ההתרגשות לקראת השקת סמארטפון הדגל החדש של סמסונג, הגלקסי S20, הולכת וגדלה ככל שאנו מתקרבים ל-11 בפברואר, המועד שבו יערך אירוע Galaxy Unpacked בסן פרנסיסקו. אתמול (יום א') דלפו תמונות ראשונות של ה-S20 פלוס, שמגלות טלפון עם מערך צילום אחורי בן ארבעה חיישנים, מבזק וחריר שעשוי לשמש למיקרופון פנימי אשר יאפשר את תכונת הזום-אין לאודיו החדשה. התמונות נחשפו באתר xda-developers, ולטענתם הגיעו ממקור אנונימי שביקש לטשטש פרטים מזהים בתמונה.
3 צפייה בגלריה
S20 פלוס בתמונות שדלפו
S20 פלוס בתמונות שדלפו
S20 פלוס בתמונות שדלפו
(צילום: xda developers)
בנוסף לפרטים הטכניים, התמונות - בהנחה שהן אותנטיות - שמות סוף לשמועות: מכשיר הדגל הבא של סמסונג ייקרא גלקסי S20 ולא גלקסי S11. ומה לגבי המפרט? בהמשך לידיעות על יציאתה של הסייעת הקולית ביקסבי מהתמונה, הטלפון אכן מכיל כפתור הפעלה וכפתור ווליום אבל לא כפתור מיוחד לביקסבי כמו שקיים בדגמים קודמים. המסך הקדמי שטוח כמעט לחלוטין, ללא הקימורים שאפיינו בעיקר את סדרת S10 וקודמותיה. חריר המצלמה הקדמית ממוקם במרכז המסגרת העליונה ולא בצידה.
התמונות שנחשפו הן של דגם S20 פלוס, שיהיה דגם הביניים בסדרה. הדגם הנמוך ייקרא S20 והדגם הגבוה יהיה S20 אולטרה, אשר יכיל את מערך הצילום המתקדם ביותר, כולל מצלמת 108MP. פיזור התכונות הזה מזכיר מאוד את פיזור התכונות בין שלושת הדגמים של אפל באייפון 11.
באירוע יושק גם הטלפון המתקפל השני במשפחת הגלקסי פולד, טלפון הצדפה, שבו המסך מתקפל לחצי. זאת לעומת דגם הפולד הראשון, שבו המסך נפתח לשניים והופך לטאבלט קטן. חרושת השמועות נקלעה לוויכוח קשה האם הטלפון החדש יכונה גלקסי Fold 2, גלקסי Z Flip, או בכלל Bloom.
סמסונג נאלצת במקרה הזה לצאת לשוק שנייה, אחרי שלנובו הוציאה כבר לשוק את מוטורולה RAZR החדש, שמחזיר לחיים את המכשיר המיתולוגי בתצורה מודרנית ושובת לב. מכל מקום, טלפון הצדפה של סמסונג יציג מחיר תחרותי, ככל הנראה כ-1,000 דולר.
3 צפייה בגלריה
לפי השמועות - זה המתקפל הבא של סמסונג
לפי השמועות - זה המתקפל הבא של סמסונג
לפי השמועות - זה המתקפל הבא של סמסונג
(צילום מסך)
בין שמועה לשמועה, סמסונג עצמה הכריזה היום רשמית על דגם חדש שמיועד לשוק העסקי: גלקסי XCover Pro. מדובר בטלפון לחברות, שנועד לעובדי שטח בתחומים כמו תעשייה, בריאות, לוגיסטיקה ומכירות. לטלפון יש תכונות קשיחות יוצאות דופן: הוא עמיד בנפילות מגובה 1.5 מטרים, בזכות תקן צבאי MIL-STD 810G הוא עמיד בתנאים קיצוניים של גובה, לחות וטמפרטורה, ובזכות תקן IP68 הוא עמיד למים עד לעומק של חצי מטר.
3 צפייה בגלריה
גלקסי Galaxy XCover Pro
גלקסי Galaxy XCover Pro
גלקסי Galaxy XCover Pro - קשוח
(צילום: יח"צ)
סוללה בנפח 4,050 מיליאמפר-שעה מעניקה לו משך פעולה ארוך, והיא ניתנת להחלפה במהלך היום, כמו בטלפונים משנים קודמות. במסגרת שיתוף פעולה בין סמסונג למיקרוסופט, אחת התכונות המעניינות שמציג הטלפון היא היכולת להשתמש במכשיר כ"ווקי-טוקי" באמצעות אפליקציית Teams של מיקרוסופט וכפתור ייעודי בטלפון. כמו כן, הוא מאפשר פעולת חיוב לקוחות במעין קופה רושמת ניידת.