ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג חשפה אחר הצהריים (יום ד') את הדור הרביעי של הסמארטפונים המתקפלים שלה - גלקסי Z פליפ 4 וגלקסי Z פולד 4, עם דגש על חוויית שימוש אישית ושליטה מוגברת במכשיר. "הדור הבא של המכשירים המתקפלים מציע חוויות חסרות תקדים בנייד", אמר ד"ר טיי-מון רו, נשיא וראש חטיבת חוויות במובייל בסמסונג. "הצלחנו להפוך את קטגוריית המכשירים המתקפלים מפרויקט חריג למכשירים המשרתים מיליוני משתמשים ברחבי העולם".

עוד בנושא:

גלקסי Z פליפ 4

גלקסי Z פליפ 4 מתקפל כמו צדפה, מגיע בעיצוב עדין וכולל מעבד מתקדם, סנאפדרגון 8+ Gen 1 Mobile Platform. הוא קטן יותר מהדור הקודם, עם תצוגת 6.7 אינץ' FHD+ (6.6 אינץ' ללא השוליים המעוגלים) ותצוגה חיצונית של 1.9 אינץ'. הוא מציע קישוריות 5G, יש בו מצלמת סלפי של 10MP, ושתי מצלמות אחוריות, זיכרון RAM של 8 גיגה. אצל היבואנית סאני מכשיר עם 128 גיגה בייט שטח אחסון יעלה 3,600 שקלים. על 256 גיגה בייט תשלמו 3,850 שקלים ו-512 גיגה בייט יעלו לכם 4,300 שקלים. ברשת דינמיקה גרסת ה-128 גיגה בייט תעלה 3,500 שקלים וגרסת ה-256 גיגה בייט תעלה 3,700 שקלים.
9 צפייה בגלריה
הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג
הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג
הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג
(צילום: אושרית גן-אל)
9 צפייה בגלריה
הדור החדש של המתקפלים של סמסונג
הדור החדש של המתקפלים של סמסונג
הדור החדש של המתקפלים של סמסונג
(צילום: רועי האן)
מערך המצלמות של המכשיר שודרג והוא כולל חיישן בהיר ב-65% לעומת הדור הקודם של המכשיר, המאפשר לצלם סרטונים חדים ויציבים יותר. גם הסוללה שודרגה והיא מאפשרת כעת טעינה מהירה של 50% תוך 30 דקות. הוא מגיע בצבעים סגול, פחם, זהב-ורוד וכחול.
תכונה מעניינת נוספת הנוגעת לצילום היא במצב קיפול חלקי של הטלפון, שמאפשר להפעיל "מצלמה גמישה" - כך ניתן להשעין את המכשיר, ולצלם תמונות וסרטוני סלפי ללא שימוש בידיים. בנוסף, המצלמה הגמישה זמינה לשימוש באינטגרציה עם האפליקציות מבית מטא - פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. פיצ'ר בשם "קוויק שוט" מאפשר לצלם תמונות סלפי איכותיות - מהמסך החיצוני של המכשיר. ניתן אף לעבור בין המצבים. אפשרות חדשה נוספת שהוצגה היא צילום תמונות סלפי במצב דיוקן, תוך שימוש בקוויק שוט כדי לראות תצוגה מקדימה עם יחס התמונה בפועל.
(צפו באירוע ההשקה של סמסונג)
האפשרויות שהמכשיר מציע לשימוש ללא ידיים לא עוצרות במצלמה - ניתן בין היתר גם לבצע שיחות טלפון ולענות להודעות מבלי לפתוח את הטלפון, ובשווקים מסוימים אף לפתוח את הרכב דרך ארנק סמסונג ועוד.
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פליפ 4
סמסונג גלקסי Z פליפ 4
סמסונג גלקסי Z פליפ 4
(תמונה: סמסונג)
9 צפייה בגלריה
המתקפלים החדשים של סמסונג
המתקפלים החדשים של סמסונג
המתקפלים החדשים של סמסונג
(צילום: רועי האן)
החברה שמה דגש על התאמה אישית של המכשירים, ולכן מציעה להתאים את הגופנים, הסמלים והעיצובים בתצוגה, וכן לעצב את המסך החיצוני עם עיצובי שעון, רקעים שיכולים להיות תמונות, גיפים או סרטונים. קיימות גם ערכות נושא להתאמה בין העיצוב של התצוגות השונות. ניתן גם לבחור שילוב של שלושה צבעים שונים למכשיר מתוך מגוון של 75 שילובים שונים דרך אתר סמסונג, אך אפשרות זו אינה זמינה בישראל.

