עדכון - זה מה שחשבנו על האייפונים החדשים:

הכירו את הדור החדש של האייפון: אפל הציגה הערב (יום ג') את אייפון 12 מיני, אייפון 12, אייפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס - ארבעה סמארטפונים שמצוידים כולם במסכי OLED מתקדמים ולראשונה גם בקישוריות 5G. באירוע וירטואלי שהועבר בשידור חי ביוטיוב בצל מגפת הקורונה, הכריזה ענקית הטכנולוגיה גם על הומפוד מיני - גרסה מוקטנת של הרמקול החכם שלה. חלק מהמכשירים יגיעו לחנויות רק בנובמבר, עיכוב שנובע מהמשבר העולמי ששיבש את תהליך הייצור.
(צפו באירוע המלא של אפל)
11 צפייה בגלריה
אייפון 12
אייפון 12
אייפון 13. חמישה צבעים
(צילום: Apple)
11 צפייה בגלריה
אייפון 12
אייפון 12
הגרסה הכחולה
(צילום: Apple)
"יש לנו הכרזות ענקיות בשבילכם היום", הבטיח מנכ"ל אפל טים קוק בפתח האירוע. "זה עידן חדש לאייפון", אמר קוק על הדור החדש של הסמארטפון שהושק לראשונה ב-2007, כשהוא מתכוון להטמעה של קישוריות 5G - לראשונה בתולדות החברה ולאחר שרוב מתחרותיה כבר עשו זאת. קוק אירח על הבמה את מנכ"ל ענקית התקשורת ורייזון, הנס וסטברג, שהכריז על פריסה של הדור החמישי ברחבי ארה"ב וטען: "5G כרגע הפך לאמיתי". ארבעת המכשירים, אגב, תומכים בטכנולוגיית הגלים המילימטריים המתקדמת והמהירה יותר.

שליפה מהכספת

הגרסה הראשונה שהוצגה היא אייפון 12 הסטנדרטי, שגודלו 6.1 אינץ'. מבחינה עיצובית, אין שינוי גדול בהשוואה לדור הקודם - המגרעת, שאפל מסרבת להיפטר ממנה, הוקטנה מעט, והפינות של המכשיר מעוגלות פחות בהשוואה לדור הקודם, עיצוב שמזכיר דגמים ישנים יותר. המכשיר מצויד בערכת שבבים A14 Bionic, לראשונה בארכיטקטורת 5 ננומטר עם 6 ליבות ו-4 ליבות עיבוד גרפי. לטענת אפל, ערכת השבבים הזו חזקה ב-50% מכל מתחרה. שתי המצלמות האחוריות מספקות לטענת החברה תוצאות טובות יותר מבעבר בתאורה חשוכה. ובניגוד לאייפון 11, שהיה מצויד במסך LCD, לאייפון 12 יש מסך OLED איכותי יותר. עם זאת, באפל לא שדרגו את קצב רענון המסך ליותר מ-60hz. בחברה מתגאים גם ב"ציפוי קרמי", מעטפת זכוכית של חברת קורנינג ששומרת טוב יותר מבעבר על המכשיר ומגדילה פי ארבעה את סיכויי ההישרדות של המכשיר במקרה של התרסקות. אייפון 12 יהיה זמין בצבעים שחור, לבן, אדום, ירוק ולראשונה - כחול. המכשיר יעלה 799 דולר ויגיע לחנויות בחו"ל ב-23 באוקטובר.
11 צפייה בגלריה
אייפון 12
אייפון 12
שתי מצלמות אחוריות. אייפון 12
(צילום: Apple)
11 צפייה בגלריה
Apple event
Apple event
אייפון 12 מיני נשלף מהכספת
(צילום: Apple)
אחרי אייפון 12, שלפה אפל מהכספת (אנחנו לא צוחקים) את אחיו הקטן: אייפון 12 מיני - מכשיר עם מסך 5.4 אינץ' ומפרט זהה לחלוטין לזה של אחיו הגדול, חוץ מהגודל כמובן. גרסת המיני אמורה לקרוץ למי שמסתייגים מסמארטפונים ענקיים ומעדיפים מכשירים קטנים שנכנסים בקלות לכיס. גם המחיר, 699 דולר בלבד, צפוי לעזור לו במכירות כאשר יגיע לחנויות ב-13 בנובמבר. בין שני האייפונים הציגה אפל גם את MagSafe, טכנולוגיה חדשה להטענה אלחוטית שתאפשר בין היתר להצמיד ארנק לאייפון או להטעין במקביל אייפון ואפל ווטש (אם תקנו את המטען המתאים, כמובן).
אייפון 12
11 צפייה בגלריה
Apple event
Apple event
טכנולוגיית MagSafe. למה לא להצמיד ארנק לאייפון?
(צילום: Apple)

