אם אתם לא יכולים לצאת מהבית ולחגוג ביום העצמאות ‑ הנשיא ראובן (רובי) ריבלין יבוא עד אליכם לסלון. באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה (ARׂ) תוכלו לקבל ממנו ברכה מרגשת וגם להצטלם איתו למזכרת, עם כל המשפחה.
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
ריבלין. מגיע אליכם
(צילום: אלון דגני, אביב פרס)
בלי במות בידור, בלי מנגלים, בלי שירה בציבור ‑ יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל שייחגג בסגר מוחלט, יהיה שונה מכל מה שהכרנו. בבית הנשיא החליטו לעודד את האזרחים הספונים בבתים בצל הקורונה ולשגר את ריבלין הווירטואלי לכל סלון, וזאת באמצעות קישור פשוט במכשירים הניידים, וללא צורך בהתקנת יישומון (אפליקציה) מיוחד.
"אהלן!" פותח ריבלין את הברכה, "תודה שהזמנתם אותי לבקר אתכם בצורה בטוחה, איך אתם חוגגים את יום העצמאות?" הנשיא ממשיך ומספר על תחושותיו עם הקמת המדינה, כילד בן תשע. "אני זוכר את יום העצמאות הראשון, היום שבו הונף דגל ישראל לראשונה לראש התורן. הרגשנו שאנחנו עדים לנס. והנה אנחנו כאן היום, 72 שנים אחרי, ואני יחד איתכם. האמת שזה מרגש. חג עצמאות שמח יקיריי!"
בתום הברכה, מזמין הנשיא את בני הבית לתמונה משותפת, שניתן לשמור למזכרת באמצעות "צילום מסך", ולהעלות לרשתות החברתיות. ההולוגרמה והברכה הן פיתוח ישראלי של חברת טטבי (Tetavi) ואיש הקריאייטיב נמרוד שפירא. לצורך עיצובה של דמותו הווירטואלית, עמד הנשיא בחדר מרושת מצלמות ומילא בקפדנות אחר ההנחיות של אנשי המחשוב. כך למשל הוא התבקש לוותר על משקפיו במהלך הצילומים ש"הוחזרו" לו בהמשך, במהלך פיתוח הגרסה הסופית.
2 צפייה בגלריה
הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין
לזמן את הנשיא בטאבלט או בסמארטפון
(מתוך הטוויטר של הנשיא ריבלין)
זהו יום העצמאות השישי של ריבלין בבית הנשיא והראשון שבו לא יארח את טקס החיילים המצטיינים המסורתי. במקומו תשודר התוכנית: "כל ישראל מירושלים - חוגגים עצמאות בבית הנשיא".
את ההולוגרמה תוכלו לקבל באמצעות לחיצה על הקישור במכשיר הנייד. ההולוגרמה תיפתח רק במכשירים התומכים במציאות רבודה (AR): אייפון 7 ומעלה, סמסונג A50 ו-S8 ומעלה, LG G5 ומעלה. במכשירי אנדרואיד מומלץ לצפות באמצעות דפדפן כרום, ובמכשירי iOS באמצעות דפדפן ספארי. יש להתחבר ל-WiFi ולוודא שהחדר מואר היטב. רוצים גם תמונה? התמקמו לצד דמות הנשיא ובקשו מבן משפחה לצלם אתכם. ניתן לשנות את גודל ההולוגרמה של ריבלין, כמו כל תמונה בנייד, באמצעות מגע בשתי אצבעות.