Animal Crossing: New Horizons הוא המשחק האסקפיסטי המושלם לימי הקורונה, המתחיל בהצעה שנשמעת מאוד מפתה בימים האלה: בואו תעברו לאי טרופי (בערך) בודד, ותבנו לכם יישוב אידילי; מלאו את הימים שלכם בקטיף פירות ודיג; בנו גינות ופרדסים - בלי מחלות, בלי אלימות, בלי דאגות. טוב, כמעט בלי דאגות, כי הדביבון שמנהל את כל העסק הוא קפיטליסט שלא מרוצה אם אתם לא נמצאים בחוב כלפיו, אבל פריסת התשלומים שהוא מציע מאוד נוחה! נאמר זאת כך - על האי של Animal Crossing לא תצטרכו מענק ממשלתי כדי לסגור את החודש.
גיימי gamey
היות ויבוא רשמי של מוצרי נינטנדו החל בישראל רק בשנה שעברה, הביקורת הזו יוצאת מנקודת ההנחה שאתם אולי לא מכירים את Animal Crossing - סדרה שזהו המשחק החמישי שלה כבר, אם לא סופרים את אלה שיצאו רק לסלולר. אך אל דאגה, אין כאן עלילה או כללים שצריך לדעת, כל משחק עומד בפני עצמו. יש כמה דמויות שנמצאות בכל אחד מהמשחקים, אך בהיעדר עלילה זה לא באמת משנה.

מה הקטע עם הלפת?

כל משחק בסדרה, ו-New Horizons אינו יוצא דופן, מתחיל בצורה די זהה: הדמות שלכם, שנראית כמו ילד אנושי, עוברת לגור במקום חדש, שבו כל שאר הדמויות הן חיות מדברות. מי שמקבל את פניכם הוא טום נוק, דביבון-סוחר-אוליגרך שממש שמח לעזור לכם להתמקם בישוב החדש, לבנות לכם בית, לעזור לכם להרחיב אותו כשצריך - אבל הוא לא עושה את זה מטוב ליבו. בתוך פחות מעשר דקות משחק אתם מוצאים את עצמכם עם הלוואה נטולת ריבית או לוח תשלומים. נוק כן ישמח לקנות מכם דברים שיש על האי, אשר יעזרו לכם לשלם את ההלוואה, ואז להציע לכם שדרוג כזה או אחר שיכניס אתכם שוב לחוב. יש עוד כמה דברים שחוזרים על עצמם ממשחק למשחק, כמו אובססיה מוזרה למסחר בלפת, אבל כאמור - אין לכם מה לדאוג, לא נדרש שום ידע מוקדם כדי להתחיל את חייכם החדשים על האי.
3 צפייה בגלריה
animal crossing
animal crossing
מתחשק לכם לעבור לאי?
(צילום מסך)
השאלה שהכי קשה לענות עליה בנוגע ל-New Horizons היא "אבל מה עושים במשחק?". בין השאר כי אתם אלה שמחליטים, מיום ליום, מה בא לכם לעשות. זהו סימולטור של חיים ללא מטרות מוצהרות. המשחק יתמרץ אתכם על כל החלטה - בין אם החלטתם לשתול פרדס או לעצב מחדש את הבית שלכם ולבנות לו רהיטים חדשים. הוא יעשה את זה באמצעות מכניקה חדשה, של "מיילים" שצוברים על ביצוע פעילויות שונות. את המיילים האלה תוכלו לבזבז על שדרוגים וכרטיסי טיסה לאיים אחרים.
הדבר האחד שהמשחק מכריח אתכם לעשות זה לקחת את הזמן. האי של New Horizons, כמו עולמות המשחקים הקודמים, מתנהל בזמן אמת: החנות פתוחה מ-9 בבוקר עד 10 בערב, שדרוגים שאתם מבקשים ומצריכים בנייה יהיו מוכנים למחרת היום שבו ביקשתם אותם, עצים וצמחים גדלים מיום ליום. יש כאן גם דגים וחרקים שמופיעים רק בשעות היום או בלילה. הם גם משתנים מחודש לחודש, ויש שינויים אחרים בין עונות. ויש אירועים מיוחדים, מוגבלים בזמן: נכון לרגע כתיבת שורות אלה, האי מלא בביצי "יום הארנב", הגרסה הלא-דתית של המשחק לפסחא.
בכלל, המשחק מלא במכניקות שונות שמטרתן לאפשר לכם לגוון את הזמן שלכם על האי. מדי יום מופיעים מאובנים חדשים שאפשר למצוא ברחבי האי, מגיעים אורחים שנותנים לכם משימות קטנות, לדמויות שגרות באי יש דברים לספר לכם, ושלל מאורעים קטנים אחרים מתרחשים כדי לתת לאי מימד דינמי.
3 צפייה בגלריה
animal crossing
animal crossing
אפשר גם לבקר חברים
(צילום מסך)

