הדור החדש (השני במספר) של אייפון SE, אשר הוכרז השבוע, מתומחר כמו מכשיר ביניים - החל מ-400 דולר בארה"ב, החל מ-489 אירו באירופה - אך המפרט שלו לא נופל בהרבה מסמארטפונים יקרים הרבה יותר. המחיר המקומי נחשף עד כה רק ברשת דינמיקה, והוא יעמוד על 2,000 שקלים לגרסה הזולה ביותר.
זו בהחלט הצעה מפתה יותר מהטלפון שאותו ה-SE החליף, אייפון 8, שיצא לגמלאות לאחר שנתיים וחצי של מכירות. למעשה, ההבדלים העיקריים בין אייפון 8 ל-SE הם שלטלפון החדש יותר יש מעבד טוב יותר, גרסה עם 256 גיגה בייט שטח אחסון וכמה טריקים מבוססי-תוכנה בשרוול. מבחינה חיצונית, הדור השני של SE זהה לאייפון 8. עם יציאת ה-SE לשוק בסוף אפריל, מספר דגמי האייפון שאפל מוכרת יעמוד על חמישה, כל אחד עם מחיר התחלתי משלו וכמה תצורות שקובעות את הצבע ושטח האחסון שתקבלו. איזה מהם כדאי לכם לבחור כשאתם רוכשים אייפון? הנה כמה דברים שכדאי לדעת על כל אחד מהם, מהזול ליקר.

אייפון SE

כפי שכבר אמרנו, ה-SE הוא סמארטפון חדש בגוף של אייפון 8. זה אומר שהוא היחיד מבין דגמי אייפון הנמכרים כיום עם כפתור פיזי בצדו התחתון - הדגמים החדשים יותר כוללים מסך מקצה לקצה - וכן עם מנגנון זיהוי טביעות אצבע (Touch ID). שאר האייפונים מסתפקים בזיהוי פנים (Face ID). לפחות כל עוד אנחנו מסתובבים עם מסכות על הפנים, זה יתרון.
4 צפייה בגלריה
אייפון SE
אייפון SE
עיצוב של 2017, חומרה של 2020. אייפון SE
(צילום: אפל)
SE הוא האייפון עם המסך הקטן ביותר כיום - 4.7 אינץ', ואחד משני הדגמים היחידים עם עדשת מצלמה אחורית אחת בלבד. עם זאת, כשמשווים אותו לאייפון 8, יש לו כמה יכולות צילום שלקודמו לא היה, בזכות ערכת השבבים A13 שנמצאת בתוכו. זו אותה ערכת השבבים שתמצאו באייפון 11, והיא אמורה לספק ל-SE לא רק מהירות דומה לזו של הטלפונים הכי עדכניים של אפל, אלא גם מצבי צילום כמו מצב פורטרט עם זיהוי עומק (כל התמונות האלה שאתם רואים בהם רואים אדם שמאחוריו רקע מטושטש, או מחוק לגמרי) - אך לא מצב צילום לילי. עוד באריזה: תמיכה בתקן החדש Wifi 6 וב-eSIM. ערכת השבבים העדכנית חשובה גם כשמדברים על תקופת הרלוונטיות של המכשיר, שבה הוא יקבל עדכוני מערכת הפעלה. הטלפון הכי החדש שלא התעדכן ל-iOS 13, אשר ראתה אור בסתיו שעבר, היה אייפון 6, שהיה בן 5 אז. אם אפל תמשיך בקצב הזה, העדכון הראשון שאותו ה-SE החדש עשוי לא לקבל יגיע בסתיו 2024. וכל זה, כאמור, תמורת 2,000 שקל לגרסה הזולה ביותר, עם 64 גיגה בייט שטח אחסון.

אייפון Xr

הטלפון היחידי שנשאר בליין-אפ של אפל והוא בן יותר משנה הוא ה-Xr - הדגם הזול מבין השלושה שהושקו ב-2018. הוא גדול הרבה יותר מ-SE, עם מסך בגודל 6.1 אינץ', והמסך הזה נמתח מקצה לקצה - בלי מקום לכפתור פיזי. המקום שבו הוא מפסיד ל-SE הוא ערכת השבבים - ב-Xr תמצאו את A12 הישן יותר - והיעדר תמיכה ב-WiFi 6. עם זאת, יש לו סוללה טובה יותר, מצלמה קדמית עם יותר יכולות (ייצוב וידאו, למשל) ותמיכה באנימוג'י, האמוטיקונים של אפל שמדמים את תנועות הפנים שלכם.
4 צפייה בגלריה
אייפון XR
אייפון XR
הסמארטפון הכי נמכר ב-2019. אייפון Xr
(צילום: shutterstock)
אייפון Xr, שהיה הסמארטפון הנמכר בעולם בשנת 2019, הוא במובנים רבים מכשיר ביניים לאנשים שרוצים טלפון עם מסך גדול. מנעד המחירים שלו בארץ רחב למדי, בזכות יבוא אישי ומספר רב של יבואנים קטנים, אך ברשתות הגדולות תמצאו אותו במחירים שעומדים סביב 2,700-3,000 שקלים. בארה"ב הטלפון עולה, בגרסתו הזולה ביותר, כ-600 דולרים.

