לפחות אחד ממכשירי האייפון שצפויים להיחשף בסתיו הקרוב יגיע עם טכנולוגיית צילום חדשה, שטרם שולבה במכשירים סלולריים - כך מסר ל-ynet גורם המעורה בפרטי הייצור של הטלפון החדש. שמועות על שילובה של הטכנולוגיה, Sensor-Shift Stabilization, הופיעו בשנה שעברה בעיתון Digitimes, וכן במזכר של האנליסט מינג-צ'י קו במרץ האחרון.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של אייפון 12
הדמיה של אייפון 12
יגיע בסתיו. הדמיה לא רשמית של אייפון 12
(הדמיה: MotionFox/ConceptsiPhone)
מטרת הטכנולוגיה החדשה היא לייצב את המצלמה ולבטל את הרעידות שעלולות לגרום לתמונה מטושטשת. כיום, אפל ויצרניות אחרות משתמשות בשילוב בין ייצוב אופטי של עדשות המצלמה לבין רכיבי תוכנה שמטרתם לצמצם את הטשטוש. באייפון 11 פרו, למשל, העדשה הרחבה ועדשת הזום הן מיוצבות. זה אומר שהטלפון משתמש בחיישנים כדי לזהות רעידות, ואלקטרומגנטים בתוך רכיב העדשה משנים את את הזווית שלה בזמן אמת כדי לבטל את הרעידות האלה.
יתרון נוסף לייצוב חיישן הוא היכולת לייצר תמונות שמבוססות, בעצם, על מספר צילומים שנעשים תוך שהחיישן זז קצת, כדי לתפוס עוד מידע על התמונה. אם אפל תשתמש בטכנולוגיה הזו לצורך העשרת מידע, זה יוכל לתת לה יתרון בצילומים שבהם יש חשיבות לטווח הצבעים, וכן בצילומים שנעשים בתאורה בעייתית. כיום, רוב ההתקדמות בצילומי לילה מגיעה משיפורי תוכנה, לא משיפורים ביכולות החיישנים - מה שמאפשר לגוגל להיות בין המובילות בשוק הזה, על אף שהטלפונים שלה ממש לא הכי מתקדמים בכל הקשור למפרט הצילום שלהם.
בשנים האחרונות, אפל השיקה את האייפונים החדשים שלה בחודש ספטמבר, אך השנה התוכניות שלה עלולות להיות שונות. שמועות שטרם אומתו גורסות כי קשיים שנוצרו בשרשראות האספקה של החברה בעקבות נגיף הקורונה עלולים להוביל להשקה מאוחרת יותר השנה. לטענת האנליסט ג'ון פרוסר, באוקטובר תכריז אפל על ארבעה אייפונים חדשים. אנחנו עדיין לא יודעים לאילו גרסאות של האייפון הבא תגיע טכנולוגיית הצילום החדשה, והאם היא תשולב בכל חיישני הצילום, או שמא רק בחיישן של המצלמה האולטרה-רחבה שכיום אינה מיוצבת.