Rog Phone 5 הוא טלפון מרשים, מסקרן, תמוה, כיפי ומכעיס יותר מרוב הסמארטפונים שתמצאו בחנויות היום. הוא גם אחד מסמארטפוני הגיימינג הראשונים שמגיעים לישראל. וכן, כמעט כל מכשיר סלולרי שתמצאו בחנויות כיום יריץ בלי בעיה גם משחקים, אבל בטלפון הזה חווית הגיימינג מכתיבה את העיצוב והמפרט.
2 צפייה בגלריה
Asus Rog 5
Asus Rog 5
Asus ROG Phone 5. אסוס מרימה את הכפפה
(צילום: shutterstock)
חברות בעל נתח שוק גבוה בישראל כמעט ולא מייצרות טלפונים כאלה. סמסונג, למשל, משווקת חלק מהטלפונים שלה לגיימרים, אבל ההתאמה לצרכיהם היא מינורית. בעבר ייבאה באג טלפון גיימינג של Razer, אבל מאז עברו שנתיים. הנציגות המקומית של אסוס מרימה, בעצם, את הכפפה ומתחילה לייבא את סדרת הסמארטפונים הדי פופולרית שלה, כש-Rog Phone 5 הוא הסנונית הראשונה של הייבוא הזה.
(אירוע ההשקה של ROG Phone 5)
אם אתם תוהים איך תיעדוף חוויות גיימינג מכתיב החלטות עיצוביות, הנה דוגמה: לטלפון הזה יש שני שקעי USB-C. אחד נמצא בתחתית המכשיר, כרגיל, ואילו השני נמצא בצד. המטרה היא שתוכלו לשחק במצב אופקי בלי שכבל ההטענה יפריע לכם. ואם כבר מצב אופקי, בצד ימין של מסגרת הטלפון ישנם מספר חיישנים שמטרתם לדמות כפתורים.

עוד סקירות סמארטפונים

הפואנטה היא לאפשר לכם להסתמך על הכפתורים האלה בזמן משחק, כאשר הטלפון במצב אופקי והחיישנים נמצאים מעל המסך, במקום לעבוד רק עם מסך מגע. הכפתורים עובדים מצוין - מזהים לחיצות בצורה מיידית ומדויקת.
בכל שימוש שאינו גיימינג, שני הדברים האלה מינוריים. במשחקים, הם פותרים בעיות אמיתיות ומהותיות עבור שחקנים. אגב, חיישני המגע ניתנים לתכנות, ולא מצריכים תמיכה מהמשחק - תוכלו פשוט לקבוע כי לחיצה עליהם תדמה לחיצת אצבע על אזור מסוים במסך.
ואם כבר כפתורים, כדאי להזכיר גם את המאוורר החיצוני שמגיע עם הטלפון. הוא כאן כדי לקרר את הסמארטפון בזמן משחק אם אתם רוצים לנצל את כל כוחו של המעבד לאורך זמן. המאוורר שואב כוח מהטלפון, אך בתמורה גם מוסיף לכם עוד שני כפתורי גב שניתן לתכנת.

