ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
"אני חושב שההייטק באיזושהי נקודת אי-ודאות קשה", אומר ל"ריפרש" ליעד אגמון, יזם ושותף בקרן ההון-סיכון אינסייט פרטנרס. "האימפקט המיידי היה כמובן הרוגים, משפחות של עובדי הייטק שנפגעו, חרדה, טילים - כל הדברים שכולנו חווינו. הפרודוקטיביות בהייטק ירדה בטח ב-80% בחודשים הראשונים. ואז יש לך מילואימניקים: יש חברות ששליש מהחברה במילואים. אז זה פוגע בתוכניות, אתה לא יכול להמשיך לפתח חלק מהדברים, קשה לתמוך בחלק מהלקוחות. אז אני חושב שזה טיפה התייצב. אם אני הייתי צריך להעריך, אני חושב שאנחנו בערך ב-70% פרודוקטיביות לעומת לפני המלחמה".

הפרקים הקודמים של ריפרש:

1 צפייה בגלריה
ליעד אגמון
ליעד אגמון
ליעד אגמון
(צילום: אינסייט פרטנרס)
"אנחנו תקועים על אי שקשה לצאת ממנו ויקר לצאת ממנו", מוסיף אגמון, "הבעיה הקשה באמת, וזה התחיל בניסיונות של ההפיכה המשפטית והמשיך במלחמה, זה שהמותג של ישראל נפגע בעולם, המותג של ההייטק הישראלי. אי אפשר לנתק את המותג של ההייטק הישראלי ממה שקורה כאן".
אינסייט היא אחת הקרנות הזרות הפעילות ביותר בישראל, ולדברי אגמון היא השקיעה עד כה מיליארדי דולרים בחברות ישראליות. "לא צריך להכביר מילים על הקסם שקרה פה ב-30 השנים האחרונות", הוא אומר על ההייטק הישראלי, "ריכוז הטאלנטים והחברות המרשימות שיש פה יחסית למקום גיאוגרפי קטן - אין לזה אח ורע בעולם. לאינסייט יש יותר ממאה חברות פורטפוליו בישראל, השקענו בערך בין 5 ל-6 מיליארד דולר כאן בעבור השנים, אז זה פשוט מקום שאנחנו מרגישים שיש עוד הרבה מאוד חדשנות והרבה חברות שאנחנו רוצים להשקיע בהם". שוחחנו גם על בינה מלאכותית - התחום הלוהט ביותר בעולם הטכנולוגיה. "יש עוד המון-המון רעש", אומר אגמון, "יש הרבה השקעות ב-Foundations של בינה מלאכותית (מודלי הבסיס הגדולים - י"מ), במודלי שפה גדולים (LLMs), בתשתיות. אתה עוד לא רואה המון השקעות בחברות של אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, כי יש עוד הרבה רעש. OpenAI וכל המתחרים עושים דברים מוטרפים, אבל הם עדיין בתחילת הדרך, זה עדיין לא ברמות דיוק מספיק גבוהות". האזינו לשיחה המלאה בנגן שבתחילת הכתבה