הכירו שחקן חדש בזירת הסמארטפונים בישראל: רילמי (Realme). מדובר במותג הצעיר מבין המותגים של חברת BBK הסינית, שמותג הדגל שלה OnePlus כבר מוכר היטב בישראל. כמו כן מייצרת החברה את מותגי Oppo ו-Vivo. המותג רילמי הושק לראשונה לפני כשנתיים ולפי נתוני Counterpoint הוא המותג השביעי בגודלו בעולם הסמארטפונים, עם קצב צמיחה שנתי של 808 אחוזים ויותר מ-35 מיליון מכשירים שנמכרו בעיקר בשוק הסיני ובשוק ההודי, וב-25 מדינות נוספות.
הטלפונים של רילמי, מבוססי אנדרואיד, ממוצבים בדרך כלל ראש בראש מול אלה של שיאומי הסינית, הן בתכונות והן במחיר הבר-השגה. כמו שיאומי גם רילמי השיקה בתחילת החודש סמארטפון פרימיום, בעל תכונות מקבילות למכשירי הדגל של סמסונג: דגם X50 Pro 5G משודרג עם מסך סופר אמולד בעל קצב ריענון 120 הרץ, ערכת שבבים סנאפדרגון 865, ארבע מצלמות אחוריות ושתי מצלמות קדמיות, ועוד. לא ידוע עדיין אם המכשיר יוצע למכירה בישראל.
2 צפייה בגלריה
Realme
Realme
טלפון Realme מסדרת X
(צילום: Realme)
רילמי תמכור בישראל גם מוצרים נלווים כמו שעונים חכמים ואוזניות ועוד. היבואנית הישראלית של רילמי תהיה באג, שהודיעה הבוקר על חתימת הסכם להפצת המכשירים והיא תתחיל למכור אותם במהלך חודש זה הן ברשת באג והן בחנויות נוספות. באג ייבאה עד כה סמארטפונים של חברת מייזו, גם היא מסין, ולא ברור האם תמשיך לייבא אותם לישראל.
באג טרם פרסמה את רשימת הדגמים שתמכור בישראל, אולם ניתן להעריך שתעדיף בשלב ראשון לפנות לשווקי הביניים שבהם הביקוש גבוה יותר, עם כמה דגמים מסדרת X הגבוהה של רילמי. מדובר על טלפונים שנמכרים בכ-300 עד 400 דולר בחו"ל, והתמחור של באג, שיהיה אגרסיבי אם לשפוט לפי מחירי מייזו, עשוי להפוך אותם לאטרקטיביים לצרכן הישראלי.
2 צפייה בגלריה
Realme
Realme
טלפונים של Realme
(צילום: Realme)
ג׳וסף וואנג, נשיא רילמי למזה"ת ואפריקה, אמר: ״ישראל היא מדינה מובילה בחדשנות. רילמי שואפת להביא לצרכנים ברחבי העולם מוצרים חדשניים עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במחירים יוצאי דופן - למגוון אוכלוסיות צעירות, מגוונות תרבותיות – ממש כמו ישראל. אנו מוכנים לזנק לעתיד יחד עם הלקוחות הישראלים״.
אמיר מודן, מנכ״ל באג, אמר: ״חיכינו הרבה ליום הזה, אנחנו מכירים ועוקבים אחרי פעילות רילמי והישגיה יוצאי הדופן. המותג מציע ערך עבור הכסף עם איכות חומרה ותוכנה ממדרגה ראשונה ורמת אמינות גבוהה, ואנחנו בטוחים שגם הצרכנים בישראל יתאהבו במותג".
בתוך כך מפרסם היום ynet כי תוכנית "נטו" שהפחיתה את המכסים ומסי קנייה, צפויה להסתיים בעוד כשבועיים. בעקבות זאת צפויה התייקרות של שורת מוצרים ובראשם מכשירי סלולר. כך למשל סמארטפון מדגם אייפון 11 פרו מקס בנפח 256 ג'יגה בייט עולה כיום כ־5,500 שקל (לעומת כ־4,700 שקל בניו־יורק), אך לאחר החזרת המכסים יעלה מחירו לכ-6,300 שקל. יבואניות הסלולר הביעו חשש מפגיעה במכירות בעקבות צעד זה, בנוסף לפגיעה הקיימת בקצב מכירת הסלולר בישראל.