מכשיר דגל על מלא: הגעתה של אופו לשוק הסמארטפונים הישראלי עשתה לו רק טוב, ואפילו שמדובר במתחרה סינית שנמצאת תחת תאגיד BBK אדיר הממדים, קשה להתכחש לעובדה שאופו, בניגוד לאחיותיה וואן פלוס ורילמי, עושה את זה טוב יותר.
8 צפייה בגלריה
Oppo Find X5 Pro
Oppo Find X5 Pro
Oppo Find X5 Pro
(צילום: רועי האן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מכשיר הדגל החדש של החברה, Oppo Find X5 Pro, מוכיח פעם נוספת שלא צריך לקצץ במטענים כדי לספק תוצאה טובה: עסקת החבילה שמוצעת לנו כאן תעלה לכם בסך הכל 3,999 שקלים - מחיר חלומי למכשיר דגל, וזה עוד לפני שנזכרים שיש לנו כאן מטען, כיסוי סיליקון בקופסה ומגן מסך המודבק מראש למכשיר. אז האם מדובר במכשיר הדגל האולטימטיבי? בדקנו.

אלגנטי ומהיר

אם יש משהו שאני באמת אוהב במכשיר הזה, זה איך שהוא נראה: אופו הלכה כאן על עיצוב חלק ברמת גימור מרשימה בהחלט, ואפילו שאין ספק שיש יצרניות סלולר שיודעות טוב מאוד מה הן עושות כשזה נוגע לעיצוב, עם Find X5 Pro זה הרגיש מאוד שונה: החל מקצוות המסך הקמורים במעט ועד לגב המכשיר החלק - כל אינץ' במכשיר הזה נראה פשוט טוב.
גם מתחת למכסה המנוע הכל נראה נהדר, וכיאה למכשיר דגל קיבלנו כאן את כל הטוב שיש לשוק הסלולר של שנת 2022 להציע. ערכת השבבים היא כמובן ה-Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום (בדגם הפרו, דגם הבסיס מגיע עם מעבד הדגל של שנה שעברה, Snapdragon 888), זאת לצד 8 או 12 גיגה-בייט RAM ו-512/256/128 גיגה-בייט של נפח אחסון, שלצערנו אינו ניתן להרחבה.
כאן עולה אולי אחת מהבעיות היחידות שיש לי עם המכשיר הזה, והיא שכאמור, דגם הבסיס של המכשיר קיבל מעבד מיושן יותר מזה של דגם הפרו - הייתי מבין אם היינו מקבלים פחות RAM או מערך צילום נחות יותר, אבל לקצץ באלמנט קריטי כמו המעבד מרגיש לי קצת תמוה. יחד עם זאת, קיים הפרש די גדול במחיר של שני המכשירים (דגם הבסיס עולה 3,199 שקלים בלבד), כך שאני יכול לתאר לעצמי שיהיו אנשים שיעדיפו לוותר קצת על רמת הביצועים ועדיין לקבל מכשיר עם מסך מעולה ומצלמה מרשימה.
אם כבר דיברתי על המסך אז נציין שבשני הדגמים מדובר במסך נהדר - שניהם מסכי AMOLED בעלי תמיכה בכמיליארד צבעים, +HDR10 וקצב רענון של עד 120 הרץ. ההבדל המרכזי בין שני הדגמים הוא גודל המסך (6.5 בדגם הבסיס לעומת 6.7 בדגם הפרו), ברזולוציה (+FHD בדגם הבסיס, QHD בדגם הפרו) ובבהירות (מקסימום בהירות של 1,000 ניטים בדגם הבסיס, 1,300 ניטים בדגם הפרו). אליי כאמור הגיע דגם הפרו בלבד, וכאן חוויית הצפייה והשימוש הייתה מעולה, גם אל מול שמש קופחת וישירה.
8 צפייה בגלריה
מסך מרהיב
מסך מרהיב
מסך מרהיב
(צילום: רועי האן)
ראוי לדבר גם על הסוללה של המכשיר - דגם הפרו כולל סוללה בנפח של כ-5,000 מיליאמפר-שעה, נתון שלבדו מרגיש מאוד מרשים, אבל זה עוד לפני שהתחלנו לדבר על יכולות הטעינה המהירות שיש לסוללה הזו להציע, הכוללות תמיכה בטעינה חוטית מהירה בהספק של לא פחות מ-80 וואט, שעל-פי אופו תספק טעינה של 50% מהסוללה בתוך 12 דקות בלבד (יש גם תמיכה בטעינה אלחוטית בהספק של 50 וואט, מרשים לא פחות). זה זמן טוב להזכיר שאת המטען הדרוש לכך תקבלו בתוך קופסת המכשיר. קבלי ח"ח ענק אופו.

