תארו לכם איך היו נראים חיינו אם משבר הקורונה היה מגיע לפני 30 שנה, ומקדים את התפתחות הטכנולוגיה בכלל ואת טכנולוגיית ה-Video Conferencing בפרט? האם בלעדי הטכנולוגיה, חלק גדול מהחברות והעסקים היו יכולים להמשיך לעבוד גם מרחוק? איך היינו מתקשרים בינינו בבידוד? איך היינו נפרדים מקרובי משפחה חולים על ערש דוויי? לאף אחד אין ספק שאם כבר להיקלע למשבר כזה, אז עדיף בימינו, עם הטכנולוגיה שמרפדת את חיינו.
6 צפייה בגלריה
שיחת וידאו
שיחת וידאו
יש אלטרנטיבות לזום
(צילום: shutterstock)
אין ספק שתחום ה-Video Conferencing הוא אחד מאלה שהפך את הייאוש ליותר נוח במצבנו הנוכחי. נכנסנו למשבר כאשר הטכנולוגיה הזו כבר מפותחת מספיק ואפשר ליצור קשר וידיאו מהימן וזמין, הן טכנולוגית והן מבחינת העלות הכספית. הדבר איפשר לעסקים רבים להמשיך ולתפקד, לעובדים לעבוד מהבית, ולמערכת החינוך להמשיך ולפעול לפחות באופן חלקי. מומחים חוזים שגם אחרי היציאה המקווה מהמשבר הטכנולוגיה הזאת תמשיך ללוות את המין האנושי ותסייע לייצר יעילות, חיסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה.
את זום, וואטסאפ וסקייפ כולם בארץ כבר מכירים, כך גם את פייסטיים המוגבל למשתמשי האייפון. לפניכם סקירה של חמישה שירותים נוספים שפחות מוכרים לציבור הרחב, אף שחלקם באים מבית גדול וחם.

Microsoft Teams: סנכרון מלא

השירות מבית מיקרוסופט מאפשר לקבוע פגישת וידיאו או אודיו של שניים עד אלפי משתתפים. לאפליקציה אינטגרציה מלאה עם Microsoft 365 מה שעשוי להקל על תזמון הפגישות ושליחת ההזמנות לקראתן, וכמובן סנכרון מלא ומאובטח עם אפליקציות אופיס Word, Excel ו-PowerPoint וכו'. לוח ציור מאפשר לכם לשרטט ולכתוב על קנבס דיגיטלי באופן ספונטני במהלך הפגישה כל דבר שתחפצו.
6 צפייה בגלריה
מיקרוסופט טימז
מיקרוסופט טימז
מיקרוסופט טימז
(צילום: shutterstock)
הסביבה הווירטואלית ניתנת לעיצוב: תוכלו לטשטש את הרקע שלכם וליצור רקע משותף לכל המשתתפים כדי ליצור תחושה כאילו כולם נמצאים באותו חדר.
כשירות מבית היוצר של ענקית טכנולוגיה, היישום כולל אפשרויות מגוונות: תוכלו לערוך כאן מספר בלתי מוגבל של פגישות. במהלך הפגישה תוכלו לשתף באמצעות Microsoft Teams את שולחן העבודה שלכם, אפליקציות שתבחרו, מצגות או קבצים. נפח האחסון בענן - עד 10GB. תוכלו להתחבר באמצעות Windows, ‏Mac,‏ iOS, ו-Android‏. להורדה לחצו כאן

Google Meet: לגגל פגישה

ענקית נוספת המספקת שירות לישיבות וידיאו, שפותח במיוחד לצרכים עסקיים ומתאים גם למשתמשים פרטיים. השירות המשודרג נקרא בעבר Google Hangouts ועבר מיתוג מחדש תחת השם Google Meet. הוא יכול לעבוד באמצעות הדפדפן ואין חובה להוריד יישום מיוחד. גם כאן החיבור מאובטח, והחיבור באיכות גבוהה לפגישות הכוללות עד 250 משתתפים.
הגישה לפגישה נוחה באמצעות שיתוף קישור. המשתתפים לוחצים על הקישור ומצטרפים דרך הדפדפן במחשב או באמצעות האפליקציה בנייד. במהלך הפגישה תוכלו להציג מסמכים, מצגות ועוד.
6 צפייה בגלריה
Google Meet
Google Meet
Google Meet
(צילום: shutterstock)
תוכלו להזין כתוביות בזמן אמת באמצעות טכנולוגיית המרת הדיבור לטקסט של גוגל. משתתפים הנמצאים בתנועה יוכלו להצטרף באמצעות חיוג מספר טלפון – הדבר מבטיח שגם בתנועה איכות השיחה תישמר, ומאפשר חיבור גם לאלה שאין להם כרגע אפשרות להתחבר לאינטרנט. השירות של גוגל מסתנכרן בקלות עם המוצרים האחרים של הענקית: תוכלו לקבוע, לזמן ולהעביר מידע בנוגע לפגישה בקלות באמצעות Google Calendar.

