התלמידים רצו ללמוד מהבית – אך לא הצליחו להיכנס לאתר: תוכנית הלמידה מרחוק של משרד החינוך יצאה אתמול לדרך באופן מלא, על מנת לאפשר לתלמידים שנמצאים בבית בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ללמוד באופן מקוון. למעשה, זוהי הפעם הראשונה בתולדות המדינה שמערכת החינוך עוברת בהיקף כזה ללמידה מרחוק, מה שמעמיד הן את המשרד ואת ספקי השירות באתגר עצום. אולם, תלמידים ומורים שניסו להיכנס לאתר מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) ללמידה מרחוק, שנחשב לאחר האתרים המרכזיים, לא הצליחו לעשות זאת וקיבלו הודעה שבה נכתב: "ברגעים אלה מאות אלפי תלמידים לומדים בילקוט הדיגיטלי. המערכת מווסתת את העומסים כדי לאפשר חוויה מיטבית ללומדים באתר. אנו מציעים שתנסו שוב מאוחר יותר".
2 צפייה בגלריה
ילד עם מחשב נייד
ילד עם מחשב נייד
אין כניסה לאתר
(צילום: shutterstock)
יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שבה אתר מט"ח לא עומד בעומס. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, במהלך "שבוע ההתגוננות" שקיים המשרד לפני שבועיים, במסגרתו תירגלו התלמידים למידה מרחוק בעת מלחמה או מגיפה – קרס האתר ואלפי תלמידים לא הצליחו להיכנס ולתרגל את המטלות. "יש למערכת של מט"ח הרבה יתרונות", מספרת מורה מתל אביב, "זו מערכת מאוד טובה שיכולה לעשות הרבה חתכים ובדיקות. התכנים נראים טוב ומאוד מונגשים. מצד שני, היא נוטה לקרוס. יש כמות מוגבלת של אנשים שיכולים להיכנס אליה בשעה מסוימת. בדרך כלל בשעות הבוקר היא עמוסה יותר. אני מבקשת מהתלמידים להיכנס יותר בשעות הצהריים כדי שיצליחו להיכנס לאתר".
על אף שהוא נחשב לפופולרי במיוחד, האתר של מט"ח הוא רק אחד מתוך רשימה של למעלה מ-20 ספקים אחרים של לימודים מקוונים. אתמול השיק משרד החינוך אתר ייעודי ובו שיעורי וידיאו בעברית ובערבית שמועברים מאולפנים על-ידי מורים מקצועיים. בין היתר, התלמידים יכולים לצפות בשיעורים במספר תחומים ובהם במתמטיקה, אנגלית, ספרות והיסטוריה.
2 צפייה בגלריה
אתר מט"ח
אתר מט"ח
ההודעה באתר מט"ח
(צילום מסך)
ממט"ח נמסר בתגובה: "אתר אופק מעניק שירות למאות אלפי תלמידים שנכנסים אליו במקביל. כלקח מתרגיל החירום הארצי, בוצע שדרוג תשתיות שהוביל לשיא בכניסות המקבילות לאתר אתמול - כ-150 אלף כניסות בשעה ו-1.5 מיליון כניסות בסך הכל. האתר לא קרס, ממשיך לתפקד כל העת אך מווסת עומסים ולכן מדי פעם מקבלים המשתמשים שקופית ובה הודעה על ויסות עומסים. מט"ח תמשיך להעניק למורי וילדי ישראל את השירות המקסימלי בזמן חירום זה".