גל המחאה ששוטף את המדינה ממשיך להוות קרקע פורייה להפצה של פייק ניוז: הבוקר (א') הופצה ברשתות החברתיות תמונה מהמחאה בבלפור אמש, ובה דמותו של מפגין מבוגר וממושקף, הלבוש בחולצת "קריים מיניסטר" - אחד מהארגונים המובילים את המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגין "זוהה" כנועם שליט, אביו של גלעד שליט - אלא שמבט וחצי בתמונה די מספיקים לכל בר-דעת כדי לראות שלמרות שהשניים חולקים כמה מאפיינים חיצוניים דומים - כלל לא מדובר באותו אדם.
3 צפייה בגלריה
מפגין באירוע המחאה
מפגין באירוע המחאה
לא נועם שליט. מפגין באירוע המחאה
(צילום מסך מטוויטר)
3 צפייה בגלריה
מצאו את ההבדלים. נועם שליט
מצאו את ההבדלים. נועם שליט
מצאו את ההבדלים. נועם שליט
(צילום ארכיון: עידו ארז)
בטוויטר מיהרו להפיץ את התמונה עם כיתובים אנטי-מחאתיים: (השגיאות במקור) "נועם,אביו של גלעד שליט נצפה במחאה בבלפור..ואני שואל,בלי ימין ובלי שמאל,איזה טינופת צריך להיות בנאדם בשביל לבגוד במי שהחזיר לו הביתה את בנו משבי החמס. הרי אין אדם בעולם כולו שחייב לביבי יותר מאשר נועם!חוב שאין לו שום דרך להחזיר-והוא הולך להשתתף בחזיריה בבלפור?", וגם: "אותי מקומם לראות את נועם שליט. כפוי טובה מהזן הבזוי. לא מתבייש, חלאת אדם, כמה דם נישפך עי המחבלים ששוחררו כדי להחזיר את 'התכשיט'שלך הביתה?", לצד אמירות כלליות על היותו של שליט כפוי טובה, על כך שהצטרף למחאה נגד ראש הממשלה שפעל לשחרור בנו משבי החמאס.

שליט סירב להגיב לפניית ynet, אך מבדיקתנו עולה כי הוא כלל לא נכח בהפגנה. במקביל, בחלק מהמקרים הסירו הצייצנים את הפרסומים עם התמונה וחזרו בהם מההאשמה כי מדובר בשליט, ואף התנצלו על הטעות. זה כמובן לא הספיק, כי בינתיים התמונה ממשיכה להסתובב ברשתות החברתיות לצד ההאשמות המזויפות.

3 צפייה בגלריה
ציוץ מתוך הטוויטר של בנימין נתניהו
ציוץ מתוך הטוויטר של בנימין נתניהו
פייק איום נגד נתניהו
(מתוך עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו)
המקרה הזה מצטרף לרשימה הולכת ומתארכת של הפצת פייק ניוז בשבועות האחרונים. בחמישי האחרון נחשף כי פרופיל הפייסבוק שהפיץ דברי הסתה ואיומים על ראש הממשלה נתניהו, תחת השם "דנה רון", הינו פרופיל מזוייף. שרת התחבורה מירי רגב הפיצה תמונה ממחאות שוד הגז של 2013 כשגינתה את המפגינים בבלפור בחודש שעבר, ואף הפיצה סרטון של בחור חרדי, פגוע נפש, שנשכב עם תפילין על הרצפה - ככזה שבו מתוארת פגיעה בסמלי היהדות על ידי המוחים בבלפור.
בהכנת הידיעה השתתף רועי רובינשטיין