גלקסי Z פולד 4

גלקסי Z פולד 4 הוא לדברי החברה אחד המכשירים העוצמתיים ביותר שהוציאה עד כה, והוא גם דק וקל במיוחד. הפולד מתקפל כמו ספר, בעל מעבד סנאפדרגון 8+ Gen 1 Mobile Platform, מסך של 7.6 אינץ' (ו-7.4 אינץ' כשמביאים בחשבון את הפינות המעוגלות), ומסך חיצוני בגודל 6.2 אינץ'. הוא מגיע בצבעי אפור ירוק, בז' ושחור. הוא מציע קישוריות 5G, וזיכרון RAM של 12 גיגה בייט. אצל היבואנית סאני גרסה עם 256 גיגה בייט שטח אחסון תעלה 6,500 שקלים, על 512 גיגה בייט תשלמו 6,850 שקלים ובשביל טרה בייט (גרסה שניתן להשיג בחנויות ובאתר סמסונג בלבד) תצטרכו להיפרד מ-7,700 שקלים. ברשת דינמיקה גרסת ה-256 גיגה בייט תעלה 6,250 שקלים וגרסת ה-512 גיגה בייט תעלה 6,700 שקלים.
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פולד 4
סמסונג גלקסי Z פולד 4
סמסונג גלקסי Z פולד 4
(תמונה: סמסונג)
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פולד 4
סמסונג גלקסי Z פולד 4
סמסונג גלקסי Z פולד 4
(תמונה: סמסונג)
הפולד בעל מצלמת סלפי 10MP, מצלמת UDC נסתרת מתחת לתצוגה של 4MP עם מערך סאב-פיקסל חדש בשיטת scatter-type ושלוש מצלמות אחוריות - 12MP אולטרה-רחבה, 50MP בזווית רחבה ו-10MP טלפוטו. מערך הצילום מציג פיקסלים גדולים יותר וחיישן בהיר ב-23% בהשוואה למכשיר הדור הקודם. כמו כן, עתה ניתן לצלם תמונות ברורות יותר בלילה, ולצלם סלפי במצלמה האחורית. זהו המכשיר הראשון שיוצא לשוק עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 12L, שנוצרה על ידי גוגל עבור מסכים גדולים, כולל מכשירים מתקפלים.
המשקל של המכשיר קל יותר והמסגרות צרות יותר לעומת הדור הקודם, מה שמאפשר לדברי החברה להשתמש גם במסך הרחב באמצעות יד אחת בלבד. יישומים כמו פייסבוק הותאמו לשימוש במסך הגדול, ומצב פתיחת הביניים פלקס מאפשר לצפות ביישומי סטרימינג ללא שימוש בידיים. ניתן להפעיל במצב הזה פיצ'ר של לוח הפעלה, המאפשר שליטה בהפעלה, השהיה ועוד. הוא מופיע בחלק התחתון של המכשיר ולא על גבי התוכן עצמו.
אחת התכונות הבולטות של הפולד היא התמיכה שלו בריבוי משימות (מולטי-טסקינג). בין היתר, הוא מציע סרגל משימות חדש שמזכיר מחשב, ומספק גישה ישירה ליישומים שונים, באמצעות מחוות החלקה. את היישומים ניתן לפתוח דרכו במסך מלא או מפוצל שמאפשר לפתוח מספר יישומים במקביל. סמסונג משתפת פעולה עם גוגל ומיקרוסופט כדי להפוך את החוויה לנוחה יותר, ויישומי גוגל כמו כרום וג'ימייל תומכים בפונקציית גרור ושחרר, ומאפשרים להעתיק ולהדביק במהירות תמונות, קישורים ועוד בין יישומים. יישומי אופיס של מיקרוסופט מספקים יותר מידע על גבי המסך המתקפל. ניתן לרכוש בנפרד את עט המגע של סמסונג, ה-S Pen, ולכתוב או לצייר ביישומים שונים במכשיר באמצעותו.
המסך הראשי שופר מבחינת העמידות שלו, באופן שיצמצם את הנזק במקרה של מכה חיצונית, לפי סמסונג. בנוסף, גם ה-Z פליפ 4 והם ה-Z פולד 4 עומדים בתקן IPX8 לעמידות במים. המכירה המוקדמת של שני הדגמים תצא לדרך היום ב-17:00 והמכשירים יגיעו לקונים הראשונים ב-28 באוגוסט. מסאני, יבואנית מכשירי סמסונג לישראל, נמסר כי לקוחות שיזמינו את הפולד במכירה המוקדמת יקבלו במתנה חבילה בשווי 1,099 שקלים שכוללת אוזניות אלחוטיות מדגם באדס לייב, מטען אלחוטי "דואו" שמתאים לשני מכשירים, הטבת שבר מסך וכיסוי עם חריץ ייעודי לעט מגע. מזמיני הפליפ יקבלו במתנה חבילה בשווי 899 שקלים שכוללת אוזניות אלחוטיות מדגם באדס לייב, מטען אלחוטי "דואו" לשני מכשירים, הטבת שבר מסך וכיסוי למכשיר עם טבעת. רשת דינמיקה מציעה הטבות דומות לרוכשים.

