
Gotham Knights
(צילום: Warner Bros. Interactive Entertainment)
המשחק זמין לקונסולות PlayStation 5, Xbox Series X/S וכן למחשב האישי
Pokémon Scarlet & Violet הצליחו, הפעם באמת, להביא את סדרת המשחקים הותיקה לפורמט העולם הפתוח ברמה שבהחלט מאוד מזמינה אתכם לבקר בו. באותה נשימה, הביצועים הגרועים והבאגים הגרפיים הופכים את צמד המשחקים החדש להרבה פחות אטרקטיבי, וזה בהחלט הצליח לאכזב אותנו. לשמחתנו, מפתחת המשחק מתחילה לעבוד בימים אלה על שיפור הביצועים של המשחק, כך שיש סיכוי שבקרוב המשחקים האלה יהיו הרבה פחות מאכזבים - אנחנו נמשיך לחכות.
11 צפייה בגלריה
Pokemon Scarlet & Violet
Pokemon Scarlet & Violet
Pokemon Scarlet & Violet
(צילום: Nintendo, Game Freak, The Pokemon Company)
המשחק זמין לקונסולת נינטנדו סוויץ' בלבד

מבט לעתיד: המשחקים המבטיחים של שנת 2023

אחרי שנה נהדרת לגיימינג, כל שנותר לנו כעת הוא לחכות לכמה מהכותרים הגדולים של השנה הקרובה: אנחנו מחכים בקוצר רוח למשחק ההמשך The Legends of Zelda: Tears of the Kingdom שעתיד להגיע אלינו במאי וימשיך את ההפתקאה המהפנטת שקיבלנו עם The Legend of Zelda: Breath of the Wild משנת 2017.
בנוסף אנחנו מחכים מאוד גם ל-Hogwarts Legacy שאמור להגיע אלינו בפברואר ולהכניס אותנו לנעליו של תלמיד בבית הספר לקוסמים הוגוורטס בשלהי המאה ה-18. ממתינים בסבלנות גם ל-Diablo IV שעתיד להגיע ביוני ול-Dead Island 2 שיגיע באפריל. במרץ נקבל גם את Jedi: Survivor, משחק ההמשך ל-Jedi: Fallen Order המצוין משנת 2019, ויש גם את Marvel's Spider-Man 2, כותר ההמשך ללהיט הענק של חברת Insomniac משנת 2018 שעתיד להגיע אלינו מתישהו השנה. ואולי, אם לא יידחה שוב, נזכה לקבל גם את Starfield השאפתני.