שני החידושים המהותיים ביותר ב-New Horizons הם שיפור הגרפיקה של המשחק ומערכת בנייה. מבחינה גרפית, המשחק מהמם - מהיפים ביותר שיצאו לסוויץ' עד כה, עם עיצוב מצועצע ונעים לעין, שנותן לאי את מלוא תשומת הלב. כיף לבלות בו זמן, כיף לראות אותו, כיף לביים ולצלם גלויות מהאי.

אפשר גם לבנות

מערכת הבנייה מאפשרת לכם, בעצם, לבנות פריטים ולא רק לקנות אותם. יש מגוון רחב של דרכים להשיג מתכונים חדשים, ואת המשאבים הדרושים כדי לבנות אותם. הכו בסלע עם את החפירה וייצאו ממנו אבנים או ברזל, הכו בעץ עם גרזן וכמה חתיכות ממנו יעופו החוצה. עם אלה, ומגוון משאבים אחרים, תוכלו לבנות אביזרים לבית ולחצר, מתנות לחבריכם על האי ופריטים מיוחדים. כך, למשל, לצד ביצי "יום הארנב" שהזכרתי באחת הפסקאות הקודמות יש 18 מתכונים חדשים לפריטים העשויים מהביצים האלה, שמוסיפים קצת חגיגיות בצבעי פסטל לאי.
המערכת הזו כן מביאה עמה את אחת התוספות הפחות-מבורכות ב-New Horizons - כלי עבודה שבירים. דוגו מספיק דגים עם החכה שלכם והיא תישבר, הכו במספר עצים עם הגרזן וגם הוא ייעלם. וזה לא שקשה למצוא את המשאבים הדרושים כדי לבנות עוד, אבל מדובר בטרחה. וכן, אחרי זמן מה יהיו לכם את המתכונים לכלים עמידים יותר, אבל זו לא סיבה טובה מספיק לבניית המחסום הזה בפני השחקן.
3 צפייה בגלריה
animal crossing
animal crossing
מנות קצובות של הסחת דעת
(צילום מסך)
לצד משחקיות לשחקן אחד, יש כאן (כמו בכמה מהמשחקים הקודמים של הסדרה) חיבור מקוון שמאפשר לכם לבקר באיים של חבריכם. תוכלו לבקר באיים של רשימת החברים שלכם בסוויץ', או לפרסם קוד לכל המעוניין כדי שאנשים זרים יוכלו לבקר אתכם. אם אתם מפחדים שיהרסו לכם את האי, דעו כי רק אנשים שמוגדרים במערכת חברים קרובים יכולים להשפיע על איך שהאי שלכם נראה. יש סיבות טובות לבקר באיים של אחרים. האי שלכם כולל בתחילת הדרך סוג אחד של פרי מתוך חמישה, וכמה סוגים של פרחים מתוך מגוון. את האחרים תוכלו למצוא באיים בהם תבקרו, להביא אותם לאי שלכם ולשתול אותם. מעבר לכך, תמיד מעניין לראות איך הקהילות של שחקנים אחרים שונות מזו שלכם.
באמת שהתזמון של New Horizons לא היה יכול להיות יותר טוב. זה משחק שכל כולו נחמדות, חברות ורוגע, שמצליח להשכיח את הבעיות בתקופה הזו, ועושה את זה עם מספיק חן וגיוון כדי לשאוב אתכם לעולם שלו יום אחרי יום, למנות קטנות וקצובות של הסחת דעת.
זמין לנינטנדו סוויץ'. מחיר: 249 שקלים