איך פייסבוק הייתה נראית בלי לייקים? תשאלו את תושבי אוסטרליה: הרשת החברתית החלה היום (ו') בניסוי שבמסגרתו היא מסתירה את ספירת הלייקים לפוסטים שמתפרסמים במדינה. פייסבוק מצטרפת לאינסטגרם, הרשת החברתית שבבעלותה, שמנהלת ניסוי דומה בשבע מדינות - אוסטרליה, קנדה, אירלנד, איטליה, יפן, ברזיל וניו-זילנד.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
בלי לספור לייקים. אפליקציית פייסבוק
(צילום: shutterstock)
המשתמשים באוסטרליה עדיין יכולים לסמן "לייק" (או אמוטיקונים אחרים כמו לב, סמיילי וכו') על פוסטים שהם אוהבים, אבל רק שמי שפרסם את הפוסט יכול לראות את מספר הלייקים שהצטבר, וגם את מספר הצפיות אם מדובר בווידיאו. הניסוי רץ גם על מודעות בתשלום. בפייסבוק אומרים כי הם יאספו פידבק מהמשתמשים על מנת לבדוק כיצד השפיע הניסוי על החוויה שלהם ברשת החברתית. מדוע פייסבוק עושה את זה? מומחים אומרים כי לשיטה הנוכחית, שנותנת דגש למספר הלייקים בכל פוסט, יש השפעה שלילית על ההערכה העצמית של המשתמשים, במיוחד כשמדובר בילדים.
2 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
המטרה כעת היא לגרום לאנשים להרגיש בנוח להתבטא ברשת החברתית, ליצור פוסטים איכותיים ולהתחבר למשתמשים אחרים - בלי להיות מודאגים ממספר הלייקים שקיבלו. מהצד השני, בפייסבוק מקווים כי מי שיקרא פוסט או יצפה בווידיאו יחליט ללחוץ על כפתור הלייק רק אם באמת אהב את התוכן, ולא בגלל אפקט העדר.