במבט ראשון הגלקסי S20 החדש של סמסונג נראה כמו עוד סמארטפון מהשורה: הוא לא גדול מדי, לא כבד מדי, גם לא יפה מדי. רק אחרי שאתה בוחן אותו מקרוב אתה מבין שמדובר ככל הנראה בסמארטפון הטוב בעולם בקטגוריה שלו. התכונות שלו עולות על אלה של אייפון 11 של אפל למשל, וגם על אלה של פיקסל 4 מבית גוגל: יש לו מסך טוב יותר, הפרדה גבוהה יותר, מצלמות חזקות יותר, סוללה בעלת נפח גדול יותר וזו רק ההתחלה.

סדרת גלקסי S20 שהושקה בחודש שעבר על-ידי סמסונג כוללת שלושה סמארטפונים: S20 פלוס ו-S20 אולטרה הם שני הבכירים במשפחה: הם מצויידים בין השאר במסכים גדולים יותר ודגם האולטרה מתהדר במערך צילום עם חיישן 108MP וזום שמגיע ל-x100. אבל דווקא דגם ה-S20 הקטן עשוי להתברר כהפתעה האמיתית.
הטלפון שקיבלנו לבדיקה מהיבואן, חברת סאני תקשורת, הגיע בצבע תכלת פסטלית מבריקה (יש גם ורוד ענן ואפור). במרוץ העולמי למסכים הולכים וגדלים, S20 נותר בתחום השפוי עם מסך 6.2 אינץ' לעומת כמעט 7 אינץ' באחיו הגדולים. המסך המאורך (יחס 20:9) גורם לכך שרוחב המכשיר כ-6 ס"מ בלבד, ולכן הוא נוח לאחיזה ולא דורש להטוטי אצבעות כדי להגיע לכל חלקי המסך. עם משקל 163 גרם מדובר במכשיר קל ונוח.
9 צפייה בגלריה
סמסונג S20 סקירה
סמסונג S20 סקירה
סמסונג S20. המסגרת דקה יותר
(צילום: ynet)
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20
סמסונג גלקסי S20
סמסונג גלקסי S20
מבחינה חיצונית הוא נראה כמעט זהה לקודמו, גלקסי S10, עם פינות מסך קמורות מעט ומסגרת דקה אך ללא פונקציונליות של השוליים כמו במכשירי ה-edge של פעם. ב-S20 המסגרת דקיקה יותר והמסך מכסה 89.5 אחוזים משטח המסך, יותר מכל מכשיר מתחרה. גם חריר המצלמה הקדמית הוקטן במקצת והוא ממוקם, כמעט בלתי מורגש, באמצע המסגרת העליונה ולא בפינה הימנית כמו בסדרה הקודמת. אפשר לומר שהדיון על "המגרעת", גודלה ומיקומה, הפך כבר לחסר חשיבות.
המסך של ה-S20 נראה טוב, חד ושופע צבעים, מסך Dynamic AMOLED בהפרדת +WQHD כלומר 3,200X1,440. לראשונה בסדרה הזו סמסונג מציעה קצב רענון מסך של 120Hz, שבתיאוריה אמור לאפשר תנועה מהירה וחלקה יותר בעת דפדוף ובעיקר במשחקי מחשב. הבעיה היא שהמסך מתפקד מצוין גם בריענון של 60Hz וקשה להניח שזו התכונה המנצחת שבגללה תרצו לעבור ל-S20. צריך גם לציין שקצב הרענון הגבוה לא פועל בהפרדה מקסימלית אלא בהפרדת הביניים בלבד.
9 צפייה בגלריה
סמסונג S20 סקירה
סמסונג S20 סקירה
שלוש מצלמות על במה מוגבהת
(צילום: ynet)
המראה הופך מעניין יותר כשהופכים את הסמארטפון אל גבו: מערך המצלמות האחוריות מקבל כאן מראה חדש, טרנדי, כששלוש המצלמות והמבזק ממוקמים על גבי במה מוגבהת בצידו השמאלי העליון של גב המכשיר. מה שכן, הבליטה הזו מעצבנת ביותר ומחייבת שימוש בכיסוי (שמצורף למארז).