אייפון 11

זהו הסמארטפון הזול מבין מכשירי האייפון 11 שהגיעו למדפים בסתיו שעבר. הוא מגיע עם מסך בגודל 6.1 אינץ' ומדובר כנראה במתחרה הכי גדול של SE בתחום התמורה לכל שקל. זה נכון בעיקר בזכות מצלמה טובה יותר וסוללה שיכולה לשרוד יותר מיום שימוש בודד (אם כי לא הרבה יותר). במילים אחרות, לאייפון 11 יש יותר הזדמנויות לנצל את ערכת השבבים A13 שלו. כך, למשל, בניגוד ל-SE שמצוייד במצלמה אחת בעלת חיישן 12 מגה-פיקסל, יש כאן שתי מצלמות, שתיהן עם חיישני 12 מגה-פיקסל. הראשונה היא רחבה סטנדרטית והשנייה אולטרה-רחבה, שמאפשרת לצלם יותר פרטים. המצלמות של אייפון 11 גם כוללות תמיכה במצב צילום לילי ייעודי, פלאש טוב יותר, צילום איטי, ויכולת לצלם וידאו באיכות 4K גם במצלמה הקדמית.
4 צפייה בגלריה
אייפון 11
אייפון 11
אייפון 11. שתי מצלמות אחוריות
(צילום: AFP)
אם מצלמה היא הדבר הכי חשוב לכם בטלפון, יש סיכוי לא רע שאייפון 11 יצדיק את המחיר שלו גם לאחר ההשקה של SE. וכן, יש כאן גם WiFi 6, חסינות טובה יותר מפני מים (תקן IP 68), זכוכית חסינה יותר לשריטות ושבב ייחודי שכרגע לא עושה הרבה, אבל ככל הנראה יעמוד בבסיס היכולת של הטלפון לזהות תגים מיוחדים שאותם אפל עשויה להשיק השנה, אם להאמין להדלפות. התגים, שדומים לתגים של חברת Tile, יאפשרו לכם לחבר אותם לפריט קטן כמו מחזיק מפתחות או ארנק, ואז למצוא אותם ברחבי הבית באמצעות האייפון. המחיר של אייפון 11 נע ברשתות הגדולות באזור ה-3,000-3,300 שקלים לגרסה הזולה ביותר, עם 64 גיגה-בייט שטח אחסון. בארה"ב המחיר מתחיל מ-700 דולרים.

אייפון 11 פרו ואייפון 11 פרו מקס

מכשירי פרו ופרו מקס דומים מאוד לאייפון 11 הסטנדרטי מבחינה עיצובית, אך כוללים כמה שיפורים שמקפיצים את המחיר שלהם. שני ההבדלים המהותיים ביותר בין אייפון 11 לשני מכשירי הפרו הם איכות המסך ושילוב מצלמה אחורית נוספת. המסך של אייפון 11 פרו קטן, למעשה, מזה של אייפון 11 ו-Xr - רק 5.8 אינץ', אבל מדובר במסך OLED עם שחזור צבעים טוב יותר ורזולוציה גבוהה יותר, שמציג תמונה חדה יותר. הפרו מקס בנוי סביב מסך באיכות זהה, אך הוא גדול הרבה יותר - 6.5 אינץ'. בשני הטלפונים תמצאו גם מצלמה שלישית, שמתווספת לרחבה ולאולטרה-רחבה שיש באייפון 11, ומצוידת בעדשת זום x2.
4 צפייה בגלריה
אייפון 11 פרו
אייפון 11 פרו
שלוש מצלמות ומסך OLED. אייפון 11 פרו
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
התמורה שהטלפונים האלה מספקים הגיונית בעיקר לאנשים שעבורם איכות המסך והמצלמה הם הדברים הכי חשובים בטלפון סלולרי, והם מוכנים לשלם מחיר גבוה במיוחד עבור התענוג. כנראה שלא יהיו הרבה אנשים אשר יתלבטו בין רכישת ה-SE החדש לבין הטלפונים האלה, שמחירם יותר מכפול. המחיר של אייפון 11 פרו נע באזור ה-4,300-4,900 שקלים ברשתות הגדולות לגרסה הזולה ביותר, עם 64 גיגה-בייט של שטח אחסון. בארה"ב המחיר מתחיל מ-999 דולרים. המחיר של אייפון 11 פרו מקס נע באזור ה-4,800-5,400 שקלים ברשתות הגדולות לגרסת ה-64 גיגה-בייט. בארה"ב המחיר מתחיל מ-1,099 דולרים.