חברת מיקרוסופט תשיק היום (ה') לראשונה בתולדותיה סמארטפון אנדרואיד בשם סרפייס דואו (Surface Duo), שהוא בעל תצורה נפתחת, עם שני מסכים רחבים צמודים ודקים, זה לצד זה, כמו ספר.
3 צפייה בגלריה
סרפייס דואו
סרפייס דואו
סרפייס דואו. אפשר להציג אפליקציה שונה בכל מסך
(צילום: מיקרוסופט)
המכשיר מאפשר הצגה של אפליקציות נפרדות בכל אחד משני המסכים, או אפליקציה אחת המתפרשת על שניהם בתצורת טאבלט, לגובה או לרוחב. בחלק מהאפליקציות ניתן להציג בכל מסך חלק אחר מהממשק – למשל, מקלדת באחד וטקסט בשני, או וידאו באחד וג'ויסטיק בשני. אפשר גם ללחוץ על קישור באפליקציה במסך אחד, שיפתח אפליקציה אחרת במסך האחר.
מיקרוסופט היא לא הראשונה להציע פורמט כזה: בשנה שעברה הציגה LG את מכשיר G8X עם אופציה דומה. עם זאת, הדואו כולל מסכים רחבים יותר וצמודים יותר ועם אינטגרציה טובה יותר ביניהם. כל מסך יגיע בגודל 5.6 אינץ' ביחס רוחב/גובה של 4:3, ויחד הם יוצרים מסך בגודל 8.1 אינץ' ברזולוציה של 2700×1800 פיקסלים, ביחס 3:2.
3 צפייה בגלריה
סרפייס דואו
סרפייס דואו
מפרט טכני מאכזב
(צילום: מיקרוסופט)
המפרט הטכני של המכשיר מאכזב למדי: מעבד סנפדראגון 855 בן השנתיים, זיכרון RAM בנפח 6 גיגה-בייט, אחסון פנימי של 256 גיגה-בייט, תאימות לדור 4 בלבד, ומצלמה בודדת המשמשת לסלפי. שתי הסוללות מגיעות להספק של 3,577 מיליאמפר-שעה בלבד.
סרפייס דואו יעלה בארה"ב 1,400 דולר. הוא מתיימר להיות מעין אלטרנטיבה זולה למתקפל היקר (2,000 דולר) והעבה של סמסונג, הפולד, שהדגם החדש שלו הושק רק בשבוע שעבר ומציע מסך נפתח רציף בנוסף למסך קדמי במצב סגור. בשלב זה מיקרוסופט לא מתכוונת לשווק את הדואו בישראל.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי Z פולד S
הדמיה של סמסונג גלקסי Z פולד S
כך ייראה הטאבלט המתקפל של סמסונג?
(מתוך היוטיוב של Fold Universe)
אולם הדלפות ברשת מן הימים האחרונים מלמדות, כי סמסונג נערכת במהירות למענה, שיופיע בשנה הבאה: טאבלט קטן מתקפל, שמזכיר אומנם את הדואו, אך יתרונו הוא במסך רציף, לא מחולק לשניים. בניגוד לפולד היוקרתי - כדי להוזיל עלויות וכדי להקטין את עובי המכשיר הוא לא יכלול מסך קדמי. מצד שני, לפי היוטיובר Fold Universe הוא יכלול חידוש שטרם נראה במכשירים מתקפלים: ציר המאפשר תנועה של 360 מעלות, כך שאת המסך יהיה ניתן לקפל גם פנימה וגם החוצה, כמו בדואו. המכשיר ייקרא גלקסי Z פולד S ויכלול את שבב הסנפדראגון 875 החדש.