כפתור ההפעלה של ה-S20, שהיה שקוע בסדרה הקודמת ושימש גם כחיישן טביעת אצבע, חזר להיות בולט ונוח וכפתור הגברת הקול עבר מצידו השמאלי של המכשיר לצידו הימני והושם מעל כפתור ההפעלה. הכפתור הייעודי לביקסבי נעלם כליל, אבל אל דאגה: ביקסבי עדיין ממתינה לנו בלחיצה ארוכה או בלחיצה כפולה (תלוי בהגדרות) על כפתור ההפעלה.
9 צפייה בגלריה
סמסונג S20 סקירה
סמסונג S20 סקירה
צילום במצב 'רגיל'. צבעים גדולים מהחיים
(צילום: ynet)
9 צפייה בגלריה
סמסונג S20 סקירה
סמסונג S20 סקירה
צילום במצב 'מקצועי'. צבעים אותנטיים
(צילום: ynet)
אין ספק שסמסונג עושה מאמץ ניכר לשמור על מקומה בצמרת מערכי הצילום בסמארטפונים מול מתחרים חזקים כמו אייפון 11 של אפל ופיקסל 4 של גוגל. יש לסדרת ה-S20 חיישני צילום גדולים יותר, עדשות גדולות ויכולות זום משופרות. גם בגלקסי S20, הצנוע שבסדרה, יש מערך צילום מרשים, שכולל עדשה רחבה (79 מעלות) 12MP עם מיפתח f/1.8, עדשה אולטרה-רחבה (120 מעלות) 12MP עם מיפתח f/2.2 ועדשת זום-טלפוטו (76 מעלות) 64MP בעלת מיפתח f/2.0 עם חיישן 0.8 מיקרון. מצלמת הסלפי הקדמית היא מצלמת 10MP עם מיפתח f/2.2 וחיישן 1.22 מיקרון.
התמונות, כמו תמיד בסמסונג, יוצאות בצבעים מרהיבים, אולי מרהיבים מדי. מי שמעדיף קרבה למציאות יכול לכוונן את תכונות הצילום במצב צילום "מקצועי". החברה גם שיפרה את מצב הצילום בלילה, שהפך באחרונה לזירת מאבק בין החברות המובילות. הזום האופטי של המכשיר מגיע ל-3X (לעומת 2X בסדרה הקודמת) ובצירוף הזום הדיגיטלי ניתן להגיע ל-x30. כדאי לשים לב שבניגוד להבטחות המפרסם, כבר באמצע הדרך ל-x30. התמונה נעשית גרעינית ומטושטשת מעט. בתחומי הזום האופטי התוצאות נאות, וניתן להפיק צילומי דמויות איכותיים.
9 צפייה בגלריה
סמסונג S20 סקירה
סמסונג S20 סקירה
Single Take: תנו ל-AI לבחור בשבילכם
(צילום: ynet)
תכונה נחמדה שסמסונג הוסיפה לסדרה החדשה היא Single Take: אתה מצלם סרטון של 10 שניות והמצלמה, באמצעות מה שמתואר כטכנולוגיית בינה מלאכותית וטכנולוגיות שיפור תמונה, יוצרת סדרה של 12 צילומים: צילום רגיל, צילום בזווית רחבה, פנורמה, צילום במצב פורטרט עם טשטוש הרקע, סרטון בומרנג הכולל מוסיקה ועוד. לאחר מכן התוצאות שה-AI בחר כמוצלחות ביותר מוצגות בספרייה ואפשר לשתף בכיף בלי כל הטרחה שלפני. בתחום הווידיאו, סמסונג יצאה מגדרה כדי לפנק את לקוחות כל שלושת דגמי S20 ביכולת צילום באיכות 8K. הבעיה היא, שאת התוצאה לא תוכלו להעריך על מסך הטלפון הנוכחי, שמגיע ל-4K בלבד וגם לא בשום דרך אחרת זולת מסך טלוויזיה 8K, למשל כזה מתוצרת סמסונג (שעושה מאמצים עילאיים לקדם את הטכנולוגיה הזו בשוק). אפשר להעריך שזו גם הסיבה, שסמסונג פתחה את הטכנולוגיה לכל הלקוחות: ככל שיהיו יותר סרטוני וידיאו ב-8K כך יהיה יותר ביקוש למסכים שמאפשרים להציג אותם.
