נטפליקס הודיעה הבוקר (יום ב') כי תוריד את קצב העברת הנתונים בישראל בעקבות פנייה ממשרד התקשורת. המהלך נועד להבטיח את תפקודו החלק של האינטרנט בזמן שישראלים רבים מרותקים לבתיהם בעקבות מגפת הקורונה. במשרד התקשורת מדווחים על זינוק של 20%-30% בצריכת האינטרנט הנובע מכך שישראלים רבים עובדים ולומדים מהבית, יצאו לחל"ת או נמצאים בבידוד.
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)
בסוף השבוע הודיע שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם כי יוריד את קצב העברת הנתונים באירופה, בעקבות בקשה של האיחוד האירופי. פלטפורמות מתחרות כמו יוטיוב, אמזון פריים וידיאו, אפל TV פלוס ודיסני פלוס הודיעו על מהלכים דומים. אתמול פורסם ב-ynet כי משרד התקשורת שוקל לפנות לנטפליקס בבקשה דומה. כעת אומרים בחברה כי המהלך ייושם במהלך השבוע בהדרגה גם בישראל, מה שאמור להוביל לבסוף לירידה של כ-25% בעומס שהיא מייצרת על הרשתות. "בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי לנטפליקס ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה - החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום", נמסר מנטפליקס, "אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ- 25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו". בנטפליקס מדגישים כי הירידה באיכות כמעט לא תהיה מורגשת על-ידי המשתמשים וכי הם ימשיכו לצפות בתכנים באיכות שעליה הם משלמים - HD, UHD או SD. "אתם עלולים להבחין בירידה קלה באיכות השידור בכל רזולוציה, אבל עדיין תקבלו את איכות השידור שעליה שילמתם", נכתב באתר של החברה.
2 צפייה בגלריה
דיסני פלוס
דיסני פלוס
גם המתחרים מורידים את קצב העברת הנתונים. דיסני פלוס
(צילום: AP)
שר התקשורת דוד אמסלם מסר כי ״משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת, ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים ובין היתר לבצע פניה בנושא לחברת נטפליקס, אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה". עם 167 מיליון משתמשים גלובליים, נטפליקס הוא שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם. גם בישראל הוא זוכה לפופולריות רבה: סקר שנערך על-ידי חברת גיאוקרטוגרפיה עבור קבוצת פרטנר בשנה שעברה, העלה כי 40% מהישראלים מנויים לשירות. בחודשים האחרונים נטפליקס מתמודדת עם תחרות חדשה: אפל ודיסני השיקו שירותי סטרימינג משלהן, ובחודשים הקרובים צפויים לצאת לדרך HBO Max מבית וורנר מדיה, פיקוק מבית NBC ומתחרים נוספים.