אמזון הודיעה היום (ו') כי היא רוכשת את iRobot, החברה שעומדת מאחורי סדרת שואבי האבק הרובוטיים Roobma, תמורת 1.7 מיליארד דולר. שווי העסקה משקף פרמיה של 22% על שווי השוק הנוכחי של החברה ממסצ'וסטס.
2 צפייה בגלריה
iRobot Roomba
iRobot Roomba
iRobot Roomba
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"צרכנים אוהבים את מוצרי iRobot - ואני נרגש לעבוד עם הצוות של iRobot על מנת לחדש בדרכים שיהפכו את חייהם של הלקוחות לקלים ומהנים יותר", מסר דיוויד לימפ, סגן נשיא בכיר למכשירים באמזון. עוד נמסר מאמזון כי מנכ"ל iRobot קולין אנגל צפוי להישאר בתפקידו אחרי הרכישה.
הרכישה תחזק את פורטפוליו המוצרים של ענקית הטכנולוגיה בתחומי הבית החכם והרובוטים הביתיים: בשנה שעברה השיקה אמזון את אסטרו, רובוט לשימוש ביתי שמבוסס על הסייעת הקולית אלכסה, ולאחרונה היא רמזה כי בכוונתה לפתח רובוטים נוספים. בנוסף, תחת המותגים Echo ו-Ring היא מוכרת מגוון רחב של מוצרים לבית החכם, בהם רמקולים, מסכים, מצלמות אבטחה ועוד.
הרכישה של iRobot היא הרביעית בגודלה אי פעם של אמזון, אחרי רכישת רשת הסופרמרקטים Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר ב-2017, רכישת אולפן הסרטים והטלוויזיה MGM תמורת 8.5 מיליארד דולר ב-2021 וההסכם לרכישת ספקית שירותי הבריאות One Medical תמורת 3.9 מיליארד דולר בחודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
קן וושינגטון עם הרובוט אסטרו
קן וושינגטון עם הרובוט אסטרו
סגן נשיא אמזון, קן וושינגטון, עם הרובוט אסטרו
(צילום: יובל מן)
iRobot הוקמה ב-1990 על ידי מומחים לרובוטיקה מ-MIT וב-2002 החלה לייצר את שואבי האבק הרובוטיים מסדרת Roomba שהפכו למוצר הכי מזוהה איתה. עד כה היא מכרה יותר מ-40 מיליון יחידות של רובוטים לשימוש ביתי.