המנה העיקרית: מכשירי הפרו

משם עברה אפל לאייפון 12 פרו ולאייפון 12 פרו מקס - המנה העיקרית וגולת הכותרת של הדור החדש. מדובר בשני מכשירים בגדלים 6.1 ו-6.7 אינץ' בהתאמה, כאשר הפרו מקס הוא האייפון הגדול ביותר שאפל ייצרה אי פעם. בניגוד לאייפון 12 ולאייפון 12 מיני, דגמי הפרו מצוידים בשלוש מצלמות אחוריות עם זום אופטי x4 (דגם הפרו) ו-x5 (פרו מקס). אפל מנסה לקרוץ לצלמים מקצועיים עם Apple ProRAW, פיצ'ר חדש שיגיע למכשירים בהמשך ויאפשר לצלמים שליטה בפרטים ברמה גבוהה במיוחד. מכשירי הפרו כוללים גם חיישן LiDAR, שמזהה אובייקטים בסביבתו של הסמארטפון ואמור לתרום גם הוא לשיפור יכולות הצילום ולתמוך ביישומי מציאות רבודה (AR). המכשירים תומכים ב-Dolby Vision ויאפשרו לצלם וידאו ולערוך אותו על המכשיר עצמו בפורמט המתקדם. "אייפונים לצלמים", קוראים באפל למכשירי הפרו. שני הדגמים יהיו זמינים בצבעים כחול, זהב, כסף וגרפיט. אייפון 12 פרו יעלה 999 דולר ויגיע למדפים ב-23 באוקטובר, אחיו הגדול יעלה 1,099 דולר וינחת בחנויות רק ב-13 בנובמבר.
11 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
גול הכותרת. אייפון 12 פרו
(צילום: Apple)
11 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
זום אופטי x4 וחיישן LiDAR
(צילום: Apple)
כפי שדווח עוד לפני ההשקה, אפל לא תספק בקופסה של האייפונים החדשים מטען או אוזניות, אלא כבל לטעינה בלבד. החברה טוענת שמדובר במהלך למען הסביבה ושללקוחות רבים יש כבר את האביזרים הללו. זה נכון בהחלט, אבל אנחנו רק נוסיף שמדובר גם במהלך כלכלי שמאפשר לחברה לצמצם עלויות ייצור ומשלוח. ואם כבר דיברנו על כבלים, אפל עדיין מסרבת לעבור לחיבור USB-C (מהלך שכבר יצא לדרך בליין האייפדים שלה) והיא נשארת עם חיבור הלייטנינג הוותיק.

והיה גם רמקול קטן

לפני האייפונים, המוצר הראשון שעליו הכריז קוק היה הומפוד מיני, גרסה קטנה של ההומפוד, הרמקול החכם של אפל. ההומפוד המקורי הוכרז לראשונה בשנת 2018 ומאז הוא משתרך מאחורי המתחרים מבית גוגל ואמזון - לפחות בכל מה שקשור למכירות. הגרסה המוקטנת מעוצבת כמו כדור (בצורה שמזכירה באופן כמעט חשוד את הדור החדש של אמזון אקו) וכאשר משוחחים עם הסייעת הקולית סירי, אורות מתחלפים בוקעים מהחלק העליון שלה. לא מתלהבים מהאזנה למוזיקה במונו? אפשר להציב שני רמקולים באותו חדר והם יעבדו ביחד כדי לספק לכם סאונד בסטריאו. במחיר של 99 דולר בלבד, באפל מקווים שההומפוד מיני יהיה הרבה יותר אטרקטיבי מאחיו הגדול. ועוד פרט מעניין: יעל גרטן - עובדת ישראלית באפל - לקחה חלק בהצגת היכולות של המכשיר.
11 צפייה בגלריה
Apple event
Apple event
כל האייפונים, כל המחירים
(צילום: Apple)
11 צפייה בגלריה
Apple event
Apple event
טים קוק מציג את אייפון 12
(צילום: Apple)
11 צפייה בגלריה
Apple event
Apple event
99 דולר בלבד. הומפוד מיני
(צילום: Apple)
אפל נוהגת להכריז על הדור החדש של האייפון בחודש ספטמבר, אבל השנה מגפת הקורונה גרמה להשבתת קווי הייצור בסין וריתקה את עובדי החברה לבתיהם, מה שהוביל לעיכוב של שבועות בהשקת המכשירים החדשים. בחודש שעבר ערכה אפל אירוע וירטואלי חגיגי, אבל למגינת ליבם של חובבי האייפון היא הקדישה אותו להכרזה על שעונים חכמים, טאבלטים ובאנדל חדש שמאחד בין השירותים השונים שלה. אנליסטים מעריכים כי ההטמעה של טכנולוגיית ה-5G באייפון 12, לראשונה בתולדות אפל, תעודד משתמשים רבים להחליף את המכשירים הקיימים שלהם באייפונים חדשים. קייטי הוברטי, אנליסטית במורגן סטנלי, העריכה שעל אף משבר הקורונה, החברה תמכור בשנת הכספים 2021 כ-220 מיליון אייפונים - זינוק של 22% בהשוואה לשנה הנוכחית.
11 צפייה בגלריה
Apple event
Apple event
טים קוק פותח את האירוע באפל פארק
(צילום: Apple)