כמעט כמו אנדרואיד נקי

עוד דבר שאני מאוד אוהב במכשירים של אופו זו מערכת ההפעלה, ColorOS. במקרה של ה-Find X5 Pro מדובר ב-ColorOS 12.1 המבוססת על אנדרואיד 12, וגם כאן זכינו לקבל את מה שהמערכת הזו ידעה לעשות בצורה הטובה ביותר - לספק חוויית שימוש חלקה ונוחה, נטולת פרסומות ומאות אפליקציות מותקנות מראש.
בפועל כמובן שיש כמה אפליקציות מותקנות מראש, אבל מדובר בכמות מזערית בהשוואה למערכות ההפעלה של יצרניות סיניות אחרות. עוד דבר שמאוד אהבתי הוא שכמעט אין כפילויות באפליקציות ברירת המחדל - אין כאן חייגן ייעודי של אופו לצד אופציה לשימוש בחייגן של גוגל למשל. אופו עושה שימוש מלא באופציות של גוגל, וטוב שכך.
אופו כללה בנוסף כמה פיצ'רים מאוד חביבים למערכת ההפעלה שלה - אחד מהם למשל הוא היכולת לפתוח תפריט אפליקציות מהיר ומותאם אישית על ידי החזקת האצבע על המסך בזמן השימוש בסורק טביעות האצבע המובנה של המכשיר - אחרי שהמכשיר נפתח ייפתח תפריט ייעודי שבו ניתן להקצות מספר קיצורי דרך לאפליקציות ובכך לפתוח אותן מהר יותר.
8 צפייה בגלריה
פיצ'רים חביבים במערכת ההפעלה
פיצ'רים חביבים במערכת ההפעלה
פיצ'רים חביבים במערכת ההפעלה
(צילום מסך)
ואם בכל זאת נרצה לחפור ולמצוא בעיות - הדבר היחיד שאני פחות אוהב במערכת ההפעלה של אופו זו תופעת ריבוי התפריטים שלה. לעיתים בשביל להגיע להגדרה מסוימת צריך לעבור קצת יותר מדי תפריטים, אבל אחרי מספר ביקורים בתפריט ההגדרות של המכשיר אפשר בהחלט להתרגל לזה.

מערך הצילום

בדומה למה שעשתה וואן פלוס, גם באופו החלו בשיתוף פעולה עם יצרנית המצלמות השוודית Hasselblad - שיתוף פעולה שמאפשר למערך הצילום של ה-Find X5 Pro להנות מכיול הצבעים המרשים של החברה.
8 צפייה בגלריה
מערך צילום בשיתוף Hasselblad השוודית
מערך צילום בשיתוף Hasselblad השוודית
מערך צילום בשיתוף Hasselblad השוודית
(צילום: רועי האן)
אופו סיפקה כאן מערך צילום משולש הכולל חיישן ראשי ברזולוציית 50 מגה-פיקסל בעל עדשה רחבה התומך בייצוב תמונה אופטי (OIS). לצידו שולב חיישן טלפוטו ברזולוציית 13 מגה-פיקסל הכולל תמיכה בזום אופטי כפול 2, לצד חיישן שלישי ואולטרה-רחב ברזולוציית 50 מגה-פיקסל. מצלמת הסלפי של המכשיר מגיעה עם חיישן ברזולוציית 32 מגה-פיקסל - ראוי לציין שמערך הצילום של דגם הבסיס זהה כמעט לחלוטין לזה של דגם הפרו, למעט שינויים קלים בגודל העדשות.
8 צפייה בגלריה
מצלמת ראשית 50 מגה-פיקסל
מצלמת ראשית 50 מגה-פיקסל
מצלמת ראשית 50 מגה-פיקסל
(צילום: רועי האן)
8 צפייה בגלריה
פירוט מרשים
פירוט מרשים
פירוט מרשים
(צילום: רועי האן)
8 צפייה בגלריה
דיוק צבעים נאמן למקור
דיוק צבעים נאמן למקור
דיוק צבעים נאמן למקור
(צילום: רועי האן)
8 צפייה בגלריה
גם פרדי נראה נהדר
גם פרדי נראה נהדר
גם פרדי נראה נהדר
(צילום: רועי האן)
אז איך מתפקד מערך הצילום של ה-Find X5 Pro? בקצרה? מצוין. ואם ניכנס קצת יותר לעובי הקורה - איכת הצילומים של המכשיר נהדרת, הפירוט בתמונות נהדר וכיול הצבעים של האסלבלאד ללא ספק עושה כאן חיל.

השורה התחתונה

במחיר של 3,999 שקלים בלבד לדגם בעל 12 גיגה-בייט RAM ו-256 גיגה-בייט נפח אחסון לצד מסך מעולה ומערך צילום מרשים - קשה שלא להמליץ על ה-Find X5 Pro של אופו כמכשיר דגל מוצלח במיוחד.