שנת הלימודים תיפתח בתקווה בשבוע הבא, ואיתה ילדים רבים יתחדשו בסמארטפון ראשון. עם כל כך הרבה דגמים במאות תקציבים שונים, הבחירה הנכונה עבורם עשויה להיות אתגר לא פשוט. אחרי שווידאתם שילדיכם בגיל המתאים (שכן המכשירים האלו לא בהכרח מתאימים לילדים בכיתות הנמוכות ועלולות להיות להן השפעות שליליות - כדי ללמוד עוד על הנושא האזינו לפרק האחרון של "ריפרש"), יש לגשת לבחירת המכשיר ואנו כאן כדי לסייע. ריכזנו עבורכם שלוש אפשרויות מבית היוצר של אופו, רילמי ושיאומי, שיעלו לכם פחות מ-800 שקלים. מי מהם מספק את התמורה הטובה ביותר למחיר? התשובות כאן.
1 צפייה בגלריה
Realme C35 ו-Redmi 10A
Realme C35 ו-Redmi 10A
Realme C35 ו-Redmi 10A
(עיבוד תמונה, צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Oppo A57 4G

דומה לאחיו הגדולים: אופו הצליחה לבסס את מעמדה בשנים האחרונות בהצלחה יתרה הודות לארסנל מכשירים יחסית גדול שמציעים תמורה לא רעה בכלל למחיר שלהם. ה-Oppo A57 לא שונה בכך משאר אחיו, ואפילו שלא מדובר במכשיר החזק בעולם, הוא עדיין נראה טוב ומרגיש טוב ביד.
אופו כללה כאן מפרט בסיסי אך מספק, שבהחלט יעשה את העבודה ויספק תקשורת טובה ונוחה ביניכם לבין הילדים שלכם. המפרט כולל את ערכת השבבים Helio G35 של MediaTek לצד 4 גיגה-בייט RAM, ועד 128 גיגה-בייט של נפח אחסון שניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון. המסך של המכשיר מגיע בגודל של 6.5 אינץ' ברזולוציה של 720P.
מערכת הפעלה פשוטה ונוחה: בשנים האחרונות מערכת ההפעלה של אופו, ColorOS, עברה לא מעט שינויים ושדרוגים, ובעיניי, נכון להיום מדובר באחת ממערכות האנדרואיד הנוחות והפשוטות ביותר שניתן לשים עליהן את היד, וטוב שכך.
עמיד לאורך זמן: Oppo A57 מצויד בסוללה בנפח של 5,000 מיליאמפר-שעה, שאפילו תומכת בטעינה יחסית מהירה של 33 וואט באמצעות מטען הכלול באריזה, שיטעין 50% מהסוללה בתוך חצי שעה בלבד. מעבר לכך, תקבלו בקופסת המכשיר גם כיסוי סיליקון איכותי ומגן מסך שמודבק מראש.
מחיר: 699 שקלים.

Realme C35

מכשיר שלא מתקמצן עליכם: לצד אופו ושאר מכשירי תאגיד BBK, גם רילמי הצליחה לבנות לעצמה שם לא רע בכלל בקרב הקהל הישראלי, מאז השקתו של המותג בארץ לפני כשנתיים. הרילמי C35 שואף לספק ביצועים גבוהים, מערך צילום איכותי וחיי סוללה מרשימים, כל זה במעטפת אחת שתעלה לכם 749 שקלים.
מתחת למכסה המנוע נקבל את ערכת השבבים Tiger T616 של Unisoc, ואפילו שאני בטוח שרבים מכם מרימים גבה ושואלים "מי אלה בכלל Unisoc?", אספר שאמנם מדובר ביצרנית שבבים לא כל כך מוכרת, אך היא מספקת באופן מפתיע ביצועים ותמורה לא רעה בכלל למחיר. מעבר לכך, המפרט של המכשיר כולל מסך בגודל 6.6 אינץ' (עם סנטר קצת גדול מידי) ברזולוציית +FHD, עד 8 גיגה-בייט RAM לצד עד 128 גיגה-בייט נפח אחסון שניתן להרחבה, וסוללה גדולה בנפח של 5,000 מיליאמפר שעה - כאן רילמי קצת חסכה היות והיא תומכת בטעינה מהירה בהספק של 18 וואט בלבד. המטען אגב, כלול בקופסה, אבל לא נקבל כאן כיסוי.
פינוק גם במערך הצילום: רילמי ממשיכה את קו התמורה הטובה ביותר למחיר כשהיא מספקת כאן מערך צילום שאמנם לא כולל יותר מידי עדשות, אבל אלה שכן כאן עושות עבודה לא רעה בכלל. המצלמה הראשית של המכשיר מציעה חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, ואפילו שמגה-פיקסל זה ממש לא הכל בצילום, ניכר שהאיכות של החיישן שקיבלנו כאן מרשימה ומספקת יותר מזו של שאר המתחרים במבחן שלנו.
גם מערכת ההפעלה טובה: בדומה לפעמים הקודמות שבדקנו אותה, גם הפעם Realme UI עושה עבודה טובה ומספקת חווית שימוש פשוטה ויחסית חלקה. יחד עם זאת, יש כמות נאה של אפליקציות מיותרות המותקנות מראש (את חלקן היא השאילה מאחותה הגדולה אופו), אך לשמחתנו ניתן להסיר כמעט את כולן בכמה לחיצות. דבר נוסף שפחות אהבתי הוא מנוע הרטט של המכשיר.
מחיר: 749 שקלים.

Redmi 10A

שיאומי חסכה קצת יותר מידי: הרדמי 10A הוא ללא ספק המכשיר המיושן ביותר שנתקלתי בו השנה, ובכנות הופתעתי מאוד לקבל כאן מחבר Micro USB, לצד עיצוב וגב פלסטיק שפחות מתאימים לנוף המכשירים של 2022. מצד שני, גב הפלסטיק יבטיח עמידות טובה יותר במקרה של נפילות. יש עוד דבר אחד קצת מוזר - סורק טביעות האצבע ממוקם בסמוך למערך הצילום האחורי, במיקום שעשוי להיות קצת בעייתי אם לילדיכם יש ידיים קטנות.
לצד העיצוב המיושן שיאומי סיפקה מפרט יחסית סביר, שמציע את ערכת השבבים Helio G25 לצד 3 או 4 גיגה-בייט RAM, עם אפשרויות רכישה לעד 128 גיגה-בייט נפח אחסון שניתן להרחבה. המסך של המכשיר מגיע בגודל של 6.5 אינץ' ברזולוציית 720P, ולצערי הוא לא כולל מגן מסך שמודבק מראש - גם כיסוי סיליקון אין פה. סוללת המכשיר מגיעה בנפח של 5,000 מיליאמפר-שעה, עם מטען כלול באריזה. מערך הצילום של המכשיר כולל מצלמה אחת בלבד בעלת חיישן ברזולוציית 13 מגה-פיקסל.
הפרסומות עדיין כאן: מערכת ההפעלה של שיאומי, MIUI, מעולם לא הייתה מהחביבות עליי, וגם כאן קיבלתי את מה שציפיתי לו: מערכת הפעלה עמוסת פרסומות ואפליקציות מותקנות מראש. יחד עם זאת ראוי לציין שאת האפליקציות אפשר למחוק ואת הפרסומות לבטל כמעט לחלוטין, ואחרי שתעשו את זה כן תקבלו חווית שימוש יחסית טובה.
מחיר: 679 שקלים.