כשאני משחק במצבים מרובי השחקנים של Call of Duty: Modern Warfare החדש, אני לא יכול להפסיק. מינון הכיף-לדקה אינו סתם גבוה, הוא ממכר. כלי הנשק הווירטואליים מרגישים "נכונים" - עם הרתע הנכון בדיוק, ומהירות טובה של כניסה בין כוונות. המפות החדשות מצויינות ברובן. הגרפיקה מרשימה ממש. אני אפילו מצליח לשכוח שאי שם בתפריט הראשי, לצד המצבים האלה, קיימים שני מצבים נוספים, ועם שניהם יש לי בעיה עקרונית.
(צפו בסקירה המלאה)

gamey
אם קראתם את שם המשחק ואתם מבולבלים, אפשר לסלוח לכם. זהו, אכן, המשחק השני בסדרת קול אוף דיוטי שנקרא Modern Warfare. הראשון ראה אור ב-2007, והביא את הסדרה - שפרקיה הראשונים התרחשו בתקופת מלחמת העולם השנייה - לראשונה לעידן המודרני. המשחק של 2019 אינו רימייק, הוא סוג של עדכון, עם כמה מאותן הדמויות ונושאים עלילתיים דומים (אך ממש לא זהים).
שלושה חלקים עיקריים יש, כאמור, ב-Modern Warfare המחודש. עבור רוב השחקנים, החלק העיקרי הוא מצבים מרובי-המשתתפים של המשחק. בנוסף, יש גם קמפיין עלילתי ומצב שיתופי בשם Spec Ops. ונתחיל ממה שמשותף לכל השלושה: בסיס טכנולוגי מהטובים שהסדרה הציגה אי פעם.
4 צפייה בגלריה
Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: Modern Warfare. נכון, כבר היה כזה
(צילום מסך)
הכוונה אינה רק לרמה הגרפית הגבוהה - והיא אכן גבוהה, גם בקונסולות אבל בייחוד במחשב גיימינג עדכני - אלא גם לדברים כמו עיצוב סאונד. בין אם זה עיצוב צליל של ירי, פיצוצים או אפילו צעדים, המשחק מצליח למשוך אתכם אל תוך העולם שלו ומעביר מידע קריטי על מיקום של אויבים באמצעות צליל.

פלייסטיישן נגד אקס-בוקס

בנוסף, זו הפעם הראשונה שמשחק קול אוף דיוטי כולל את האפשרות לשחק יחד עם אנשים הנמצאים על פלטפורמה אחרת. במקום להפריד את שרתי המשחק על פי פלטפורמה, הם מופרדים כעת על פי כלי הקלט בו אתם משתמשים. שחקני פלייסטיישן, אקס-בוקס ומחשב המשתמשים בבקרי משחק, משחקים יחד. כך גם השחקנים על כל הפלטפורמות שמשתמשים במקלדת ועכבר. אך איך ערכות הכלים המרשימות האלה מיתרגמות לחוויות משחק? זו כבר שאלה אחרת.
במצב החשוב ביותר ב-Modern Warfare, קרבות מרובי שחקנים, הכל מצויין. באמת, קשה למצוא נקודה להתלונן עליה כאן. המפות מצויינות ברובן, קלסטרופוביות ומלאות בפרטים - כדי שתמיד תהיו במתח. בחלק מהן עדיין תמצאו ארכיטקטורה המייצרת שלושה מסלולים עיקריים שבהם אפשר לנוע, אך ברובן כל המפה היא מסלול אחד עצום עם המון מבנים, סמטאות ופניות חדות.
4 צפייה בגלריה
Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: Modern Warfare
מגוון רחב של כלי נשק
(צילום מסך)
כלי הנשק? אמנם M4A1 מצטייר כמלך הבלתי-מעורער של המשחק כיום, אך האמת היא שיש כאן מגווון רחב ואין כלי נשק שאפשר להגדיר מראש כלא-מעניין. חשובה לא פחות מכך היא מערכת שדרוג כלי נשק, שמאפשרת לכם להחליף דברים כמו כוונות, קנה וקת - רק שהפעם לכל שדרוג יש הן יתרונות והן חסרונות משלו. רוצים כוונת טובה יותר? אולי ייקח לכם יותר זמן להיכנס בין כוונות. רוצים לייזר מדוייק? האויבים יוכלו לראות אותו. כל שדרוג הופך למלאכת איזון.
מצב המשחק הגדול שהתווסף השנה הוא Ground War, שבו קבוצות של 32 שחקנים נלחמות אחת בשנייה, תוך שימוש בכלי רכב. האם זה אמור להדאיג את סדרת באטלפילד, שבנתה את המוניטין שלה על קרבות כאלה? לא באמת. זה משחק מהיר מדי, וקל מדי למות בו - זה לא קצב שמתאים מאוד לקרבות על מפות ענק עם כלי רכב. התוצאה אינה רעה במיוחד, אבל גם לא מאוד מרתקת. זה סתם עוד מצב בקול אוף דיוטי. דווקא מצב סטנדרטי יותר מצליח להבריק: מפות לילה. יש כאן כמה מפות שבהן תוכלו לשחק גם בלילה, כשאתם מצויידים במשקפי ראיית לילה. זה הופך את הקרבות לצפויים פתוח ומותחים הרבה יותר.

