מכתב ששלח לכאורה שון קונרי לסטיב ג'ובס, ובו הוא מודיע בזעם על סירובו להשתתף בפרסומת לחברת אפל, מופץ בימים האחרונים ברשת בעקבות מותו של השחקן האגדי שגילם את דמותו של ג'יימס בונד. אלא שמדובר בפייק ניוז מוחלט - המכתב הומצא על-ידי אתר "סקופרטינו" שמפרסם חדשות כזב סאטיריות על ענקית הטכנולוגיה.
1 צפייה בגלריה
שון קונרי וסטיב ג'ובס
שון קונרי וסטיב ג'ובס
שון קונרי וסטיב ג'ובס. המכתב שלא היה
(צילום: AP)
במכתב, שנושא התאריך 11 בדצמבר 1998 ונראה כאילו הודפס במכונת כתיבה, נכתב: "אני אגיד לך את זה עוד פעם אחת בלבד. אתה מבין אנגלית, לא? אני לא אמכור את נשמתי בשביל אפל או בשביל כל חברה אחרת… אתה איש מכירות של מחשבים - אני פאקינג ג'יימס בונד! אני יכול לחשוב על דרך מהירה יותר לחסל את הקריירה שלי מאשר להופיע באחת הפרסומות חסרות הטעם שלכם. בבקשה אל תפנה אליי שוב".
המכתב המזויף הופץ לראשונה ברשת בשנת 2011 וכבר אז קבע אתר הטכנולוגיה Cnet כי מדובר בפברוק מבית היוצר של מערכת האתר הסאטירי "סקופרטינו" (הלחם של המילים סקוּפ וקוּפרטינו, העיר שבה שוכן מטה אפל). בביקור באתר אפשר למצוא עוד חדשות כזב משעשעות על אפל - למשל ידיעה על השקת מכשיר חדש בשם "אייפון 11s פלוס מקס מיני SE" והכרזה על סרט חדש שיתמקד בשנותיו של סטיב ג'ובס בגן הילדים.
בחיפוש באתר מצאנו בקלות את ה"ידיעה" המקורית מ-2011: נכתב בה שסטיב ג'ובס, שהלך לעולמו באותה שנה, היה מעריץ מושבע של קונרי ולכן קיווה שיסכים להשתתף בפרסומת ל-iMac הראשון שיצא ב-1998. הוא אפילו שקל לקרוא למחשב "00-מק" על משקל "007". כעת, בעקבות מותו של קונרי בגיל 90, המכתב המזויף חוזר לסיבוב נוסף ברשת. אל תגידו שלא אמרנו לכם.