אוזניות אלחוטיות

בנוסף לטלפונים המתקפלים, סמסונג השיקה גם אוזניות אלחוטיות חדשות ושני שעונים חכמים. אוזניות גלקסי Buds 2 Pro מגיעות בצבע אפור, לבן או סגול. לאוזניות איכות שמע בעומק 24 ביט, מנגנון אקטיבי לביטול רעשים ועיצוב קומפקטי הקטן ב-15% לעומת הדור הקודם. לפי סמסונג, האוזניות נוחות ללבישה במשך שעות. הן אף קלות יותר מהדגם הקודם וכל אוזניה שוקלת 5.5 גרם. הן תומכות במעבר חלק בהאזנה מהאוזניות לטלוויזיה בדגמי הטלוויזיה של סמסונג שיצאו אחרי יולי השנה. לפי החברה, מעל 90% מחומרי הגלם של האוזניות עשויים מחומרים ממוחזרים. המחיר: 800 שקלים.
9 צפייה בגלריה
גלקסי באדס 2 פרו
גלקסי באדס 2 פרו
גלקסי באדס 2 פרו
(תמונה: סמסונג)

שעונים חכמים

שעון הגלקסי ווטש 5 מגיע בשני גדלים: דגם בגודל 44 מ"מ, שזמין בצבעי גרפיט, ספיר וכסף, יעלה 1,250 שקלים לגרסת הבלוטות' ו-1,450 שקלים לגרסת ה-LTE. דגם בגודל 40 מ"מ, שזמין בצבעי גרפיט, ורוד-זהב וכסף, יעלה 1,150 שקלים לגרסת הבלוטות' ו-1,350 שקלים לגרסת ה-LTE.
השעון מציע ניטור שינה משופר, עם ממשק שיסייע למשתמשים להבין את דפוסי השינה שלהם. מעקב אחרי שינה כולל איתור נחירות והמלצות עם תוכנית של חודש לשיפור השינה, כאשר לתוכנית הייחודית מצורף סמל של חיה מצוירת שמלווה אותה. בנוסף, השעון מציע אינטגרציית בית חכם דרך פלטפורמת SmartThings של סמסונג, שמתאים את האורות, המזגן, והטלוויזיה להגדרות שנבחרו לסביבת שינה אידאלית, וכן מציע פיצ'ר איתור נפילות בשינה עם התראה לאיש קשר. לפי החברה, ניתן לבצע 8 שעות של מעקב שינה אחרי 8 דקות טעינה בלבד.
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי ווטץ' 5
סמסונג גלקסי ווטץ' 5
סמסונג גלקסי ווטש 5
(תמונה: סמסונג)
9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי ווטץ' 5 פרו
סמסונג גלקסי ווטץ' 5 פרו
סמסונג גלקסי ווטש 5 פרו
(סמסונג)
סנסור BioActive של החברה מספק מידע על קצב לב, רמות החמצן בדם, רמות הסטרס, לחץ דם ועוד, אך בחברה מדגישים כי אין להשתמש בו למטרות אבחון או טיפול רפואי. לפי סמסונג, הדיוק שלו השתפר לעומת ווטש 4 בשל מגע ישיר יותר עם פרק כף היד. השעון אף מציע סנסור טמפרטורה חדש, וכלי בשם The Body Composition measurement שמספק סקירה של הבריאות הכללית, וגישה מותאמת אישית לקביעת יעדים, כמו משקל ואחוז שומן. בהתאם, תוצע הדרכה מותאמת אישית תוך כדי אימונים ומעקב אחרי ההתקדמות, ואף המלצות לאחר אימון, כמו כמה מים לצרוך בהתאם לכמות הזיעה.
גלקסי ווטש 5 פרו נועד עבור משתמשים פעילים במיוחד מחוץ לבית, ומציע בנוסף לפיצ'רים הללו גם עמידות גבוהה במיוחד. לפרו תצוגת 45 מ"מ והוא זמין בשחור או אפור. הוא יעלה 1,800 שקלים לגרסת הבלוטות' ו-2,000 שקלים לגרסת ה-LTE. הסוללה שלו גדולה יותר ב-60% והוא מציע פיצ'ר בשם route workout שמאפשר לתעד ולשתף שבילים לפעילות גופנית בחוץ ופיצ'ר "טראק באק" שמחזיר את המשתמשים באותה דרך שממנה באו.
הכותבת היא אורחת חברת סמסונג בניו יורק