אייפון 12 ואייפון 12 פרו, שניים מהסמארטפונים החדשים של אפל, הגיעו ביום שישי לחנויות בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם. היינו מצפים שהמכשירים המבוקשים ינחתו בישראל כמה ימים לאחר ההשקה העולמית, או שלפחות בשלב הזה כבר נדע מתי הם צפויים להגיע לכאן, אבל מסתבר שלא: איש בתעשייה אינו יודע לנקוב רשמית בתאריך שבו יגיעו האייפונים החדשים לישראל או אפילו לומר כמה הם יעלו.
4 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו. כבר הגיע לחנויות בעולם
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
אייפון 12
אייפון 12
עומדים בתור בשנגחאי
(צילום: AFP)
פנינו לנציגות אפל בישראל, לשתי היבואניות של מכשירי החברה, איידיגיטל ואייסטור, וכן לחברות הסלולר הגדולות - פרטנר, פלאפון וסלקום. כאמור, באף אחת מהחברות לא ידעו לנקוב בתאריך שבו האייפונים החדשים יגיעו לישראל, או לספר לנו מה יהיה המחיר שלהם ומה הסיבה לעיכוב. עם זאת, בחלק מהחברות אמרו כי הם מחכים לעדכון מנציגות אפל בישראל. באחת מחברות הסלולר העריכו שהמכשירים יגיעו לחנויות בעוד כחודש, ובאחת מרשתות השיווק הגדולות סיפקו לנו הערכה דומה: "כנראה לקראת סוף נובמבר". איילת צרפתי-רוזן, מנכ"לית היבואנית איידיגיטל, מסרה בתגובה לפניית ynet: "הקורונה שיבשה ושינתה תוכניות לעסקים רבים ברחבי העולם. כך גם ראינו שלראשונה אפל הכריזה על האייפונים החדשים באוקטובר ולא בספטמבר כפי שהיה בשנים האחרונות. אנו מעריכים שהסיבה לדחיית ההשקה בארץ נעוצה גם היא בארגון מחדש שכל חברה נדרשה לו עקב המצב. להערכנו, כמות האייפונים שתגיע תהיה נמוכה מהביקושים הגדולים שקיימים. אנו נערכים ליצירת הזמנות מוקדמות מול הלקוחות באופן שיגדיל את הסיכוי לקבל את האייפון החדש מהר יותר".
בשנים קודמות, ההשקה של האייפונים בישראל הייתה סמוכה יותר להשקה העולמית: סדרת אייפון 11 שהוצגה על-ידי אפל ב-10 בספטמבר 2019, הגיעה לחנויות בארה"ב ב-20 בספטמבר. כבר ב-11 בספטמבר, יום אחרי האירוע של אפל, פורסם כי המכשירים יגיעו לישראל ב-25 בספטמבר. אייפון Xs הוכרז ב-12 בספטמבר 2018 והגיע לחנויות בארה"ב ב-21 בספטמבר. כבר ב-17 בספטמבר פורסם ב-ynet כי המכירה תצא לדרך ב-18 באוקטובר.
4 צפייה בגלריה
אייפון 12
אייפון 12
מכשירי אייפון חדשים
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
טים קוק עם אייפון 12 פרו
טים קוק עם אייפון 12 פרו
הוא כבר קיבל מכשיר. טים קוק עם אייפון 12 פרו
(צילום: אפל)
נזכיר כי ב-13 באוקטובר הציגה אפל ארבעה מכשירים חדשים בסדרת אייפון 12 שייצאו לחנויות בשתי פעימות - חלוקה שנובעת ממגפת הקורונה שגרמה לשיבושים בשרשרת האספקה ובתהליך הייצור. ב-23 באוקטובר הגיעו למדפים אייפון 12, מכשיר עם מסך 6.1 אינץ' שעולה החל מ-799 דולר, ואייפון 12 פרו, מכשיר מתקדם יותר עם מסך 6.1 אינץ' שעולה החל מ-999 דולר. ב-13 בנובמבר צפויים להצטרף אליהם שני מכשירים נוספים: אייפון 12 מיני, מכשיר עם מסך 5.4 אינץ' שיעלה החל מ-699 דולר, ואייפון 12 פרו מקס, עם מסך 6.7 אינץ' שיעלה החל מ-1,099 דולר.
אייפון 12