אלימות כמשהו מגניב

ומה עם הקמפיין? על פניו, הוא לא רע: לא קצר מדי, עם עלילה סבירה ומתח אפקטיבי. הבעיה היא שהסיפור שלו, והמסרים האנטי-מלחמתיים שבו, נראים מגוחכים לנוכח העובדה שמדובר במשחק פעולה. ועוד כזה שבו אתם מתבקשים להרוג מאות רבות של אויבים חסרי שם. מפתחי המשחק ניסו לומר לפני ההשקה שהפעם זה יהיה שונה, הפעם הם יראו לנו את החלקים האפורים במלחמה בטרור. זה לא באמת קורה, פשוט כי הם לא מצליחים להתאפק מלהציג אלימות כמשהו מגניב.
4 צפייה בגלריה
Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: Modern Warfare
רק אל תשחקו עם זרים!
(צילום מסך)
קשה לי לבקר את הקמפיין בלי להתעצבן, בין השאר כי מפתחיו מנסים מאוד לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: להגיד שהמלחמה בטרור גובה קורבנות וזה בעצם די באסה, ובו בזמן להראות כמה מגניבה גביית הקורבנות הזו. אבל נו, זה קמפיין של קול אוף דיוטי - סדרה שהביאה לנו לפני מספר שנים את הכיתוב המופלא "לחצו על X כדי להביע תנחומים". הפעם, אגב, תצטרכו להשתמש בג'ויסטיק כדי להתחמק ממים בזמן סצינת עינוי, באחד מקטעי המשחק התמוהים ביותר של העת האחרונה. אבל היי, קפטן פרייס חזר, והוא כועס מאי פעם. התגעגעתם, נכון?! ורוסים הם שוב הרעים, כי מישהו צריך להיות.
אבל היי, לפחות מבחינה טכנית הוא מוצלח למדי, עם כמה רגעים מותחים וכמה רעיונות מגניבים, כמו שליטה על צבא רחפני נפץ כשאתם משחקים בתפקיד לוחמי גרילה הנלחמים נגד צבא רוסי פולש. רק תנסו לא להיזכר מי בדיוק מפעיל רחפני נפץ כיום בסכסוכים, ונגד מי.
4 צפייה בגלריה
Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: Modern Warfare
יש תמורה לכסף
(צילום מסך)
ואילו היכולת שלכם ליהנות מ-Special Ops - מצב שיתופי לארבעה שחקנים, תלויה באנשים שעמם אתם משחקים. אין לכם סיבה לנסות לשחק בו עם אנשים זרים. קול אוף דיוטי הוא משחק המוני מאוד, ויש סיכוי לא רע שתפגשו חברי צוות אשר אינם מתעניינים בכלל בעבודת צוות. זה הורס לגמרי את ההנאה. אם, לעומת זאת, אתם משחקים עם חברים, זה מצב נחמד להעביר איתו את הערב.
וחרף כל הבעיות הנרטיביות, זהו משחק פעולה מצויין, וכותר מוצלח במיוחד בסדרת קול אוף דיוטי. בעידן שבו יש לגיימרים האוהבים משחקי פעולה אפשרויות חינמיות כמו פורטנייט ו-Apex, הגרסה החדשה של Modern Warfare מצליחהלשכנע שיש תמורה לכסף שאתם מתבקשים לשלם. רק אל תחפשו היגיון נרטיבי יחד איתה, הוא לא כלול בתקציב.
זמין למחשב, פלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן. המחיר: 299 שקלים