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20
סמסונג גלקסי S20
סמסונג גלקסי S20. קטן, ורוד ונותן פייט
(צילום: יח"צ)
את כל הטכנולוגיה הזו מניעה ערכת השבבים המתקדמת ביותר של סמסונג - Exynos 990, שמיוצרת בטכנולוגיית 7 ננומטר ומצוידת בשמונה ליבות עיבוד ובמעבד הגרפי Mali-G77 MP11. אגב, בדגמים שנמכרים בארה"ב שילבה החברה את מעבד סנאפדרגון 865 של קואלקום. הסוללה של המכשיר עתירת הספק - 4,000 מיליאמפר-שעה - שזה הרבה יותר מהדגמים הקודמים וגם יותר מהמתחרים הנוכחיים. תכונה חביבה שנתמכת כאן היא האפשרות להטעין אלחוטית סמארטפון אחר באמצעות הצמדת המכשירים גב אל גב, כמו בדור הקודם.
מערכת ההפעלה של הטלפון היא כמובן אנדרואיד 10 עם המעטפת של ממשק One UI 2 של סמסונג, והיא כוללת תכונות מתקדמות כמו למשל מצב כהה, שגם מעביר אוטומטית את כל אפליקציות גוגל וסמסונג למצב זה. יש כאן גם הטמעה של אפליקציית שיחות הווידיאו DUO, המתחרה של גוגל ל-Facetime מבית אפל, לתוך החייגן ולאנשי הקשר. תכונות נוספות: Music Share, שמאפשר להזרים מוזיקה למערכת המולטימדיה במכונית, ושילוב של ביקסבי עם ספוטיפיי.
9 צפייה בגלריה
סמסונג S20 סקירה
סמסונג S20 סקירה
צילום לילה שנותן עבודה טובה
(צילום: ynet)
אחרי שוויתרה על שקע האזניות בסדרת הנוט 10, סמסונג מביאה את הטרנד גם לסדרת ה-S20 ודורשת מהלקוחות לוותר על השקע הגדול והמכוער, שהולדתו בימי ה"ווקמן" של סוני, ולעבור לאזניות אלחוטיות. סרבני אזניות אלחוטיות ואלה שחרדים מקרינה מזיקה יכולים לעשות שימוש באזניות המצורפות, שמתחברות לשקע ה-USB-C של המכשיר.
ואם כבר בענייני צליל, עוצמת הרמקולים הסטראופוניים של ה-S20 מרשימה, ואיכות הצליל מתבטאת בצלילים גבוהים-בינוניים מדויקים ונקיים אם כי צלילי הבאס מעט פחות עמוקים מהמצופה.
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20
סמסונג גלקסי S20
משפחת גלקסי S20
(צילום: יח"צ)
המכשיר מצויד בהרבה זיכרון. זה לא מקרי כשסרטון 8K באורך 10 שניות שוקל יותר מ-100 מגה בייט. סמסונג מספקת כאן זיכרון פנימי בנפח 8GB וזיכרון אחסון בנפח 128GB בתוספת שקע לכרטיס זיכרון חיצוני בנפח של עד 1TB. אין ספק שבתחום הזה היא מובילה כרגע ללא עוררין.
עוד כמה תכונות לקינוח: סורק טביעת אצבע מתחת למסך שמבוסס על טכנולוגייה אולטרסונית ועושה את העבודה היטב. יש גם הגנה וזיהוי נוזקות באמצעות טכנולוגיה של חברת מקאפי. הגנה מסוג אחר נותנת זכוכית גורילה מדור 6, המתקדם מסוגו, שמחפה את המכשיר מלפנים ומאחור, והגנה מפני חדירת מים בתקן IP68 (עד חצי שעה בעומק מים של עד 1.5 מטר).
הגלקסי S20 מגיע ממש בימים אלה לחנויות ולחברות הסלולר במחיר רשמי של 3,500 שקל אבל אם תתאמצו תגלו מחירים נמוכים בכמה מאות שקלים.