יישומים תומכים

וזו לא רק החומרה שמותאמת למשחקים. כמו המחשבים של אסוס, גם הטלפון הזה מצויד בתוכנות שמטרתן לאפשר לכם לשחק בצורה נוחה. יישום Armoury Crate, למשל, הוא חלק בלתי נפרד מהטלפון והוא מאפשר לכם להגדיר אינספור דברים שקשורים למשחקים - החל מכוח העיבוד ועד לפקודות מאקרו שמדמות רצף של לחיצות.
זה חשוב בין השאר כי שימוש בטלפון לצרכי גיימינג הוא עדיין מלאכת איזון עדינה בין חווית משחק לבין שאר השימושים של הטלפון. רוצים שבזמן משחק פעולה מסוים הטלפון לא יעבור אוטומטית בין רשת סלולר ל-WiFi? מעדיפים לחסוך זמן סוללה במשחק איטי באמצעות הורדת קצב רענון המסך? תוכלו לעשות את כל זה והרבה, הרבה יותר. ורוב הדברים האלה לא מרגישים בכלל כמו גימיקים, אלא כמו הגדרות שימושיות ונוחות.
היות ומדובר בטלפון גיימינג, המפרט שלו הוא מהמרשימים ביותר שתמצאו בשוק כיום. יש כאן מסך AMOLED בהיר ויפהפה בגודל 6.78 אינץ' וקצב רענון 144 הרץ, יחד עם ערכת השבבים החדשה ביותר של קוואלקום, סנאפדראגון 888. ויש גם סוללה של 6,000 מיליאמפר שעה עם הטענה מהירה, כמו גם שקע אוזניות מובנה. המכשיר מגיע לארץ בשתי גרסאות, שתיהן עם 256 גיגה שטח אחסון. אחת מהן כוללת 12 גיגה זיכרון ועולה 4,299 שקלים, והשנייה כוללת 16 גיגה זיכרון ועולה 4,699 שקלים. המשקל של הטלפון, 238 גרם, הוא מהגבוהים ביותר בשוק. זה המחיר שמשלמים אם רוצים טלפון גיימינג.
קשה לי להתייחס לזמן הסוללה של הטלפון. על פניו, 6,000 מיליאמפר-שעה זה המון. אבל זה טלפון שמיועד למשחקים, ואם אתם אכן מריצים כותרים כמו Genshin Impact ופורטנייט כל היום, אין לכם מה לצפות לחיי סוללה של יותר מכמה שעות - במיוחד אם המאוורר החיצוני מחובר. מצד שני, זה עדיין יותר מאשר כמעט כל טלפון אחר.

רק אל תבנו על המצלמה

מה שהרבה פחות מרשים זה מערך הצילום. יש כאן שלוש מצלמות אחוריות: רחבה עם חיישן 64 מגה-פיקסל, אולטרה-רחבה עם חיישן 13 מגה-פיקסל ומצלמת מאקרו עם חיישן 5 מגה-פיקסל. "סבירות" זה כל מה שאפשר להגיד עליהן. אלה כנראה המצלמות הכי פחות מרשימות ביותר בטלפון שעולה יותר מ-4,000 שקלים, פשוט כי הן לא אחידות. רוב התמונות שצילמתי במהלך היום היו די טובות, אם כי לפעמים אפשר היה לזהות יותר מדי רעש או צביעה לא נכונה של השמיים. במהלך הלילה, חצי מהתמונות היו רועשות מדי, ואילו החצי השני היה די בסדר. בלילה, התוצאות הכי טובות התקבלו כשעברתי למצב "פרו" והגדרתי הכל בעצמי - פעולה שלא בדיוק תואמת את השימוש הרגיל במצלמת סלולר בימינו, כשמרבית מכשירי דגל מספקים תוצאות טובות בלחיצת כפתור אחת.
2 צפייה בגלריה
Asus Rog 5
Asus Rog 5
ROG Phone 5 עם האוזניות. טלפון במשקל כבד
(צילום: יח"צ)
בין האביזרים שתוכלו לרכוש עם ה-Rog Phone 5 נמצאות ROG Cetra 2 Core, אוזניות חוטיות שהצליחו להפתיע לטובה הן עם איכות הסאונד, הן עם איכות המיקרופון - שנוסתה גם על הטלפון וגם באקס-בוקס - והן עם העובדה שכללו גם ראשי ספוג ולא רק סיליקון. הן יעלו 359 שקלים כאשר יגיעו לישראל.
המכשיר הזה מבהיר עד כמה הרעיון של "הסמארטפון המושלם" הוא מופרך. דרך הפריזמה של גיימינג, אף טלפון אחר בשוק הישראלי היום לא יכול להתחרות בו בכלל. מצד שני, הוא עצמו לא מצליח להתחרות מבחינת צילום - יכולת לא פחות חשובה עבור רוב המשתמשים - במכשירי הדגל של 2021.
יותר מכל טלפון אחר בשוק, ה-ROG Phone 5 הוא טלפון שאין מה להתלבט אם לקנות אותו. אם אתם יודעים שהוא עונה בדיוק על הצרכים שלכם (משחקים, משחקים ועוד קצת משחקים), והמחיר שלו לא מפחיד אתכם, זה הטלפון עבורכם. אם, לעומת זאת, אתם מתלבטים בינו לבין טלפון "רגיל", רוב הסיכויים הם שהחסרונות שלו לא יטו את הכף לטובתו.