סוף לחגיגת גיבוי התמונות: גוגל הודיעה כי החל מ-1 ביוני 2021 משתמשי גוגל פוטוס, השירות שלה לגיבוי ועריכת תמונות, לא ייהנו עוד מאחסון בלתי מוגבל בחינם. מאותו תאריך יוקצו לכל משתמש 15 גיגה בייט, שישמשו אותו גם בג'ימייל וגוגל דרייב. החדשות הטובות: התמונות שכבר מגובות בגוגל פוטוס לא ייספרו כחלק מ-15 הגיגה בייט האלה.
2 צפייה בגלריה
גוגל פוטוס
גוגל פוטוס
גוגל פוטוס. רוצים גיבוי? תשלמו
(צילום: shutterstock)
שירות גוגל פוטוס, שהושק ב-2015, מאפשר למשתמשים לגבות את התמונות שלהם באיכות המקורית, אך מגביל את שטח האחסון ל-15 גיגה בייט בלבד. משתמשים שהסכימו לכווץ את התמונות, אך לשמור על איכות גבוהה, קיבלו עד כה אחסון בלתי מוגבל ללא תשלום. בפוסט שפרסמה באתר החברה הסבירה שמרית בן יאיר, סגנית נשיא בגוגל פוטוס, כי "השינוי מאפשר לנו להתמודד עם הביקוש הגובר לאחסון". מי שימשיכו ליהנות מאחסון ללא הגבלה הם בעלי סמארטפון פיקסל מבית גוגל. בן יאיר הוסיפה כי עבור 80 אחוז מהמשתמשים, 15 גיגה בייט אמורים להספיק כדי לאחסן תמונות וסרטונים שצולמו לאורך שלוש שנים. "כשתתקרבו ל-15 גיגה בייט, אנחנו נודיע לכם באפליקציה ובמייל", כתבה בן יאיר. אם תרצו להמשיך לגבות את התמונות והסרטונים שלכם, תצטרכו לרכוש אחסון נוסף באמצעות שירות Google One. תוכנית של 100 גיגה בייט תעלה לכם 8 שקלים לחודש, או 80 שקלים לשנה. לא בטוחים כמה שטח אחסון נותר בחשבון שלכם? אפשר לבדוק כאן.
2 צפייה בגלריה
גוגל פוטוס
גוגל פוטוס
28 מיליארד תמונות וסרטונים בשבוע. גוגל פוטוס
(צילום: shutterstock)
"אנחנו יודעים שמדובר בשינוי גדול שעשוי להפתיע אתכם, ולכן רצינו להודיע לכם מספיק זמן מראש", אומרים בגוגל. ואם זה מעניין אתכם: בגוגל פוטוס מאוחסנות כבר יותר מ-4 טריליון תמונות ומדי שבוע מתווספים עוד 28 מיליארד תמונות וסרטונים.
ההמלצה שלנו: גבו כבר עכשיו - או בחודשים הקרובים - כמה שיותר תמונות בגוגל פוטוס. בעוד חצי שנה זה יהיה יותר מסובך.