דווקא במצב הנוכחי של בידוד ממשפחה וחברים, החשיבות של התקשורת האלקטרונית בכלל והשימוש בסמארטפון בפרט הפכו להיות חיוניים מתמיד, הן לצרכים שימושיים כמו קשר עם הנכדים, הילדים, החברים או רופא המשפחה, והן לצרכים של אספקת מזון ותרופות. לחלקכם יש נגישות לטכנולוגיה ואחרים עדיין מתקשים או שמתמודדים עם מחסום פסיכולוגי. אבל אנחנו כאן כדי להבטיח שזה לא מסובך כמו שזה נראה. אמנם לא נולדנו לתוך הטכנולוגיה הזאת כמו הילדים או הנכדים שלנו, אבל זה הזמן לשבור את המחסום ולקפוץ לתוך המים. בחרנו להביא לכם שתי אפליקציות שתוכלו להתקין בסמארטפון שלכם. הממשקים שלהם, כל אחד ברמתו ועל פי תפיסתו יפשטו עבורכם את השימוש.
2 צפייה בגלריה
אפליקציות למבוגרים
אפליקציות למבוגרים
אפליקציות למבוגרים
(צילום: shutterstock)

למתחילים: ‏BIG Launcher

כשמו כן הוא. הכל כאן גדול וברור. מיד לאחר התקנת היישום תוכלו לבחור בשפה העברית או בשפות אחרת. לאחר מכן תוכלו לבחור בין שלושה גדלים של אותיות: גם הגודל הרגיל של ברירת המחדל הוא גדול אולם האפליקציה מאפשר גם לבחור שניים גדולים עוד יותר. לאחר מכן תוכלו לבחור את הגוון והעיצוב של מסך הבית: בהיר, כהה או בגוני כחול.
מסך הבית שייפתח בפניכם הוא מינימליסטי עם תצוגה גדולה וברורה. בראש המסך שעון זמן, חיווי של רמת הקליטה, מצב טעינת הסוללה, היום והתאריך - הכל באותיות שנוח מאוד לקרוא.
מתחת למידע בראש המסך מופיעים שישה כפתורים גדולים: הראשון בצורת מעטפה יוביל אתכם להתקנת תוכנת עזר נוספת בעזרתה תוכלו לגשת לכתיבת הודעת סמס חדשה או לקריאה של כל ההודעות שכבר נכנסו כאשר שם השולח מופיע בטקסט ברור באופן כרונולוגי מהחדש לישן.
הכפתור הבא בצורת שפופרת טלפון גדולה מוביל להתקנת אפליקציית עזר נוספת בעזרתה תשלטו בכל תחום השיחות: מכאן תוכלו לחייג, לגשת לרשימת אנשי הקשר, לקבוע אנשי קשר מועדפים ולהוסיף אנשי קשר חדשים. מתחת לאפשרויות הללו תוכלו לצפות בשיחות האחרונות שנכנסו אליכם כולל המידע אם מדובר בשיחה נכנסת, יוצאת או שיחה שלא נענתה. לחיצה על כל אחת מהשיחות תאפשר להתקשר שוב למנוי או לכתוב לו הודעה.
הכפתור הבא מציג את אייקון התמונה ומאפשר גישה לכל החומר המצולם שבמכשיר: התמונות והסרטונים. מכאן גם תוכלו לשתף את התמונות עם בני המשפחה ולצפות בתמונות שבני משפחה וחברים שלחו אליכם.
הכפתור הבא עם סמל המצלמה מאפשר להתחבר למצלמת הסמארטפון ולצלם תוך שימוש במצלמה האחורית או הקדמית של המכשיר כרצונכם.
הכפתור הבא מאפשר גישה ליישומים האחרים המותקנים במכשיר: שוב כולם מסודרים בפשטות. ראשונים יופיעו אלה שבהם השתמשתם לאחרונה ובהמשך כל שאר היישומים. לדוגמה: אם אתם מרבים להשתמש באפליקציית ווטסאפ היא תופיעה ראשונה בכל פעם שתיגעו בכפתור.
הכפתור השישי והאחרון (עליו מופיעות אותיות SOS) מאפשר לשלוח הודעת חירום או ליצור הודעת חירום לאנשי קשר לפי בחירתכם. תוכלו לקבוע מראש את תוכן ההודעה כולל מידע על המיקום המדויק שבו אתם נמצאים על פי קביעת רכיב ה-GPS המותקן בסמארטפון.

למתקדמים: Simple Launcher

‏היישום הזה, בשונה מה-Big Launcher מיועד למשתמשים שמרגישים יותר ביטחון בשימוש בסמארטפון. הממשק שלו דומה יותר לממשק המקורי של המכשיר אולם הוא בכל זאת הופך אותו לפשוט ונגיש יותר.
בשלב ראשון הוא ימקם עבורכם את האייקונים החשובים על מסך הבית. בדומה לממשק המקורי, גם כאן, ככל שתוסיפו פריטים לדפי הבית, כן ירבו המסכים שביניהם יהיה עליכם לעבור. גם כאן יוצגו בראש המסך התאריכון והשעה וגם המיקום שלכם והטמפרטורה הנוכחית בו.
בכל מסך יהיו 9 עד 12 אייקונים בלבד מסודרים בשלשות. תחילה יופיעו יישומים בסיסיים בלבד: לוח שנה, הגדרות, דפדפן לגלישה באינטרנט, חנות האפליקציות, גלריית התמונות, המצלמה, אנשי קשר, הודעות סמס. אפליקציית השליטה במכשיר הטלפון.
דפדוף בהיסט אצבע לחלון הבא יאפשר לכם לערוך קיצורי דרך בתוך תיקיות לאנשי קשר שאליהם אתם מתקשרים בתדירות גבוהה: תיקייה אחת מיועדת לבני משפחה והשנייה לחברים.
כפתור נוסף על המסך השני הוא מרכז הבקרה של היישום: מכאן תוכלו לשנות הגדרות הקשורות אליו. מכאן גם תוכלו להגדיר אנשי קשר שאליהם יתקשר המכשיר בעת שתלחצו על לחצן ה־SOS של האפליקציה. אם אתם לא מעוניינים באפשרות הזאת תוכלו להסיר מכאן את כפתור ה־SOS מהמסך.
ומה לגבי יישומים נוספים: כפי שכתבנו כאן תוכלו לערוך את המסכים כרצונכם. בפינה השמאלית של המסכים תמצאו את כפתור "ערוך". לחיצה עליו ובכל אחד מהסמלים יופיע סימן x. נגיעה בו תביא להסרת האייקון מהמסך. אם תלחצו על כפתור ה"ערוך" במסך שאינו מלא מיד יופיעו על המסך אייקונים ריקים עם סימן פלוס והמילה "הוסף" תופיע מתחתיו. לחיצה עליו מאפשרת להוסיף על פי בחירה קיצורים של אנשי קשר ישירות למסכי הבית או הוספה של אייקונים לגישה לכל אחת מהאפליקציות המותקנות במכשיר.
בדרך זו תוכלו לדוגמה להוסיף למסך הבית את אפליקציית וואטסאפ שכל כך חיונית לתקשורת שלכם עם החברים, הילדים והנכדים או את אפליקציית זום, שעליה אנחנו שומעים כל כך הרבה לאחרונה.