פרשת האטת האייפונים עולה לאפל ביוקר: ענקית הטכנולוגיה הסכימה לשלם סכום של עד 500 מיליון דולר במסגרת פשרה שהושגה בעקבות תביעה ייצוגית בארה"ב. הפיצוי שיקבל כל משתמש נמוך יחסית - כ-25 דולר בלבד.
1 צפייה בגלריה
אייפון 6 ו-6 פלוס. הפיצוי בדרך
אייפון 6 ו-6 פלוס. הפיצוי בדרך
אייפון 6 ו-6 פלוס. הפיצוי בדרך
(צילום: AFP)
בדצמבר 2017 הודתה אפל כי נהגה להאט אייפונים באמצעות עדכוני תוכנה, על מנת שהסוללות יחזיקו מעמד ולא יגרמו לכיבוי פתאומי של המכשיר. מנגד, עלתה הטענה כי אפל עשתה זאת על מנת לעודד את המשתמשים לשדרג לאייפון חדש יותר. החברה התנצלה על הפרשה ואיפשרה ללקוחות להחליף סוללה במחיר מוזל. בשנים 2017 ו-2018 הוגשו בארה"ב עשרות תביעות ייצוגיות נגד אפל, שאוחדו בהמשך לתביעת ענק שכעת מגיעה לסיומה בהסכם פשרה שצפוי לקבל חותמת של בית משפט ב-3 באפריל. אפל תשלם סכום שינוע בין 310 ל-500 מיליון דולר, כ-90 מיליון דולר מתוכם יילכו לעורכי הדין. משתמשי אייפון בארה"ב יכולים לבקש לקבל פיצוי במסגרת התביעה אם רכשו לפני 21 בדצמבר 2017 את אחד הדגמים הבאים: 6, 6 פלוס, 6S, 6S פלוס, 7, 7 פלוס או SE. הסכום שיקבל כל אחד עשוי להשתנות בהתאם למספר התובעים הסופי.

גם בישראל מצפים לפיצוי

אפל, אגב, מכחישה במסגרת ההסכם שפעלה שלא כשורה ומצהירה שהסכימה לשלם את הסכום על מנת להימנע מהתדיינות משפטית שעשויה להיות יקרה ומייגעת. עורכי הדין, מצדם, אמרו שמדובר בהסכם "הגיוני, הוגן וראוי". האטת האייפונים סיבכה את אפל מול משתמשים ברחבי העולם. בחודש שעבר קנסה צרפת את החברה ב-25 מיליון אירו בגלל אותה פרשה בדיוק. בישראל הוגשה תביעה ייצוגית כבר ב-2017 והדיונים לגביה עדיין מתנהלים. עו"ד שאול ציוני, שהגיש את התביעה, אומר שהסכם הפשרה בארה"ב צפוי לתת לה רוח גבית. "זאת אחת הפשרות הגדולות מול חברת טכנולוגיה", אמר עו"ד ציוני ל-ynet, "אנחנו מצפים שאפל תפצה גם את הצרכנים בישראל. חשוב שאפל תיקח אחריות".