Cisco Webex Meetings: משימוש פרטי ועד לעסקי

השירות הזה עם השם המכובד של חברת סיסקו מאפשר לערוך בגרסה החינמית פגישות של עד 50 משתתפים באיכות מעולה. השירות מציע מספר תוכניות אבל המשתמש הרגיל יכול להסתפק בתוכנית החינמית. התוכניות בתשלום מציעות שירות איכותי שמתאים לעולם העסקי. בעת הרישום לשירות תקבלו כתובת אינטרנט שבאמצעותה תוכלו לזמן ולתזמן את הפגישות, לנהל את הישיבות ולגשת להקלטות שלהן בפורמט mp4.
6 צפייה בגלריה
Webex Meetings
Webex Meetings
Webex Meetings
(צילום: shutterstock)
חוויית המשתמש כאן היא חלקה ומקצועית. במהלך הפגישה תוכלו להציג ולקדם את הפגישות הבאות הצפויות. גם בתוכנית הבסיסית הכוללת אחסנה של חומרים בנפח של עד 1GB ניתן לערוך פגישת וידיאו באיכות, תוך שימוש באפשרות לחלוק את המסך שלכם עם המשתתפים ולפזר אותם במהלך הפגישה לקבוצות צ'אט קטנות לביצוע סיעור מוחות. תוכלו לזמן כמה פגישות לא מוגבלות בזמן שתחפצו. את הפגישות תוכלו לערוך כאן באמצעות הדפדפן או באמצעות הורדה של יישומים מתאימים. להורדה לחצו כאן

UberConference: האובר של הפגישות

השירות הזה, המתאים במיוחד לאנשים פרטיים ולחברות קטנות, עובד באמצעות דפדפן האינטרנט ולא מצריך הורדה של אפליקציות ייעודיות. משתמשי טאבלט יכולים, על פי רצונם להוריד אפליקציות ייעודיות המאפשרות גם הן גישה לכל האפשרויות של השירות. החיבור פשוט בעזרת לינק וסיסמה. במהלך הפגישה תוכלו להתקשר ולצרף בקלות משתתפים נוספים. תוך כדי הפגישה תוכלו גם להציץ בחשבונות ובפרופילים של המשתתפים שיאפשרו זאת ברשתות החברתיות.
6 צפייה בגלריה
UberConference
UberConference
UberConference
(צילום: UberConference)
כאן אין צורך לזכור להתחבר בתחילת הפגישה – כשמגיע הזמן השירות מתקשר אוטומטית לכל המשתתפים. המשתתפים יכולים לשתף את מסך המחשב שלהם או חלק ממנו ולשתף קבצים ממבחר שירותי ענן. איכות הווידיאו כאן היא HD. השירות הוא בחינם לפגישות של עד עשרה משתתפים ולעד 45 דקות בכל פעם. בתום הפגישה יקבלו המשתתפים סיכום, כולל לינק להקלטה לצורך שימוש חוזר. להורדה לחצו כאן

Jitsi Meet: זום קילר

שירות חינמי לחלוטין, קל לשימוש, מאובטח, עם מבחר אפשרויות. תוכלו לבחור בין שימוש דרך אתר החברה או באמצעות יישום ייעודי שיאפשר גמישות מלאה. השירות מאפשר לנהל פגישות של עד 75 משתתפים לזמן בלתי מוגבל. כמו בזום, גם כאן אין חובה להוריד אפליקציות ייעודיות או להירשם לצורך השתתפות בפגישה. את העמיתים תוכלו להזמין על ידי משלוח של לינק לאימייל.
6 צפייה בגלריה
Jitsi Meet
Jitsi Meet
Jitsi Meet
(צילום: shutterstock)
השירות מאפשר חיבור קולי של משתתפים מחייגים ושיתוף מסכים. את מהלך השיחה תוכלו להקליט ישירות ליוטיוב. בהמשך תוכלו להפיץ את ההקלטה באמצעות הלינק של יוטיוב. בנוסף תמצאו כאן אפשרות לצ'וטט עם המשתתפים, לחלוק את מסך המחשב ולשלוח לינקים למסמכים לצורך עבודה משותפת, אפשרות להצביע כדי לקבל זכות דיבור ועוד.